Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Grootste verenigingen: DSC op plaats 8
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Grootste verenigingen: DSC op plaats 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien op de website vaan De Pion uit Roosendaal:

Top 10 per 1 oktober 2011:

1. SV Caïssa 212
2. Kennemer Combinatie 148
3. SV De Toren Arnhem 148
4. SV De Pion Roosendaal 147
5. Arnhemsche SV 141
6. SV VAS 138
7. SV Leiderdorp 137
8. Delftsche Schaakclub 135
9. HWP Haarlem 128
10. Bussums Schaakgenootschap 112

Komende week spelen DSC2 en DSC4 tegen De Pion 1, resp. De Pion 2.

21-10-2011 23:15 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De KNSB presenteert op haar website een ander lijstje:

1 S.V. Caissa 212
2 Kennemer Combinatie 148
3 S.V. De Toren Arnhem 148
4 De Pion 147
5 Arnhemsche S.V. 141
6 S.V. VAS 138
7 Delftsche Schaakclub 135
8 S.V. Leiderdorp 131
9 HWP Haarlem 128
10 S.V. De Schaakmaat 127

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-10-2011 23:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan kloppen want daar staat 15/10 bij - actueler dus. Enige verschil is dat Leiderdorp 6 leden verloren heeft en Schaakmaat de top-10 is binnengedenderd ten koste van BSG.

21-10-2011 23:36 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar wat moeten we met dit lijstje? Niet de grootte, maar de sfeer, en de activiteiten bepalen wat goede clubs zijn imho, en die zijn niet bijster goed.

De grootte van een club wordt toch voor een groot deel bepaald door demografische factoren. Alleen Leiderdorp is in dat opzicht een opvallende naam in de lijst. En dat is een vereniging die vooral zo groot is door een extreem succesvolle jeugdafdeling.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-10-2011 12:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

toch leuk voor de statistici onder ons Ja!

23-10-2011 13:15 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Maar wat moeten we met dit lijstje? Niet de grootte, maar de sfeer, en de activiteiten bepalen wat goede clubs zijn imho, en die zijn niet bijster goed.

De grootte van een club wordt toch voor een groot deel bepaald door demografische factoren. Alleen Leiderdorp is in dat opzicht een opvallende naam in de lijst. En dat is een vereniging die vooral zo groot is door een extreem succesvolle jeugdafdeling.


De clubs op dit lijstje die ik een beetje ken (KC, De Pion, DSC, Leiderdorp van horen zeggen en Schaakmaat) zijn in ieder geval clubs met veel activiteiten en een bloeiend verenigingsleven. Als we dat als 'goed' kwalificeren - er zijn legio clubs waar de leden tevreden zijn met slechts hun wekelijkse potje en eens in de maand met het team op stap - zegt het lijstje volgens mij wel degelijk wat. Blijft staan de vraag wat je ermee moet, maar voor ambitieuze clubs kan het geen kwaad eens bij deze clubs te kijken.

23-10-2011 13:33 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kennemer Combinatie...ik weet niet hoe het verder zit, maar bij de externe teams is er extreem weinig binding..Het gebeurt geregeld dat ze 5 of meer invallers hebben in hun promotieklasse-teams

23-10-2011 18:55 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mee eens dat je met zo'n lijst weinig kunt - ik kwam hem toevallig tegen en wilde hem jullie niet onthouden. Overigens is er heel veel informatie waar je als lezer niet veel mee kunt; dat wil nog niet zeggen dat het niet de moeite van het lezen en weten waard kan zijn.

23-10-2011 20:27 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leiderdorp is opvallend inderdaad (90 jeugdleden o.i.d.)
Maar zelf vind ik ook Arnhem opvallend. Zowel ASV als De Toren zitten in de landelijke top. Amsterdam heeft dus (het met Euwe gefuseerde) Caïssa en VAS, maar andere grote steden (Den Haag, Rotterdam, Utrecht, ...) zijn toch wel opvallend afwezig.

@Ivar, volgens mij is de binding er vooral in de hoogste teams bij KC en bij de jeugd (Chesscool)

24-10-2011 08:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had de KNSB gemaild naar het overzicht van alleen jeugdleden en wat ik vermoedde blijkt waar:

Verenigingsnaam Aantal
1 SV Leiderdorp 93
2 S.V. De Toren Arnhem 80
3 SV De Pion Roosendaal 79
4 Chesscool 73
5 SV De Schaakmaat 68
6 S.C. Op Eigen Wieken 64
7 S.V. Santpoort 62
8 S.V. VAS 58
9 S.V. Zukertort Amstelveen 54
10 S.V. Spijkenisse 54
33 Caïssa Amsterdam 34

28-10-2011 23:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller