Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC8 wint dubbeltje-op-zijn-kant-wedstrijd van Haeghe Ooievaar 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

DSC8 wint dubbeltje-op-zijn-kant-wedstrijd van Haeghe Ooievaar 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC8 Behaalde een mooie overwinning op Haeghe Ooievaar. Tenminste zo lijkt het. De 5-3-uitslag is mooi, maar het was een dubbeltje op zijn kant. Het had zomaar andersom kunnen zijn.

Aldus teamlid Jan van de Donk. Op een aantal borden zag hij partijen waarbij het voordeel bijna per zet van kleur verschoot. Ook de tijd was op een aantal borden wederom de grootste vijand. Misschien zou dat in een training of partij­analyse­avond eens aan de orde kunnen komen, hoe ga je efficiënt met je tijd om.

Gezien het rating­verschil, is 5-3 eigenlijk een matige uitslag. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Jan op bord 1 reglementair won vanwege het niet opdagen van zijn tegenstander.

De drie laagste borden, met Herman Zonderland, Rob Scherpenisse en Lito van Reede behaalden vrij vlot een goede overwinning. Anton Frehe en Simon Dirkse zorgden met hun remises, tegen gelijkwaardige tegenstanders, voor het totaal van vijf punten.

René Poots ging jammerlijk ten onder tegen een veel zwakkere tegenstander. Edgar Huisman liep na een blunder in de vijfde zet, de gehele partij achter de feiten aan.

Willen we met ons team de vermaledijde - vrij naar Simon Dirkse - derde klasse ontstijgen, dan zullen we de resterende speel­rondes uit een ander vaatje moeten tappen, 6-2 of 7-1 had de uitslag moeten zijn. Ik voorspel dat de bordpunten in deze poule het verschil gaan maken.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Zonderland on 13-11-2012 at 19:51.

13-11-2012 18:56 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor je verslag Herman! Ik ben zo vrij geweest de term dubbeltje op zijn kant te introduceren, hopelijk kan je hier mee leven. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-11-2012 19:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partijtje was niet zo heel bijzonder. Ik was voornamelijk blij dat ik yet another draw had gehaald. Vreemde instelling eigenlijk, voor een schaker. Hopelijk wordt dat weer beter. Belangrijkste bijdrage: het halfje binnen halen voor de winst van de wedstrijd.

Hendriks - Frehe

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 14-11-2012 at 18:43.

14-11-2012 01:16 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Een dubbeltje op zijn kant, maar een kwartje kan raar rollen. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen jubelende teksten? Geen schouderklop? Geen veren op de hoed? Wat voor nieuw geluid is dit?
Het 8e speelt 3e klasse HSB (sic) en krijgt het verwijt dat er niet consistent genoeg gespeeld wordt?

Mijns inziens hebben we een terechte en degelijke overwinning behaald, waarbij alleen mijn prestatie ver onder de maat te noemen valt. Gezien het ratingverschil is het verlies van Edgar vrij "normaal". Met daarnaast twee degelijke remises is "een dubbeltje op zijn kant" hierbij zwaar overtrokken.
Kijken we nnaar de stand, dan doen we weer lekker mee en valt er verder nog niet veel over te zeggen. Wel lijken de krachtsverhoudingen groot. Zo won Pomar van RVC ook weer met grote cijfers. En natuurlijk moeten we voor het kampioenschap gaan als dat aan de orde is, maar of we wat in die zo begeerde tweede klasse te zoeken hebben? Maar een kwartje kan raar rollen.

14-11-2012 10:25 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Geen jubelende teksten, helaas. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat klopt inderdaad. Feit blijft we hebben een punt gekregen, ok, waarschijnlijk had Jan zijn partij gewoon gewonnen, maar toch.
We willen misschien niet naar de 2e klasse, maar wel kampioen worden Prodent De kans is heel klein, onwaarschijnlijk klein, en juist daarom telt elk bordpuntje.
Ik moet als teamleider de zaak scherp houden Depri

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

14-11-2012 11:29 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het achtste moet (net als elk ander team) vooral lekker schaken. Ratings zeggen niet zoveel; ik win ook wel eens van een aanmerkelijk sterkere speler, en verlies wel eens van een aanmerkelijk zwakkere speler. Althans, als je naar de ratinggetalletjes kijkt.

Ik had de indruk dat het een spannende wedstrijd was, waarin DSC8 wel vrijwel de gehele wedstrijd net de overwinning naar zich toe leek te trekken. Antoon vond ik wat beter staan, maar dat werd remise. Bij René had ik lange tijd de hoop dat het pionnetje achterstand niet fataal zou zijn.

Het achtste heeft een mooie start met twee overwinningen. Wie weet waar dat toe leidt; misschien komt Simons droom wel uit. Maar volgens mij is het ook in de - vermaledijde - derde klasse voor DSC8 goed toeven.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2012 11:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Pionnetje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat pionnetje had ik teruggewonnen met een, al zeg ik 't zelf, niet onaardige combinatie. Hier kwam ik uit met een matdreiging of damewinst, waardoor mijn tegenstander gedwongen was een paard te offeren. Een paard tegen een kwaliteit was dus geen slechte uitkomst. Helaas zette mijn aanval hierna niet door en moest ik door tijdnood opgeven. In het heetst van de strijd in vreselijke tijdnood en een spannend fase achter de rug, vergat ik echter in mijn afwegingen het paardoffer van mijn tegenstander mee te nemen. Ik gaf op in de veronderstelling gelijk te staan en mijn aanval te hebben zien doodlopen. Ik had voor remise kunnen proberen te gaan.

14-11-2012 15:10 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller