Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » Een moderne schaakbond?
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Question Een moderne schaakbond? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onderstaande ontving ik in mijn inbox.

Quote

Afkomstig van Albert Vasse - Voorzitter SBO

Rond 20 augustus zullen alle schaakverenigingen in Nederland een voorstel tot verregaande modernisering van de KNSB structuur ontvangen. Dit voorstel kan op de ledenvergaderingen aan het begin van het nieuwe seizoen besproken worden. Een eerste concept van dit voorstel staat op al op de website www.moderneschaakbond.nl


Ben benieuwd wat men er van vindt....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-08-2005 20:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had deze site idd al bezocht, en de argumenten lijken valide. Er zal echter vast wel een bond opstaan die alles tegenhoudt Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-08-2005 21:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sinds de site online is heb ik de discussie daar wat gevolgd. Ik heb nogal wat twijfels bij het hele verhaal. Ik kan me best iets voorstellen bij een centraal aangestuurde nationale bond. Daar zullen ongetwijfelt voordelen aan zitten, maar ook nadelen. In dit voorstel stelt men voor om op termijn de onderbonden op te heffen en te vervangen door de servicepunten. Niet alleen zijn deze grootschaliger (voor ons zou het de hele provincie Zuid-Holland worden), er wordt ook gesproken over betaalde krachten. De term professionalisering valt nogal eens. Financieel lijkt me zoiets al niet haalbaar. Daarnaast vraag ik me af of er nu zo slecht georganiseerd wordt.

Maar als een van de voornaamste redenen wordt aangevoerd dat de KNSB nu niet in staat is de ledenterugval te stoppen. Ik zie echter totaal het verband niet tussen de teruglopende ledenaantallen (die alle sportverenigingen, niet alleen schaakclubs hebben) en een al dan niet verouderde structuur van de schaakbond.

Wat ik echter niet kan beoordelen is hoe dingen in andere onderbonden georganiseerd zijn. Ik heb het idee dat binnen de HSB de dingen die georganiseerd moeten worden redelijk goed georganiseerd worden. Maar wellicht is dat in andere onderbonden anders en zien die in een centralere aansturing een oplossing voor problemen die er zijn.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-08-2005 21:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller