Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » WSC II - DSC IV 4,5 - 3,5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

WSC II - DSC IV 4,5 - 3,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks de versterking met super-super invaller Ricardo Slaa heeft DSC IV in het Westland verloren.
Ik vroeg Ricardo of hij nog serieus schaakte. Ja, op Internet, zei hij; we hebben drie kleine kinderen, dus... Maar hij won wel, als eerste zelfs. Wim Kortis won eveneens, hij bracht de 1-2 voorsprong op het bord. Kees van der Meer kon een gunstig eindspel niet winnen (remise), en Peter Lode en Pieter Goossens bereikten aan het slot van de wedstrijd remise.
De kansen van DSC IV om nog kampioen te worden, zijn hiermee niet groter geworden.

A. Dekker - W. Kortis 0-1
H. van Putten - K. van der Meer ½-½
M. Pietersma - J. Flohil 1-0
G. van Leeuwen - K. Voorberg 1-0
F. Vreugdenhil - R. Slaa 0-1
M. Kuijvenhoven - D. van Heijgen 1-0
R. van Lom - P. Lode ½-½
D. van Nieuwkerk - P. Goossens ½-½

WSC II - DSC IV 4½-3½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 12-01-2016 at 09:07.

12-01-2016 09:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maandag 11 januari moest DSC4 uit tegen WSC 2. Evert zat aan de wodka in Finland en Jouke, onze vaste invaller zat al aan zijn maximale invalbeurten. We hadden de sterkst mogelijke invaller: Ricardo Slaa.
Ricardo won snel vanuit de opening. Kees Voorberg heb ik niet echt gevolgd. Maar toen ik kwam kijken ging hij mat, hij zal ongetwijfeld iets structureels over het hoofd hebben gezien. De rest stond ongeveer gelijk, alleen ik heel slecht...
Hierna ben ik niet meer van mijn bord weg geweest. Om 11 uur werd er tegen mijn tegenstander gezegd dat het 4-3 voor hen stond. De hint was duidelijk. Hij bood remise aan wat ik niet kon weigeren met een stelling met een gewone pion minder.
Wim won aan bord 1, kees vd Meer speelde zoals altijd remise en Jaap speelde zoals gewoonlijk niet remise. Hij verloor na, wat ik gehoord heb, een remise aanbod afgeslagen te hebben.
Diederik kon de druk tegen zijn koning niet pareren en verloor. Peter was de hele tijd gelijk.
Verlies dus 4 1/2 - 3 1/2

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 13-01-2016 at 13:36.

13-01-2016 09:41 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller