Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC2 heeft materiaalpech in Veenendaal
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC 2 heeft materiaalpech in Veenendaal Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vier niet correct werkende klokken. Een bejaarde wedstrijdleider. Onopgevoede jeugdige tegenstanders.

Redenen genoeg voor een onverdiende nederlaag.
Gert Legemaat hield lange tijd dapper stand tegen IM Willy Hendriks aan bord 1 maar dolf het onderspit. Patrick de Bas gaf zeker een half punt weg in een potremise eindspel. Kim Meulenbroek hield keurig remise. Jan Peter van Zandwijk deed vele goede zetten, zijn tegenstander, niet die speelde matig. 1 krukzet was voldoende voor een nul.
Ted Barendse was erg in zijn nopjes en won dan ook in stijl. Bob Voogt won ook een prima partij en won. Walter Anema had in de opening al materiaalpech en verloor een kwal. De compensatie was ditmaal te mager.

Blijft over het verhaal van de vriendelijk edoch ondeskundige wedstrijdleider, mijn jeugdige tegenstander en de jeugdige tegenstander van Bob. Wat is er gebeurd? Na een matige opening van mijn tegenstander sta ik een volle pion voor en begin dan spoken te zien en kies de verkeerde afwikkeling. Hierna heb ik een kwal minder maar twee pionnen meer. Nog niets aan de hand maar de tijd gaat wel erg hard. Een keer of vier/vijf loopt mijn klok gewoon door na het indrukken. Aangezien de bejaarde wedstrijdleider niet te betrappen is op enige activiteit (waar is de beste man) heb ik uiteindelijk met nog 10 seconden op de klok het ding maar stilgezet en luidkeels een ander geeist. Een toeschouwer beaamt mij verhaal en ik krijg er een paar seconden bij. Na mijn volgende zet roept tegenstander van Bob (!!): "Hé zo mag jij niet zetten joh". Geirriteerd maan ik hem tot heender bewegen en zich niet te bemoeien met mijn partij. Wederom een actiefloze wedstrijdleider waar ondertussen de van tegenstander Bob luidkeels zijn beklag doet. Terwijl ik nog 6 seconden heb overweeg ik een onlangs door een dominee aanbevolen correctieve tik uit te delen aan de tegenstander Bob. Afijn we vluggeren fijn verder en mijn vlag valt in het bijzijn van de wedstrijdleider (hij is zowaar wakker) en mijn jeugdige tegenstander roept blij vlag je hebt verloren gooit de stukken door elkaar en begint de beginstand op te zetten. Leuke casus voor de arbitercursus. IK protesteer uiteraard en leg uit dat er gereconstrueerd moet worden hetgeen met het ontbreken van een eindstelling (die is immers zojuist vernietigd) me nogal arbitrair lijkt. Dus wat zou er zijn gebeurd als ik bij de arbitrage een paar zettene erbij verzonnen had? (Overigens had mijn tegenstander ook niet alles correct genoteerd.) Danwel de eindstelling na zet 39 van zwart had ontkent als zijnde de eindstelling. Uit sportieve overwegingen niet gedaan, maar stel dat....

Het hoogtepunt van de dag was het fantastische maal in restaurant Rancho te Veenendaal. Een aanrader. 1e klas vlees en vriendelijke bediening.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 28-11-2011 at 11:59.

27-11-2011 20:28 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

IM Willy Hendriks2425Gert Legemaat2200 1 0
Stefan Bekker2248 Patrick de Bas2109 1 0
Bob Beeke2219 Kim Meulenbroek2145½ ½
FM Etienne Goudriaan221 Zandwijk2076 1 0
FM Erik Dikkenberg 2212Ted Barendse 2186 0 1
Joost Offringa2189 Bob Voogt2092 0 1
Fabio Bravo 2038 Richard Oranje 2041 1 0
Nick Beijerinck 2036 Walter Anema 2062 1 0

27-11-2011 20:37 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij mijn invalpotje tegen Nijmegen kwam ik er op zet 6 achter dat ik vanaf 1:59 (theorie nog immers) plots op 1:55 stond en de 1:53 van m'n tegenstander nog intact was. Wedstrijdleider erbij, het daar uitgelegd en die zegt doodleuk:

"Zo, 1:55 tegen 1:53, goed toch?" Ja eigenlijk niet dus, want deze grap kostte vrolijk 8 minuten - maar zodanig in het begin zeur je daar maar niet over. Achteraf spijt van, maar de wedstrijdleider had dat uiteraard zelf moeten voorstellen. Later met andere klok ook weer paar keer gebeurd, maar dat kostte nooit meer dan 15 seconden omdat ik er nu erg alert op was.

Zou me dat, zoals jou, nog eens gebeurd zijn of zou mijn tegenstander zich plots in vluggerfase zodanig onsportief gedragen dan zou ik tijd bij vorderen.

Het gedrag van jongeman Fabio moet niet beloond worden en dat is nu wel gebeurd...althans ik neem aan dat hij al de leeftijd bereikt had waar negatieve kritiek wel resultaat heeft?

[Mijn tegenstander was overigens uitermate sportief en hielp ons nog aan onze eetlocatie, laat dat duidelijk zijn.]

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

28-11-2011 01:20 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

frappant..Ook mij gebeurde dit geintje. Voor mij nog vervelender, aangezien ik al in tijdnood zat en wederom 5 minuten van mijn tijd zag slinken, waardoor er akelig weinig overbleven..

28-11-2011 02:46 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, Richard. Heb zelf het doorlopende-klok probleem ook weleens gehad, gelukkig in een intern potje. Die DGT2000's zijn gewoon achterhaald, dit verhaal komt niet meer voor met die nieuwe klokken (DGT 2010). Hoeveel daarvan heeft DSC eigenlijk? Wat mij betreft zouden die oude niet meer voor externe wedstrijden gebruikt moeten worden als dat enigzins mogelijk is? Wel nuttig voor reserve of interne potjes natuurlijk.

Wel sportief trouwens dat je geen ophef maakte na het vernietigen van de slotstelling. (Weet niet of ik dat had gekund...Knipoog)
Al met al lijkt me trouwens toch vrij weinig af te dingen aan nederlaag, 5.5 is wellicht geflatteerd maar ook ruim voldoende.

Op Utrechtschaak trouwens de volgende opmerking:

Quote

ma 28-11-2011 14:13 Erik van den Dikkenberg
Mooie zin in dat verslag van Delft 2:
"Terwijl ik nog 6 seconden heb overweeg ik een onlangs door een dominee aanbevolen correctieve tik uit te delen aan de tegenstander..."

Degene aan wie de schrijver de tik uit wilde delen is nota bene de zoon van een dominee...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 28-11-2011 at 15:38.

28-11-2011 15:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn (zoals afgesproken in de laatste ledenvergadering) 10 nieuwe digitale klokken gekocht, als voorbereiding op het nieuwe seizoen. We kunnen nu bij KNSB-thuiswedstrijd wel allemaal met digitale klokken spelen (32 borden!), maar (nog) niet met alleen de DGT 2010. Er zijn (schat ik) zo'n 15 a 20 DGT 2000-klokken.

Bij externe HSB-wedstrijden wordt wel al vrijwel altijd met de nieuwe DGT 2010 gespeeld.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

30-11-2011 18:13 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Patrick de Bas gaf zeker een half punt weg in een potremise eindspel.


Ik ben er nog ziek van en voor een 'schaaktoerist' zegt dat veel. Mijn tegenstander probeert al een tijdje zijn twee pionnen voorsprong om te zetten in een punt, maar zonder al te veel succes. Hij pleegt een allerlaatste winstpoging (Kg3-h2) en ik blijk zowaar in slaap te zijn gesukkeld ...



60. .. Tg4?????? 61.Ta5+ Kots
(Kxf4 Ta4+; Kg6 Tg5+; Kf6 Th5)

terwijl na 60. .. Tg8 er gewoon een witte pion afgaat en het halve punt binnen is.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-12-2011 17:24 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-12-2011 17:28 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller