Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Sander beslist competitie, Arvind wint opnieuw
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Sander beslist competitie, Arvind wint opnieuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sander staat eenzaam aan kop na Tjerk met zwart verslagen te hebben. Alhoewel Sander een paard weggaf en daar met twee pionnen veel te weinig voor terugkreeg, wist Tjerk met zijn eerste blunder Sander terug in de partij te spelen. Zijn tweede blunder volgde niet gauw daarna, waarna Sander het kampioenschap definitief naar zich toe kon trekken.

Arvind houdt zijn 100% score intact door Herman te verslaan en vestigt zich daarmee in de top van de ranglijst.

Ook Simon en René deden goede zaken met overwinningen op respectievelijk Lito en Shyam.

De laatste ronde zal vooral een strijd om de tweede plek worden.


Uitlsagen ronde 7

Tjerk Albregtse - Sander van Gennip 0 - 1

Arvind Pandit - Herman Zonderland 1 - 0

Simon Broos - Lito van Reede 1 - 0

René Poots - Shyam Balasubramanian 1 - 0

Vincent Goverse - Jan Torenstra 0 - 1

Dolf Mulder - Paul van Riet 1 - 0

Adri Albregtse - Bert van der Willik 1 - 0

Joop van Ham - Jan van de Donk 0 - 1

Hans Hendriks - Louis Trautwein 0 - 1


Tussenstand na ronde 7


 

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 9 time(s), it was last edited by Tjerk on 28-06-2020 at 12:41.

17-06-2020 22:00 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb gewonnen van Tjerk, maar wel met meer geluk dan wijsheid.

Ik had t/m zet 13 voorbereid aan de hand van een partij tussen hem en Simon Broos, waarin Tjerk 14.Pa4? speelde. Dat deed hij helaas hier niet, en daarmee stond mijn paard niet zo heel best op a5.

Vervolgens gaf ik dat paard gewoon weg... waarmee de partij eigenlijk compleet verloren leek.

Echter maakte Tjerk in het vervolg de nodige fouten, waarmee ik achtereenvolgens kon hopen op remise en vervolgens gewoon een gewonnen stelling kreeg.

De partij:

https://lichess.org/5ycx98BC

Dramatische partij... maar over de uitslag kan ik niet klagen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

24-06-2020 21:28 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd!

Jammerlijk, echt een "Ik stop met schaken."-potje van mijn kant.

Wel jammer dat je op een fout van mijn kant hoopt! Had afgestraft moeten worden. Gemeen

__________________
Erro ergo sum.

24-06-2020 21:34 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je was een goed eind op weg om dat af te straffen!

6.h3 is een redelijk exotische en ongebruikelijke variant, maar erg scherp. Als ik niet hoopte op 14.Pa4? had ik waarschijnlijk mijn loper naar b7 ontwikkeld. Daar staat die veel beter.

En niet stoppen met schaken hoor!! Volgende ronde beter. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Sander on 24-06-2020 at 22:07.

24-06-2020 21:40 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller