Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » live verslag vanuit het Schaakhuis!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

live verslag vanuit het Schaakhuis! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De kraker, al in de voorronde:
Bekerwedstrijd Schaakhuis - DSC

Voor wie er niet bij kan zijn: het live verslag (dat wel enigszins groen-geel gekleurd zal zijn...)

03-11-2014 18:05 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de link, Derk.
Alleen jammer dat het alleen via een Facebook account te volgen is, als ik het goed zie. Dat is nou net het laatste waar ik aan wil mee doen; Facebook.... Nee!

03-11-2014 19:58 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Krijg je niks van hoor, Lucien.
Maar goed, ik begrijp dat het moeilijk zwichten is als je vanaf het begin principieel niet mee hebt gedaan, ik heb ook zo'n zus.

Ondertussen post de wedstrijdleider er lustig op los: stemmige foto's van de slechts door spotjes belichte borden en zelfs wat diagrammetjes met computer-evaluaties!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Derk Dekker on 03-11-2014 at 22:10.

03-11-2014 22:10 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2-1 voor het Schaakhuis. Ze zijn nog bezig op bord 1, maar dit lijkt niet te verliezen voor de thuisspeler.

04-11-2014 00:10 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

QQ.

Tweemaal de winst gemist.
Eenmaal een lastige tactische variant, waar ik geen tijd voor had om uit te rekenen. Overigens wel kort overwogen. (Voor de meekijkende schaakhuiser: na Qd2-a5 ging ik voor dameruil, maar Pd3xf2 is winnend)
De tweede recht toe recht aan promotie veld dekken en lopen met de vrijpion.
Ook het hebben van enkele seconden is daarvoor geen excuus.

Daarna was het ondanks de pluspion niet meer te winnen helaas.

04-11-2014 02:09 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een live verslag achter password is klaarblijkelijk slechts voor intimi bedoeld?! Dank aan Derk voor toegankelijk maken van deze verborgen informatie!

Voor DSC4 in december kans op revanche.

04-11-2014 10:10 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

verslagje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben lekker gespeeld voor de beker.
De helden van DSC zijn gerecruteerd uit het vierde en vijfde team, dus ongeveer de nummers 27 t.m. 42 van de DSC ranglijst. Maar DSC heeft de reputatie mee, en Schaakhuis onderschatte ons niet, was op volle sterkte opgekomen: eenmaal 21+, tweemaal 20+, en eenmaal 19+.

Na een uur spelen hadden alle zwartspelers voordeel (wat zegt dat over de openingstheorie?).
Peter Lode (zwart) speelde goed tegen Norbert Harmanus, leek in een scherpe stelling de zaak onder controle te hebben, en ik taxeerde dat als iemand won op dat bord, het onze man zou zijn. Het werd remise (½-½).
Ivar de Hoogt (zwart) had na iets meer dan een uur spelen een uur bedenktijd meer verbruikt dan Mike Hoogland, en had later nog nul uur twee minuten tegen zijn tegenstander een uur en twee minuten. Die bedenktijd was een goede investering, hij won een belangrijke pion en zijn stelling leek mij gewonnen. Hij kwam echter wat tijd tekort om het netjes uit te spelen, dus remise (1-1).
Arno Wiersma (wit) kwam tegen Rachid Schrik in een slecht middenspel terecht; twee zwarte paarden op de witte vierde rij tegen twee onmachtig uitziende lopers. Het toreneindspel bleek onhoudbaar (2-1 voor Schaakhuis).
Kees van der Meer (wit) verloor in de opening enige tempi tegen Melchior Vesters, en had dientengevolge in de hele partij wat problemen. Melchior nam (met het oog op de stand) geen risico en speelde naar een stelling waarin alleen hij op winst kon spelen, maar die stelling bleek niet te winnen, dus remise (2½-1½).

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-11-2014 10:20 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller