Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC8 wint derde wedstrijd op rij
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC8 wint derde wedstrijd op rij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie van te voren had gezegd dat DSC8 haar eerste drie wedstrijden zou winnen, had waarschijnlijk een bedenkelijke blik ontvangen. Toch is dat wat er is gebeurt. Haast met speels gemak werd WSC 4 met 6½-1½ verlagen.

Als eerste was Gerrit Bussman klaar. Hij won in het middenspel een loper. Na dameruil was het eindspel geen probleem meer.

Ook Paul van Riet en Rick Plomp leken weinig problemen te hebben met hun tegenstander. Bedien wonnen materiaal en niet veel later de partij: 3-0. De andere borden gaven een geruststellend beeld.

Arnout Eykelhoff had in een mooie aanvalspartij een riante stelling bereikt:



Hij speelde hier 1.Lg4+ Pxg4 2.Tf7+ en had na het verdedigende 2...Ke6 nog wat zweetdruppels nodig het punt binnen te halen. Dat lukte uiteindelijk wel, maar het was jammer dat hij het mat niet vond. Na 2.Db6 gaat het snel.

Naast hem speelde Corniel Nobel een niet zo gelukkige partij. Al vrij vroeg in de opening gaf hij een pionnetje, maar overtuigend was het spel dat hij er voor kreeg niet.

Ondertussen had Bart Vlasblom zich bevrijd uit een gedrukte stelling en het materiaal dat hij overhield was voldoende voor de winst.

Met het gegeven dat de tussenstand 4-0 was en WSC zelf niet meer geloofde in 4 punten kreeg Corniel de remise bijna in de schoot geworpen en zo waren de matchpunten binnen: 4½-½.

De resterende partijen van Luc Verhees, Cees Huygen en Arnout Eykelhoff (u weet al dat hij won) werden toen vrij snel beslist. Luc tekende de vrede met Jan Dekker en Cees behaalde uiteindelijk remise.

Met drie remise aan de hoogste borden en vijf maal winst op de borden er onder tekende DSC8 haar derde winst op. Je zou bijna denken dat promotie mogelijk is...

 DSC8--WSC 4-6½-1½
1Luc Verhees--Jan Dekker1833½-½
2Cees Huygen--Henk Haisema1713½-½
3Corniel Nobel1646-Kees Flikweert1699½-½
4Arnout Eykelhoff--Dick Post16311-0
5Bart Vlasblom--A. v/d Struif-1-0
6Gerrit Bussman--M. Dekker-1-0
7Rick Plomp--J. v/d Ende-1-0
8Paul van Riet--J. v/d Berg-1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-11-2005 at 17:38.

29-11-2005 00:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pff wat een drakerige partij speelde ik weer. Je zou er bijna gewend aan raken. Hoe het ook zij, mijn beste kans heb ik laten liggen:



Hier speelde ik 29...Th4 waar 29...Txd3!? er toch zeer interresant uit ziet. Ik heb vaak tijdens de partij na het thema gekeken, maar elke keer kon het net niet. Hier kan het volgens mij wel, maar in deze stelling heb ik er gewoon niet naar gekeken. Zonde.

Maar goed het team heeft eenvoudig gewonnen, en dat is ook wat waard.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2005 09:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Jan Dekker (elo 1833) speelde ik voor de tweede keer in 'n leven de Chigorin verdediging.
Ik moet die opening duidelijk nog wat beter bestuderen Frons
Als snel kwam ik met de rug tegen de muur te staan en de hele partij heb ik niets anders gedaan dan keepen.
Dat keepen ging me echter goed af en het werd remise Draaiend hoofd

__________________
este nix pax, christe nix

29-11-2005 09:56 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Toch wel problemen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerlijkheid gebied mij te schrijven dat ik in duidelijke problemen was geraakt. Red Face Met zwart was ik vanuit een slechte opening in moeilijkheden geraakt. Frons Mijn tegen stander deed een slechte zet en verloor daardoor een kwaliteit,het initiatief en de partij. Draaiend hoofd

29-11-2005 11:04 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hee Corniel! Die Db6 had je gister ook nog niet gezien! Toch maar meneer Fritz gevraagd? Tong

In een later stadium had ik die zet wel gezien, maar toen had mijn tegenstander al b5 gespeeld en was het niet meer zo goed mogelijk Knipoog Toch jammer dat ik hem niet mat mocht zetten, opgeven 1 zet voor mat is toch minder leuk 8)

Oh en dan nog een kleine opmerking, mijn tegenstander was D. Post, niet Th. Post (volgens de hsb site dan). Kweet niet wat me dit aan tpr kost/oplevert, maar dat zien we dan wel weer Knipoog

29-11-2005 21:38 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

mijn tegenstander was D. Post, niet Th. Post (volgens de hsb site dan)


Volgens mij is het een en dezelfde speler. (Ik heb 4 jaar geleden tegen hem gespeeld.)


http://xaa.dohd.org/rating/spelers.php?l...78186&listid=36

29-11-2005 22:11 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller