Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Druivenschaak op 26 aug., 30 aug. en 2 sept. in Naaldwijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Druivenschaak op 26 aug., 30 aug. en 2 sept. in Naaldwijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit jaar wordt alweer voor de 57e keer het Druivenschaaktoernooi gehouden in Naaldwijk. Op drie avonden (2 maal op vrijdag, 1 maal op dinsdag) worden er vierkampen afgwerkt in een gemoedelijke sfeer. Ideaal om weer in het schaakritme te komen. Vorig jaar deden er 13 deelnemers mee, dit jaar meer?

DSC-ers tot zover


  1. Simon Broos
  2. Gerrit Bussmann
  3. Arend van Dop
  4. Roland ten Have
  5. Koert ter Veen
  6. Kees Venema
  7. Hora Vlam
  8. Jan-Pieter de Vries
  9. Arno Wiersma
  10. Leo Zuijdgeest


Meer info is te vinden op: www.delftseschaaksite.nl/toernooi/druivenschaak/

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Untagonklik on 24-08-2005 at 18:54.

01-08-2005 13:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Neuteboom Neuteboom is a Male
forumlid




geregistreerd: 08-06-2004
aantal berichten: 9

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf doe ik dit jaar niet mee. Welke chauffeur is bereid om de speeldagen om 19.00 uur enkele clubgenoten bij het denksportcentrum op te halen en na afloop weer af te zetten? Arend van Dop en Hora Vlam willen graag meedoen, en van de meereisregeling gebruik maken.
Waarschijnlijk zijn er nog meer kandidaten.

01-08-2005 20:00 Neuteboom is offline Search for Posts by Neuteboom Add Neuteboom to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me ook aangemeld vanavond. Geen auto tot mijn beschikking, maar indien nodig pak ik gewoon de fiets. Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-08-2005 22:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie dat Simon Broos zich ook heeft aangemeld. Alleen weet ik niet wat ze bij het druivenschaak met namen hebben. Vorig jaar heette ik al A.A.P. Wiersma en dat stond ook op de uitnodiging die ik ontving. En Simon is omgedoopt tot Simone Broos...

Misschien moeten we om terug te plagen maar over het duivenschaaktoernooi gaan praten ofzo...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-08-2005 23:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dan wil ik niet weten wat dat voor gevolgen heeft voor de naturaprijzen... Lach Grijns Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-08-2005 11:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
dan wil ik niet weten wat dat voor gevolgen heeft voor de naturaprijzen... Lach Grijns Lach


Waarschijnlijk een gratis "autobehandeling" Draaiend hoofd

08-08-2005 08:34 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, het toernooi begon goed voor mij. Ik bleek de spektakelprijs van vorig seizoen te hebben gewonnen! Daarna nog even snel uit de losse pols twee DSC-teams geformeerd uit de 10 DSC-ers die meededen. Eens kijken of we voor het derde jaar op rij het teamklassement kunnen winnen Knipoog

Een envelop rijker toog ik een uurtje later naar huis, want mijn tegenstander was ziek. De organisatie had keurig gepoogd te bellen, maar ik zat al op de fiets en de telefoon lag keurig thuis.

Ik heb ondertussen contact gehad met mijn opponent en als zijn gezondheidstoestand het toelaat gaan we de partij zondag inhalen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 28-08-2005 at 14:41.

26-08-2005 21:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar die partij willen we (in iedergeval wat fragmenten) graag hier aanschouwen!!!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-08-2005 22:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een grünfeld met kwaliteitsoffer. Echter niet helemaal volgens de normale patronen, waardoor mijn bekeken varianten niet meer werkten. Wit offert echter het een en ander, waardoor het wel spectaculair oogt.

Arno Wiersma (1902) - Ard Dekker (1903)
Druivenschaak Naaldwijk (2), 30.08.2004

1.d4 Pf6 2.c4 g6 3.Pc3 d5 4.cxd5 Pxd5 5.e4 Pxc3 6.bxc3 Lg7 7.Lc4 0-0 8.Pe2 c5 9.0-0 cxd4 10.cxd4 Pc6 11.Le3 Pa5 12.Ld3 Le6 13.d5 Lxa1 14.Dxa1 f6 15.Lh6 Te8 16.Pf4 Ld7 17.e5 Tc8 18.e6 La4 19.Pxg6

Het idee is bekend, maar wel in een stelling waarin zwart voor 12...Le6 eerst Lg4 heeft gespeeld waarop wit heeft geantwoord met f3. Het oogt heel spectaculair, maar wit heeft hier gewoon te weinig.

19...hxg6 20.Lxg6 Dxd5 21.De1

Het standaard idee dat ik nog wist, maar het werkt niet. Reden: de pion staat nog op f2, waardoor de dame niet naar h4 kan.

21...Lc2 22.Lf7+ Kh7 23.De3 Lg6 24.Dg3 Tg8 25.Dh4

25...Lxf7

Hier miste mijn tegenstander een fraai mat: 25...Dxg2+ 26.Kxg2 Le4+ 27.Kh3 Lg2#

26.Lg5+ Kg6 27.exf7 Kxf7 28.Dh5+ Tg6 29.Dh7+ Tg7 30.Dh5+ Kg8
0-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-08-2005 23:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller