Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Goede start DSC-ers bij rapid DCSV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Goede start DSC-ers bij rapid DCSV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel Nobel en Arno Wiersma zijn de rapidcyclus bij stadgenoot DCSV goed begonnen. Beiden wonnen de eerste drie partijen.

De eerste avond was goed bezet bij DCSV. Een groot aantal jeugdspelers deed de eerste ronde mee, waardoor de zaal goed gevuld was. Corniel kreeg al snel materiaal cadeau in zijn partij tegen Joop Hartmann en won, en Arno won in het middenspel door een combinatie materiaal en de partij.

De tweede ronde bracht wederom twee punten. Corniel won van een oude bekende, Tom Vokurka, die een paar jaar geleden ook even bij DSC lid is geweest. Arno versloeg Paul Steenweg. Uiteindelijk op vlag, maar het eindspel met een pionnetje meer was ook wel gewonnen.

De derde ronde waren er nog 4 spelers met de volle mep. Corniel bracht zijn tegenstander echter vlot en soepel terug naar 67 procent. Arno deed er tegen Rens ter Veen een stuk langer over, maar na een spannende pot moest Rens de vlag toch strijken.

Stand na 3 ronden
Uitslagen

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-11-2004 00:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet er wel eerlijk bekennen dat Arno iets meer tegenstand had dan ik. Ik had twee vereedelde huisschakers (toegegeven, van mijn tegenstander in de eerste ronde heb ik een heel ver grijs verleden wel eens verloren), en een toch ook niet al te sterke schaker.

Arno daarentegen had twee redelijk sterke DCSV-ers te pakken plus Rens ter Veen. Mocht ik volgende keer weer meedoen is de kans vrij groot dat ik dan tegen Arno moet, dus we gaan het wel merken. Voorlopig ga ik proberen om in ieder geval als tweede te eindigen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-11-2004 20:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller