Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC2 wint van De Wolstad
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

DSC2 wint van De Wolstad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In Tilburg heeft DSC2 De Wolstad verslagen: aan het einde stond er 5½-2½ op het bord. Door deze overwinning houdt het tweede aansluiting met de top van het klassement.

Het begon soepel. Na ongeveer een uur spelen stond het eerste punt al op het scorebord, Lucien won al heel snel een kwaliteit en kort daarna een stuk. Niet veel later won ook Kim (5) een stuk en Pieter (7) zijn tegenstander creërde een aardige helpmat en zo stond het na ongeveer twee uur spelen al 3-0.

Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, bij de overige stellingen was er nog geen duidelijk voordeel of nadeel. Rond de eerste tijdnoodfase begon het er minder uit te zien. Bob (2) behaalde een remise, Jan-Peter (1) had een remiseachtige stelling en Walter (3), Frank (4) en Jaap (6) stonden allen lastig.

De tegenstander van Jan-Peter speelde echter niet de sterkste voortzettingen en zo gingen de twee matchpunten in ieder geval mee naar Delft.

Ondergetekende kwam met zwart goed uit de opening, had een groot ruimtevoordeel en alle tijd om de stukken op de goede plaatsen te positioneren, de tegenstander kon eigenlijk geen zinnig plan verzinnen (zelfs niet in de analyse achteraf!). Echter te gehaast werd geforceerd en nog op de verkeerde manier ook, waarna wit plotseling alle goede velden in handen kreeg. De rest van de partij was voor de statistieken en wederom een nul voor uw teamleider. De zwartscore van uw teamleider de afgelopen twee seizoenen: 0!!! uit 5. Tsja...

Restte nog een remise van Walter (eindspel met paard tegen toren) en een remise van Jaap (die een pionnetje achter stond in een toreneindspel). Einduitslag: 5½-2½ en uiteindelijk toch weer een soepele overwinning.

Pluspunt, er begint zich een positief partoon te ontwikkelen. Als uw teamleider meespeelt, dan winnen we in ieder geval met 5½-2½. Laat Messemaker maar komen!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-11-2005 at 18:48.

27-11-2005 00:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Hard werken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hadden een vliegende start met een 0-3 voorsprong, maar de resterende borden stonden moeilijk. Geruime tijd vreesden we een 4-4 eindstand, o.a. door mijn moeilijke stelling.
In een poging van niets iets te maken, offerde ik een toren. Dat klinkt stoer, maar ik kreeg er een paard en 2 pionnen voor terug. Ja, ik had nu meer pionnen, maar ik had dan ook gelijk meer zwakke pionnen. Zeker toen verder alle stukken geruild waren, moest mijn knol hard rennen om alle gaten dicht te houden.
Uiteindelijk offerde ik 2 pionnen, zodat ik daarmee alle pionnen kon afruilen. Het eindspel K+T versus K+P (verder niets) was remise.
Andere borden zaten ook niet te slapen, ook die kantelden de juiste kant op. Maar de overwinning was toch zeker verdiend.

27-11-2005 18:47 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeiliciteerd!

Komt er nog een verslag, teamleider (o.a. voor de KNSB-site?)

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

28-11-2005 11:02 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Mijn tegenstander (een invaller) staat al redelijk aangekrant, maar besluit nu voor een fraai helpmat te gaan:
20 ..., Lxb2? 21 Te7, Dd8 22 Txf7, Kxf7? 23 Ph6+, Ke7 24 Df7+ 1-0

28-11-2005 11:24 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Frank Frank is a Male
forumlid


geregistreerd: 28-11-2005
aantal berichten: 4

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hieronder een kort verslag van uw teamleider van de wedstrijd van DSC2 tegen de Wolstad.

Het begon soepel. Na ongeveer een uur spelen stond het eerste punt al op het scorebord, Lucien won al heel snel een kwaliteit en kort daarna een stuk. Niet veel later won ook Kim (5) een stuk en Pieter (7) zijn tegenstander creërde een aardige helpmat en zo stond het na ongeveer twee uur spelen al 3-0.

Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, bij de overige stellingen was er nog geen duidelijk voordeel of nadeel. Rond de eerste tijdnoodfase begon het er minder uit te zien. Bob (2) behaalde een remise, Jan-Peter (1) had een remiseachtige stelling en Walter (3), Frank (4) en Jaap (6) stonden allen lastig.

De tegenstander van Jan-Peter speelde echter niet de sterkste voortzettingen en zo gingen de twee matchpunten in ieder geval mee naar Delft.

Ondergetekende kwam met zwart goed uit de opening, had een groot ruimtevoordeel en alle tijd om de stukken op de goede plaatsen te positioneren, de tegenstander kon eigenlijk geen zinnig plan verzinnen (zelfs niet in de analyse achteraf!). Echter te gehaast werd geforceerd en nog op de verkeerde manier ook, waarna wit plotseling alle goede velden in handen kreeg. De rest van de partij was voor de statistieken en wederom een nul voor uw teamleider. De zwartscore van uw teamleider de afgelopen twee seizoenen: 0!!! uit 5. Tsja...

Restte nog een remise van Walter (eindspel met paard tegen toren) en een remise van Jaap (die een pionnetje achter stond in een toreneindspel). Einduitslag: 5½-2½ en uiteindelijk toch weer een soepele overwinning.

Pluspunt, er begint zich een positief partoon te ontwikkelen. Als uw teamleider meespeelt, dan winnen we in ieder geval met 5½-2½. Draaiend hoofd Laat Messemaker maar komen!

Edit: verslag ook geplaatst in het nieuwsbericht

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-11-2005 at 18:49.

28-11-2005 14:56 Frank is offline Send an Email to Frank Search for Posts by Frank Add Frank to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller