Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2012-2013 » Interne competitie (V4): Hora Vlam beëindigt ongeslagen status Matthieu Freeke
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V4): Hora Vlam beëindigt ongeslagen status Matthieu Freeke Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam heeft als eerst dit seizoen Matthieu Freeke een nederlaag bezorgd in de interne. Hij wist een lopereindspel met een pion meer in winst om te zetten. Richard Oranje versloeg met de zwarte stukken Ted Barendse. Twee spelers debuteerden in de interne. Marijn den Hartog moest in Kees van der Meer zijn meerdere erkennen. Arend Bosma pakte de draad weer op met een overwinning op Theo Rekveldt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hora Vlam-Matthieu Freeke1-0
2Ted Barendse-Richard Oranje0-1
3Kees van der Meer-Marijn den Hartog1-0
4Diederik van Heijgen-Bob Voogt0-1
5Arend Bosma-Theo Rekveldt1-0
6Ton Vissers-Rob Smits0-1


In de B-groep versloeg Pieter Goossens met wit Arno Wiersma. Het tweede bord, waaraan Sofya Blanter en Henrik Tamerus speelden, eindigde in remise. Kees Venema boekte een knappe overwinning op Simon Broos.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Pieter Goossens-Arno Wiersma1-0
2Sofya Blanter-Henrik Tamerus½-½
3Coen Leentvaar-Gerard Bilars1-0
4Kees Venema-Simon Broos1-0
5Kees Korving-Cees Huygen1-0


In de C-groep viel alweer een remise. Ditmaal waren Dolf Mulder en Paul van Riet de schuldigen. De overige drie duels eindigden wel in een overwinning.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Dolf Mulder-Paul van Riet½-½
2Jan Torenstra-Gerrit Bussmann0-1
3Bert Zwemstra-Eric Wagter1-0
4Leo Zuijdgeest-Gabe Hoekstra1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-04-2013 at 14:19.

09-04-2013 00:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, Marijn den Hertog heeft gisteravond zijn visitekaartje afgegeven. Hij is een jeugdspeler met op dit moment een rating van 1882 - hij zal in werkelijkheid dus wel meer waard zijn.
In de opening weet hij wat hij doet. In het middenspel klopt het strategisch en taktisch wel ongeveer, voor zover ik daarover kan oordelen.
In complexe stelling Marijn miste de mogelijkheid tot een kwaliteitsoffer, waarvoor hij een of misschien twee pionnen had gekregen - met aanhoudend interessant en ongeveer gelijk spel. Eerlijk gezegd had ook ik ook dat kwal-offer niet tijdig gezien. Nu ging hij aan twee penningen ten gronde.

[... In 1963 begon ik bij de schaakvereniging Westerkwartier. De eerste partij in de interne verloor ik, de tweede ook tot mijn teleurstelling, de derde werd remise. De vierde won ik - dat was het beging van een serie van 12. 12½ uit 15 in dat seizoen.]

Ik ben benieuwd hoe Marijn zich ontwikkelt.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

09-04-2013 07:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

eindelijk weer eens een overwinning op ted, ted speelde zoals wel vaker positineel prima, maar gaf de controle uit handen, een dubbel pionoffer met niet te stuiten aanval was het gevolg. de strijd voor best of the rest is weer open.

09-04-2013 21:35 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Hartog? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vermoedelijk Marijn den Hartog, niet Hertog.
Te vinden via de KNSB ratinglijst.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

10-04-2013 07:37 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Hartog? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Vermoedelijk Marijn den Hartog, niet Hertog.
Te vinden via de KNSB ratinglijst.


Je hebt uiteraard gelijk Kees. Ik heb het aangepast.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-04-2013 14:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller