Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC2 onderuit tegen Souburg
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

DSC2 onderuit tegen Souburg Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft een gevoelige nederlaag moeten incasseren tegen het op papier aanzienlijk zwakkere Souburg.

Ondanks het feit dat DSC per bord een ongeveer 100 punten hogere rating had, gingen er vier partijen verloren. Hier stonden slechts 3 winstpartijen plus een remise tegenover, zodat de eindstand 3½-4½ in het voordeel van de Zeeuwen bedoeg.

Individuele scores
 DSC2-Souburg3½-4½
1Jan-Peter van Zandwijk-Marcel Boelhouwer1-0
2Bob Voogt-Jeroen Hekhuis0-1
3Walter Anema-Corne Boogaard0-1
4Patrick de Bas-Robin Bosters1-0
5Kim Meulenbroek-Collin Boelhouwer1-0
6Jaap Flohil-Koos Zomer½-½
7Pieter Buzing-Roeland Alders0-1
8Lucien van de Lisdonk-Henke Westerweele0-1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 16-10-2005 at 19:39.

16-10-2005 05:26 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En zo ziet Souburg hun overwinning op ons (op hun site):

Het eerste team heeft de wedstrijd tegen het tweede team van DSC Delft met 4,5-3,5 gewonnen. In een gelijkopgaande, spannende wedstrijd kon de hoofdmacht de punten knap mee naar huis nemen.

Koos dwong zetherhaling af. Beide spelers moesten wel anders kwam een van beide minder te staan. Robin verloor al snel van zijn evenbeeld over twintig jaar! Alleen Robin was een stuk aardiger. De desbetreffende man kwam licht verwaand over. Jeroen won daarna zijn partij vanuit het niets. zijn e-pion liep zomaar door en zijn tegenstander kon daar niets tegen beginnen.

Collin leek goed te staan, maar gaf pardoes een toren weg. Corne wist wel te winnen. Een leuke partij werd na de tijdnood afgemaakt.

2,5-2,5 tussenstand met Henke, Marcel en Roeland nog bezig. Roeland had een zeer vreemde partij, met zoveel kansen over en weer. Niets was duidelijk. Na een kwaliteit weggegeven te hebben, hield Roeland compensatie over met wat centrumpionnen. Makkelijk was het niet maar Roeland won zijn partij. Marcel kon zijn mindere stelling niet meer houden, ondanks dat zijn tegenstander hem nog een levensgrote kans gaf. Marcel zag het niet en moest berusten in een nederlaag. Henke mocht het afmaken. In een Franse partij met b4 stond hij twee pionnen voor. Hij moest ze terug geven met een mindere stelling. De tijdnood bracht echter verlichting en Henke won een pion. Het lastige lopereindspel wist hij na lang zwoegen tot winst te brengen.

DSC Delft 2-Souburg 3,5-4,5:
1. Jan-Peter van Zandwijk-Marcel Boelhouwer 1-0
2. Bob Voogt-Jeroen Hekhuis 0-1
3. Walter Anema-Corne Boogaard 0-1
4. Patrick de Bas-Robin Bosters 1-0
5. Kim Meulenbroek-Collin Boelhouwer 1-0
6. J. Flohil-Koos Zomer remise
7. Pieter Buzing-Roeland Alders 0-1
8. Lucien van de Lisdonk-Henke Westerweele 0-1

Categorie: Souburg I
Geplaatst door: roeland op zaterdag 15 oktober 2005 - 23:23:34

16-10-2005 14:33 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Nee. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde het vroege middenspel slordig. Maar gelukkig gunde mijn oppo mij nog kansen !
Ik toonde mijn dankbaarheid met Td8-d6 (op weg naar g6?), maar dat was wel erg overdreven. Wit kwam meteen zo goed te staan, dat ik via een stukoffer leven in de brouwerij probeerde te krijgen.
Mijn oppo weigerde -ten onrechte- het stuk, een weelde waar ik niet goed mee om wist te gaan.
Ik kon op jacht naar zijn koning, maar had niet verwacht dat de koning met Ke2-e3 uit de schaakjes zou lopen. De tegendreigingen waren daarna zo sterk, dat ik gelijk verloren stond.
Verloren? Er was nog een smal pad naar een spannend eindspel, maar halverwege het pad gleed ik uit.

Helaas was ik niet de enige die uitgegleden was. Hoe is het mogelijk?
Bobby verloren, terwijl hij zo rustig een vrijpion op de damevleugel had verkregen.
Pieter verloren, hoe kan dat nou (niets van gezien).
Lucien ook al verloren, terwijl hij zo bekwaam de tegenslag Pc6xd4 had verwerkt. Zetherhaling vermeden, want hij zag nog kansen.

Nu maar hopen, dat we gewoon alle slechte partijen per ongeluk gelijktijdig hebben gespeeld, en we de rest met speels gemak en zorgvuldig winnen...

16-10-2005 17:57 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Big Grin Verwaande Baas? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
... Robin verloor al snel van zijn evenbeeld over twintig jaar! Alleen Robin was een stuk aardiger. De desbetreffende man kwam licht verwaand over. [/I]


Heeft iemand een fotootje van deze Robin? Misschien komen we er dan achter wie die vervelende kerel geweest zou kunnen zijn Geschokt

Lach Draaiend hoofd

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 16-10-2005 at 21:41.

16-10-2005 21:37 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: Verwaande Baas? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
... Robin verloor al snel van zijn evenbeeld over twintig jaar! Alleen Robin was een stuk aardiger. De desbetreffende man kwam licht verwaand over.


Licht verwaand? Slechts licht verwaand? Ik moet duidelijk aan mijn neerbuigende houding tegenover Zeeuwse teams werken.

Nu (voor Robin) nog maar hopen dat hij inderdaad in 20(!) jaar de looks en de schaakkennis naar mijn niveau weet te tillen. Ik zal mij maar onthouden van een vergelijking tussen Robin en mijzelf op zijn leeftijd. Koel

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

17-10-2005 00:22 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Had de schrijver van het stukje volgens jou qua uiterlijk wel gelijk dan?

(google had geen plaatjes van'm en ook op jeugdschaak.nl hebben ze het niet aangedurfd een foto online te zetten)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 17-10-2005 at 00:43.

17-10-2005 00:41 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, Baseman licht verwaand... Draaiend hoofd Lach Draaiend hoofd

Wellicht kwam het omdat Baseman hardop baalde van het feit dat er door zijn teamgenoten al 3 partijen verloren waren tegen op papier duidelijk zwakkere tegenstanders. Dat zou je verwaand kunnen noemen, maar ook oprechte frustratie.

Volgens Walter was het een slechte getimede offday, dus welicht dat Basemans humeur daar ook onder te schuiven valt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-10-2005 05:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Had de schrijver van het stukje volgens jou qua uiterlijk wel gelijk dan?


Laat ik het houden op een ferme NEE. Misschien dat de schrijver van het stuk in plaats van kruidenthee 's ochtends een paar goede borrels neemt in voorbereiding op een KNSB-wedstrijd, maar verder dan het feit dat wij beiden een bril droegen, kom ik niet qua evenbeeld.

Quote

Originally posted by Corniel
Volgens Walter was het een slechte getimede offday, dus welicht dat Basemans humeur daar ook onder te schuiven valt.


Met mijn humeur zal het verder wel goedkomen. De kansen op het kampioenschap zijn in de maand oktober al vergooid, de kans op degradatie is zo goed als nihil (tenzij het tweede in deze vorm blijft doorakkeren), dus kunnen we nu rustig freewheelen richting einde van het seizoen. Op naar 2006/2007 voor de zoveelste (kansloze?) poging om naar de tweede klasse te promoveren.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

17-10-2005 09:56 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
De kansen op het kampioenschap zijn in de maand oktober al vergooid (..)
Op naar 2006/2007 voor de zoveelste (kansloze?) poging om naar de tweede klasse te promoveren.


Kijk, dat is de spiritualiteit waar de menschheid al eeuwen naar zoekt! Ik geef toe dat het geen vertrouwen geeft, met het oog op promotie, maar als je de rest wint is er niets aan het handje. Wellicht dat er zelfs zonder problemen nog een gelijk spelletje mag worden weggegeven. Of DSC2 daar toe in staat is moet de toekomst uitwijzen, maar ik heb er vertrouwen in dat het kan...

vrij na Rick Plomp: tuurlijk, kan DSC2 dat! Ja!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-10-2005 11:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lach Baseman

__________________
Homo Caïssapiens

17-10-2005 13:05 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller