Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » Resultaten 1e team
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Resultaten 1e team Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit jaar heeft DSC1 42 bordpunten, dat is net geen 50%.
Toppers zijn Michielsen met 5 1/2 en Van Dop met 5.
Zijn we tevreden, teamleider?

Dit jaar heb ik drie overwinningen en vier nullen bij twee remises. Een keer pech gehad, tegen SMB was ik te ziek om te spelen, ik kon werkelijk geen paard meer van een cirkel onderscheiden, en een keer geluk gehad, toen mijn Eindhovense tegenstander direct na de opening remise aannam in mijn 300e KNSB-partij, ik was te opgetogen over het bereiken van dat aantal om op de partij geconcentreerd te zijn. Die stemming herinner ik me ook van mijn 100e, in 1980. De 400e in de KNSB zal ik wel niet halen, de jaren eisen hun tol.

Het spelpeil in de eerste klasse ligt hoog. Het is een genoegen, de partijen van het afgelopen jaar na te lopen. De beslissende doorbraak van De Graaff in zijn partij tegen mij is van grote schoonheid; de grappige slotpointe van mijn partij in de laatste ronde was kennelijk door een halve tafel vol kiebitzers gemist.

Er wordt nu in de eerste klasse een klasse beter gespeeld dan 25 jaar geleden in de eerste klasse!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-04-2005 08:26 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vlak overigens de scores van Marten Wortel (4 uit 6, TPR 2401!), en Leo Hofland (3 1/2 uit 6) niet uit!

Ik had een dramatisch extern (maar ook intern) seizoen. Een score van 2 1/2 uit 8 is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven (en dat doe ik dan dus ook niet).
Aan het begin van het seizoen was het spel ook niet goed, maar haalde ik wel 2 1/2 uit 3. Daarna werd ik in hoog tempo (0 uit 5, dus zowel korte als lange rochade achter elkaar) opgebracht.

Het evenwicht is er gewoon niet. Gelukkig heeft mijn wanprestatie verder geen dramatische gevolgen voor het team gehad.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

18-04-2005 09:19 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Een score van 2½ uit 8 is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven (en dat doe ik dan dus ook niet).
(..)


Maar wel naar het forum? Daar ben je toch ook redelijk thuis tegenwoordig zou ik zeggen. Knipoog (En is dit de reden dat je thuis geen internet hebt?)
Grijns Lach Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-04-2005 09:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat heb jij gesnoven?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-04-2005 19:07 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller