Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC6 kan geen potten breken in Scheveningen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 kan geen potten breken in Scheveningen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft van Belgisch Park verloren met 6-2. Teleurstellend, aangezien er meer had in gezeten.

Zowel Rob Smits als Marianne Zelichenko kwamen zeer goed uit de startblokken: eerstgenoemde won een en laatst genoemde zelfs drie pionnen.

Ook Gerard Bilars leek duidelijk voordeel te hebben. Jan-Pieter de Vries en Luc Verhees deden het echter iets minder. Beiden verloren een stuk. Luc kreeg er twee pionnen voor terug. Jan-Pieter kon het stuk weer terug winnen, maar moest in ruil daar voor wel twee pionnen afstaan.

Jan den Brok, Vitaly Kalikmanov en Corniel Nobel stonden alledrie redelijk. Hoewel de twee laatste beiden iets passiever stonden.

De vroege overwinning van Rob was lekker, maar hellaas: De tegenstander van Marianne kreeg aanval en hoe! Drie pionnen meer of niet, uiteindelijk moest ze de vlag strijken. Ook Jan-Pieter en Luc redden het niet.

Jan den Brok verloor een pion (en daarmee goede winstkansen), maar remise was veilig. Vitaly en Corniel deden het allebei onnauwkeurig en verloren.

Op Gerards bord gebeurde onverklaarbare dingen. Uiteindelijk werd remise overeen gekomen, maar er leek meer in gezeten te hebben.

Uiteindelijk dus 2 remises, 1 overwinning en 5 nederlagen. Gelukkig hebben we de top-3 nu gehad en en tegen de volgende tegenstanders moeten we maar eens punten gaan pakken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-11-2004 01:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kreeg zelf met wit een koningsindische verdediging tegen. Ik koos voor te ruilen op e5 wat goed uitpakte.
Won snel een pion op c7. Mijn tegenstander won de pion later wel terug maar had toen wel maar 2 minuten op zijn klok een ik nog meer dan een uur. plus een sterke vrijpion, een toren op 7e rij en een sterk paard op d6. Dit won vrij snel. Jammer dat de rest van het team niet zo,n makkelijke avond heeft gehad.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

23-11-2004 09:14 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tijd goed indelen, dat is toch mijn grootste probleem.
Denk niet te lang over een zet na ! Toch doe ik dat regelmatig, waardoor ik op het einde in tijdnood kom en de goede zetten niet meer vind.

Denk ook niet te kort na, ga altijd even op handen zitten.
Deze fout maak ik zelden, behalve gisteren. Ha! een pionnetje dacht ik en binnen 5 seconden had ik 'm geslagen. Hoeps, dat mocht helemaal niet, stuk weg, tegen 2 pionnen weliswaar, maar er viel weinig tot niets meer van te maken. Bah, grootste blunder in jaren!

__________________
este nix pax, christe nix

23-11-2004 21:27 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller