Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Drie koplopers na vijfde ronde OPK
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Drie koplopers na vijfde ronde OPK Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na vijf ronden gaan Michiel van Wissen, Timon van Dijk en Jan-Willem de Jong aan kop met 4½ punt.

Zij worden gevolgd door een groepje spelers met 4 punten, die zich de laatste twee ronden uiteraard nog bij de kopgroep willen voegen.

Aan het eerste bord speelden Michiel van Wissen en Joost Michielsen remise. Dat was nog best knap van Michiel, aangezien hij door vertragingen ruim 40 minuten te laat kwam. Op het tweede bord won Timon van Dijk een pionnetje tegen Henk Happel en dat bleek genoeg. En de derde koploper Jan-Willem de Jong versloeg op bord drie Mark Irwin.

Walter Anema wist zich helaas niet aan de top te handhaven. In een spannende pot met ongelijke materiaalverhoudingen trok hij aan het korste eind. De uitslagen van de DSC-ers:
code:


Stand na 5 ronden
Indeling ronde 6

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-03-2004 04:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En noch Michiel, noch Joost hebben afgehaakt in de strijd om de koppositie. Tevreden Grijns Tevreden

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-03-2004 15:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Snellere berichtgeving?! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gegeven aantal hits op Prometheus toernooi site daags na ronde is er duidelijk behoefte aan snellere berihtgeving over uislagen, standen en indeling komende ronde!

05-03-2004 17:20 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, aan mij ligt het niet... (Maar ik heb de gegevens niet) (merk op dat het ook geen DSC evenement is)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-03-2004 17:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Had ik maar... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben je helemaal voorbereid op een harde strijd, biedt je tegenstander op zet 9 remise aan. Eigenlijk zou je zo iemand meteen naar huis moeten sturen, maar ik wilde toch mijn hersenpas afstoffen, zodat ik zaterdag fris aan de slag kan gaan (externe).
En inderdaad, met voordeel kwam ik uit de opening. Ik zag lekker veel, alleen verzuimde ik verschillende afwikkelingen goed door te rekenen. Met de gekozen afwikkeling won ik tijdelijk een pion (Pc5xa6), maar als ik verder had gekeken dan had ik gezien dat daarmee mijn stukken wat onhandig zouden zijn opgesteld. De andere variant (direct Pxc5), zwart een schaakje toestaan (na loperruil op g2), zou gewoon een duidelijk voordeel opleveren.
Niet van de kaart door een onverwachte Dd4 (valt toren op a1 aan en dreigt via Tb7-b2 ook f2 mee te snoepen) bracht ik taktisch resource in de stelling. Dat leverde inderdaad dame tegen toren en loper op (zwart had ondertussen pion c4 meegesnoept, dus het pionnetje voordeel op a6 was ik weer kwijt).
Had ik toen maar opgelet (ik probeerde het nog wel), dan had ik me gerealiseerd dat zwarts belangrijkste tegenspel op de tweede rij dreigde plaats te vinden. Nu lokte ik met tempo Pf6-g4 uit, waarna f2 zou gaan vallen. Met enkele fraaie vondsten kon ik direct verlies vermijden, maar 2 noodzetten hadden me een kwartier van mijn laatste 20 minuten gekost. De resterende stelling was so-wie-so al lastig te houden, maar a-tempo zettend kon ik niet meer de hardnekkigste verdediging vinden.
Maar ik ben toch tevreden dat ik geen remise had aangenomen, dan maar liever de lucht in.

05-03-2004 22:39 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een beetje vertraging zijn de stand en de indeling online gezet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-03-2004 15:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller