Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC8 haalt in en uit tegen RVC 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

DSC 8 haalt in en uit tegen RVC 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitgestelde wedstrijd van DSC8 tegen RVC 4 werd maandag ingehaald en uiteindelijk omgezet in een eclatante overwinning: 5½-2½.

De extra training op vrijdag voorafgegaan door een copieuze maaltijd bleek zijn vruchten af te werpen. Borden 2, 3 en 5 behaalden soevereine overwinningen, Jan van der Donk speelde weer eens een gedegen remise pot en Lito van Reede en René Poots sleepten de puntendelingen voor de poorten van de hel weg.

Omdat er reeds twee partijen gespeeld waren behoefden er maar 6 borden aan te treden. De stand was 1-1 en lange tijd was het onduidelijk of we ons overwicht in rating ook in wedstrijdpunten konden omzetten. Uiteindelijk bleek dit geen probleem en kantelden alle borden min of meer in positieve zin onze kant op.

Curieus waren de remises van Lito en René. Lito kreeg een half punt aangeboden op het moment dat zijn tegenstander een toren won en volkomen gewonnen stond: “An offer Lito couldn’t refuse.” Ik deed echter precies hetzelfde. In gewonnen positie, ik wilde al opgeven, gaf mijn tegenstander een stuk weg. Met een pion minder bood ik remise aan, een aanbod dat mijn tegenstander gretig accepteerde. Hij vertelde later dat de stand in zijn ogen voor mij volkomen gewonnen was.

Jan, Edgar Huisman, Simon Dirkse en Rob Scherpenisse speelden solide partijen. Jan stond vanuit de opening beter en kon dit overwicht de gehele partij vasthouden. Helaas bleef het door taai verdedigen van zijn tegenstander: “Hij deed steeds de juiste zet!”, bij een puntendeling. Edgar, Simon en Rob wonnen alle drie overtuigend.

De 23 januari speelt DSC8 tegen Lierse uit en kunnen we zien of we echt mee kunnen doen in de strijd om het kampioenschap.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 10-01-2012 at 13:58.

10-01-2012 13:22 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ambitie, da’s mooi! Ik denk overigens dat er twee teams sterker zijn (Promotie 7 en Pomar 2) en Lierse 2 is gelijkwaardig denk ik. Die moeten jullie alle drie nog hebben. Het wordt dus een zware kluif.

Maar het is niet onmogelijk dus ga er voor!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-01-2012 14:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ambitie, da’s mooi!

Ambitieloos is doelloos is zinloos. Ja, en dan kan je net zo goed je stukken gelijk in het gras leggen.

12-01-2012 19:46 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller