Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC1 wint in Bussum van BSG
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC1 wint in Bussum van BSG Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft in Bussum met 5½-4½ gewonnen. Door de nederlagen van Stukkenjagers en Eindhoven mogen we weer dagdromen over titelkansen.

Aan het eerste bord leverde Marten Wortel goed werk af door Pliester op eigen terrein in verwarring te brengen. Na een fout van Pliester kwam Marten heel hard naar binnen en het punt kwam niet meer in gevaar.

Het was echter jammer dat Joost Michielsen(2) zich inliet op onduidelijke complicaties, toen de rookwolken waren opgetrokken bleek het punt voor van der Poel te zijn.

Bij Markus- van Dop (4) gebeurde niet veel en de partij eindigde in een correcte remise. Door lichte doofheid bij de witspeler duurde het aannemen een zet langer. Ted Barendse (3) won in een redelijk correcte partij van de sterke Wustefeld. Hij kwam twee kwaliteiten voor, gaf er 1 terug en wikkelde zo af naar gewonnen stelling.

Richard Oranje (8) had ondertussen met zwart zijn tegenstander opgebracht in een variant waarin vele uurtjes studie zitten. Nadat Slisser niet de sterkste voorzettingen had gevonden verkreeg zwart in een klap met Pg4 winnend voordeel, hetgeen uiteindelijk in mat resulteerde, ware het niet dat de witspeler 1 zet hiervoor opgaf.

Invaller Koert ter Veen (10), normaal uitkomend in het derde team was ondertussen weggespeeld door de sterke oude vos Tom de Ruiter. Echter een welgemikte counter leverde eeuwig schaak op in een dame-eindspel met twee pionnen minder. Een schoolvoorbeeld van vechtersmentaliteit wat gewaardeerd kan worden.

Leo Hofland (6) had iets te goed opgelet bij de training van Herman Grooten. Hij construereerde volgens de opgaven van Herman een helpmat met loper,paard en pion. De stelling was op dat moment wellicht nog wel te houden. tussenstand op dat moment dus 4-3 voor DSC.

Gert, Michiel en Kees waren nog bezig. Gert had een kwaliteit meer door een paniekoffer van zijn tegenstander, overigens nadat Gert een zeer goede stelling had opgebouwd. Bij MIchiel was een onduidelijk eindspel ontstaan. Kees stond zeer bedenkelijk. Op dat moment verblijdde Michiels tegenstander ons met een remiseaanbod, hetgeen na ampel overleg in dank werd aanvaard, Gert immers zou gaan winnen.

Kees van der Meer (9) verloor inderdaad uiteindelijk na een misrekening het eindspel zodat de stand dus op 4½-4½ kwam met alleen Gert nog aan het spelen.

Gert drong zijn tegenstander terug met de kwlaiteit meer en zijn tegenstnder besloot er nog een stuk in steken. Na nauwkeurige verdediging van Gert van de laatste stuiptrekkingen van de BSg-er was de zege binnen. Een uitstekende prestatie van DSC1 dat op rating de iets mindere ploeg had.

de individuele uitslagen

code:

28-11-2004 00:37 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

code:


BSG - DSC Delft 4½ - 5½
Stukkenjagers - Paul Keres 4½ - 5½
LSG 2 - RSR Ivoren Toren 5 - 5
Spijkenisse - SMB 2 - 8
Eindhoven - Voerendaal 3 - 7

28-11-2004 00:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het houdt niet over, maar de punten zijn binnen. Gefeliciteerd!

Halleluja

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-11-2004 12:05 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Cattanacio? Grijns

Draaiend hoofd

Hulde!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-11-2004 14:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

niet zeuren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is gewoon een overwinning,niets meer en niets minder,gefeliciteerd.!

28-11-2004 15:30 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp
Het is gewoon een overwinning,niets meer en niets minder,gefeliciteerd.!


de supporters zijn enigzins verwend met onze prestaties van vorig jaar. het belang van de overwinning van gisteren is ons echter duidelijk. voorlopig verlost van degradatie-sores door te winnen van een directe concurrent. En dat zonder het tweede team nog verder te verzwakken.

28-11-2004 16:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

volgende wedstrijd 18 december: DSC- Voerendaal

28-11-2004 16:42 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Bij MIchiel was een onduidelijk eindspel ontstaan. Kees stond zeer bedenkelijk. Op dat moment verblijdde Michiels tegenstander ons met een remiseaanbod, hetgeen na ampel overleg in dank werd aanvaard, Gert immers zou gaan winnen.


Waarom ampel overleg?

(ampel: omstandig, breedvoerig)

Misschien amper overleg?!

(amper: nauwelijks)

Maar ik wil de pret niet drukken, gefeliciteerd!

28-11-2004 17:12 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun

Quote

Bij MIchiel was een onduidelijk eindspel ontstaan. Kees stond zeer bedenkelijk. Op dat moment verblijdde Michiels tegenstander ons met een remiseaanbod, hetgeen na ampel overleg in dank werd aanvaard, Gert immers zou gaan winnen.


Waarom ampel overleg?

(ampel: omstandig, breedvoerig)

Misschien amper overleg?!

(amper: nauwelijks)

Maar ik wil de pret niet drukken, gefeliciteerd!


we hebben meer dan twee minuten overlegd dus zeker niet amper , maar ampel.

28-11-2004 17:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed werk mannen!

Zeker goede invalbeurt van Koert ter Veen, en als ik het zo hoor was Marten weer als vanouds aan het heersen!
Op rating ook een nette overwinning van Ted zou ik zeggen...

Gezien de stand in de poule is er nu misschien nog wel wat mogelijk ook ... Glimlach

28-11-2004 19:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een rustige openingsvariant, waarin zwart moeiteloos bijna gelijkspel had. Maar zijn tijdsgebruik was niet echt verantwoord, en na een (voor de hand liggend) kwaloffer had hij wel compensatie, maar niet meer dan dat.

Na een door hem gemiste afwikkeling had ik een technisch gewonnen stelling met een kwal voor een pion. De laatste 10 zetten in vier minuten kwam hij gewoon niet meer door, ondanks nog een foutje van mij. Een simpele dubbele aanval won de dame, en een punt.

Belangrijk punt, dat was al vanaf het begin duidelijk. Het was al snel duidelijk dat het een 5½-4½, 5-5 of 4½-5½ zou gaan worden.
En gezien alle onverwachte uitslagen is dit een gek jaar (en niet alleen) in deze klasse. We zitten nu weer op de rails naar een hogere plek, na de vervelende nederlaag tegen Eindhoven.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

29-11-2004 11:56 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De heer Hut heeft ook gemeend iets te moeten schrijven over deze wedstrijd, zie www.schakers.info

Ik waarschuw u: u vindt er niks over de wedstrijd! Zoals Hut zelf schreef bij de wedstrijd Rotterdam-HSG, ook op die site:

Maar zaterdag waren ze sterk genoeg om HSG te verslaan, overigens net als vorig jaar. Hoe dat ging? Dat kan ik u precies vertellen, maar dan moet ik Karel van der Weide napraten.
Beter kunt u zijn verslag met partijen erbij nemen.

Twee verslagen over wedstrijden en dan niks over de wedstrijden zelf vertellen.....Knap om zo je brood te verdienen Glimlach

29-11-2004 13:15 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Inhoud Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben jaloers. Huts tekst lijkt de inleiding tot een wedstrijdverslag waarbij het wedstrijdverslag zelf maar weggelaten is. De kwaliteit van Huts tekst is niet minder dan sommige stukken in mijn krant.
Mij lukt het schrijven van dat soort stukken niet, ik beheers dat niet. Wel geprobeerd overigens, maar in mijn handen wordt dat zouteloze en onpublikabele ongein.
Als topper in deze klasse beschouw ik de intro van prof.dr.ir.mr. Akkermans in 'Ons kent ons' (het fotoboek van Van Kooten en De Bie). Aangeraden; overigens bedoeld als humor. Prof.dr.ir.mr. Akkermans schrijft namelijk geen voorwoord, maar een voorwoord tot het voorwoord. En op het moment dat de lezer denkt: Nu begint-ie, nu komt wat-ie te melden heeft, dan staat er de afsluitende zin. Knap, hoor.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-11-2004 13:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Komt natuurlijk doordat dhr Hut alleen maar aan de bar heeft gezeten nadat hij al vrij laat binnenkwam. Op dat moment stond het dacht ik al 4½- 3½ voor ons.

29-11-2004 16:36 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan de bar zitten klinkt wel als een goed plan toch?

29-11-2004 16:38 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Aan de bar zitten klinkt wel als een goed plan toch?
na de wedstrijd wel , ja Glimlach

29-11-2004 16:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller