Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Internet clubcompetitie KNSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Internet clubcompetitie KNSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De KNSB organiseert al enige jaren een clubcompetitie op internet. Je speelt daarin met z'n vieren tegen 4 spelers van een andere vereniging, waarbij je een halve competitie speelt. Het speeltempo is 3 minuten + 3 seconden per zet. Een wedstrijd tegen een andere club duurt dus ongeveer een uur (4 potjes van max. 15 minuten).

De competitie wordt in twee delen gespeeld:
De voorronden op zaterdag 1 december en zaterdag 9 februari. De finalepoule op zaterdag 23 maart en zaterdag 11 mei. Maar er kan ook een datum naar keuze worden afgesproken met de tegenstanders. Er wordt gespeeld op Playchess, dus je moet wel ook internetlid van de KNSB zijn (of worden).

We hebben hieraan als DSC een keer eerder meegedaan. Zijn er dit seizoen belangstellenden om mee te spelen? Als er 5 a 6 mensen zijn die mee willen spelen kunnen we een team inschrijven. De inschrijving sluit op 1 oktober.

Kijk op de toernooipagina op de KNSB-website voor meer informatie.

Belangstellenden:

  • Arno Wiersma
  • René Torenstra
  • Martin Glimmerveen

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 24-09-2012 at 10:54.

23-09-2012 23:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het vorige keer ook leuk, dus ik wil wel meedoen.

Ted? Sofya? Diederik? Gerard? Martin?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-09-2012 03:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil op zich wel meedoen, maar zaterdagavond is niet zo heel geschikt wat mij betreft.

24-09-2012 10:40 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik wil op zich wel meedoen, maar zaterdagavond is niet zo heel geschikt wat mij betreft.


Ik krijg nu dezelfde vraag vanuit Leiderdorp. Dus wat mij betreft doe ik mee waar ik een team vol kan maken, bijvoorbeeld.

De deadline is trouwens al snel...

26-09-2012 16:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil op zich wel meedoen, alleen ik snap niet helemaal hoe de opzet is (ook na het lezen van KNSB-info). Is het de bedoeling dat je vanuit thuis speelt of dat een team ergens bij elkaar komt, die uur uitspeelt onder toezicht van wedstrijdleider en dan weer naar huis gaat?
En ik heb ook niet kunnen vinden hoe laat het is.

26-09-2012 21:36 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je speelt (uiteraard) vanaf huis. En in principe spreek je de tijd af. Ik weet niet hoe dat met die zaterdagavonden zou zitten, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat dat op veel enthousiasme kan rekenen.

27-09-2012 13:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gaat ongeveer zo: je spreekt met elkaar een tijd af, en dan belt iemand 5 minuten over tijd Diederik even, dat-ie zijn computer moet aanzetten Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-09-2012 14:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan kan ik wel meespelen, in ieder geval op 1 december.
9 februari kan ik nog niks over zeggen. Dat hangt sterk van de tijd af.

28-09-2012 19:56 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niks tegen hieraan meedoen, maar dan moet ik wel op een of andere manier bij playchess kunnen. Ik heb namelijk op dit moment geen account.

30-09-2012 16:28 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kunt het op knsb-site aanvragen: http://www.schaakbond.nl/formulieren/int...vraag-verlengen

En dan Playchess downloaden (kan ook via KNSB internetleden deel) en installeren. Binnen een paar dagen sturen ze je een serial code en kan je een account activeren.

30-09-2012 16:48 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kun je niet gewoon gratis spelen? Ik ben op dit moment ook geen betalend lid (en dat was ik de vorige keer ook niet.)

Je kunt een gratis client vinden op chessbase.com.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-09-2012 23:36 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Kun je niet gewoon gratis spelen? Ik ben op dit moment ook geen betalend lid (en dat was ik de vorige keer ook niet.)

Je kunt een gratis client vinden op chessbase.com.


Nee dat kan niet. Bij de opzet van de competitie staat het volgende:

Quote

De competitie staat open voor alle mogelijke spelers die lid zijn van de KNSB, ze moeten lid zijn van dezelfde vereniging. Daarnaast dienen de spelers in het bezit te zijn van een KNSB internetlidmaatschap (of PlayChess account)


Kortom, we zijn met te weinig mensen met een account nu, dus het is niet haalbaar om mee te spelen. Het was ook wel erg laat dag. Misschien volgend seizoen eerder beginnen met werven Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 01-10-2012 at 13:08.

01-10-2012 13:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, er staat "of playchess account". Die kun je gratis krijgen (en heb ik al meer dan 10 jaar).

Af en toe ben ik lid (als je iets koopt krijg je weer een paar maanden het recht om video's te zien en dergelijke) maar praktisch gezien merk je bij het spelen niet of je wel of niet betaald hebt. Lid ben je wel.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-10-2012 15:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller