Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open toernooi van Prometheus (en Delft) op 13 januari van start
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Open toernooi van Prometheus (en Delft) op 13 januari van start Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook komend jaar wordt weer het open Prometheus Kampioenschap (OPK) gehouden. Tijdens dat toernooi wordt ook gespeeld om de titel 'Delfts kampioen 2010', voor spelers die in Delt wonen of lid zijn van een Delftse schaakvereniging.

De OPK 2011 speeldagen zijn:
Donderdag 13 en 27 januari,
10 en 24 februari,
10 en 24 maart,
7 en 21 april (prijsuitreiking en snelschaak).

Dit jaar is DSC betrokken bij de organisatie van het toernooi.


Meer informatie over het toernooi, en aanmelden kan op www.svprometheus.tudelft.nl/opk.php

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

04-12-2010 12:13 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het toernooi gaat vandaag van start. Zie onder meer de indeling voor vanavond.

Nieuw dit jaar is dat men zich ook nog op de avond zelf kan inschrijven, dus die indeling kan nog veranderen, maar het biedt jullie de kans je alsnog in te schrijven als je besluit langs te komen!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-01-2011 23:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Lennart Lennart is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 22-01-2010
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms heb je van die partijen waarin het echt heel principieel is. Tegen Willem-Jan offerde ik drie pionnen voor wat tegenspel. Het lijkt nergens gewonnen te zijn voor zwart en in heel veel varianten is het erg goed voor wit. Voldoende praktisch spel dus Knipoog

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Lennart on 14-01-2011 at 11:33.

14-01-2011 02:38 Lennart is offline Send an Email to Lennart Search for Posts by Lennart Add Lennart to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Lennart: mooie pot!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-01-2011 08:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

11. ... h6 had de bedoeling g6-g5-g4, een serieuze dreiging - maar was daar de tijd voor?

Op de 15e zet heb ik sterk Dc4 i.p.v. Dxa2 overwogen - ben benieuwd wat het rekentuig daarvan vindt.

Mij lijkt dat 17. ... Lf5 wel sterk oogde maar feitelijk mijn ondergang betekende.

De stelling na 19. Txe5 is bijzonder instructief: wat zwart ook speelt, hij gaat mat of leidt groot materiaalverlies. Bijvoorbeeld 19. ... Dxc2 20. Txe7 Kxe7 (Kf8 21. Txf7 Kg8 22. Tc7 etc.) 21. Lc5 Ke8 22. Te3 met mat of anders dameverlies.

Overigens was het ook genieten van e partij naast ons: daarin versloeg Sophia Thoma favoriet Cyprian Padurariu.

14-01-2011 09:12 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Lennart Lennart is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 22-01-2010
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
11. ... h6 had de bedoeling g6-g5-g4, een serieuze dreiging - maar was daar de tijd voor?

Op de 15e zet heb ik sterk Dc4 i.p.v. Dxa2 overwogen - ben benieuwd wat het rekentuig daarvan vindt..


Ik was 16.e5 van plan. Ik heb die variant toegevoegd aan de analyse. Er is geen directe winst Glimlach

14-01-2011 11:34 Lennart is offline Send an Email to Lennart Search for Posts by Lennart Add Lennart to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller