Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Steven van der Weele overleden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Steven van der Weele overleden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naar nu blijkt is 4 dagen vóór zijn 88e verjaardag ons trouwe lid Steven van der Weele overleden; hij is inmiddels in besloten familiekring begraven.

Steven van der Weele
Steven van der Weele

Steven belandde in maart in het ziekenhuis (alwaar hij nog door clubgenoten bezocht is) - herstel aldaar is helaas uitgebleven.

Steven was niet zómaar een lid. Hij was opgeruimd, humoristisch en sportief. Zijn persoonlijkheid kenmerkte zich voorts door het nodige doorzettings- en relativeringsvermogen - hij was een wijze man.

Steven van der Weele was tevens één van onze trouwste leden. Hoewel zijn vitaliteit de laatste jaren afnam, schuifelde hij wekelijks over de Sebastiaansbrug naar de schaakclub. Het schaakspel bezorgde hem tot op het eind een groot genoegen.

Moge het voorbeeld van Steven nog lang in onze gedachten voortleven. Lees ook René Torenstra’s in memoriam.

22-06-2010 18:58 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met veel plezier denk ik terug aan Steven van der Weele. In september 2003 (wat is dat dan al weer lang geleden) had ik een dubbel interview met Steven en Paul (Platzek, ook overleden).

Het was een goed en lang gesprek, waardoor ik beide heren goed heb leren kennen. Nadat hij (ik meen in 2007, maar het kan ook al weer langer geleden zijn) bij een val zijn heup brak, ging het lichamelijk minder met hem. Toch bleef hij komen. Lopend met een stok.

Ik vind het spijtig dat hij er niet meer is. Maar ik ben er van overtuigd dat het goed is zo. Steven heeft een mooi leven gehad. Maar hij miste z’n vrouw, al weer een flink aantal jaren. En ook ook zijn vrienden die hem een voor een ontvielen. In 2003 zij hij zelf over z’n leven: “Het worden is doorgestreept (..)”. Nu is het klaar. De herinnering blijft, en die is goed, heel goed...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-06-2010 20:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een zeer, zeer droevig bericht.

Ik sluit me aan bij de vorige woorden; optimistisch, humor zijn woorden die Steven kenmerkten, en die eigenschappen maakten hem tot een zeer gewaardeerd DSC lid.

Zijn afwezigheid op DSC zal een gemis zijn, mooie herinneringen zullen blijven.

22-06-2010 22:00 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, mijn deelneming. Maar zoals hij vaak vertelde aan de bar, met zijn relativerende humor "ik leef al in geleende tijd".
Ik kwam hem wel eens tegen op de Sebastiaansbrug en dan zei hij tegen mij: je hoeft niet met mij mee te lopen,we zien elkaar weer in de speelzaal, want zijn wandeltempo was de laatste jaren als een voetbal-herhaling in slow-motion.
En op de terugweg liep hij nog een eind om, via de Hambrug, omdat de Sebastiaansbrug een te grote hindernis bleek.
Wat een doorzettingsvermogen!
Hij deed regelmatig aan praatschaak, volgens mij vond hij het wel leuk als dan de halve zaal "ssssstt" riep.

__________________
Mopper

22-06-2010 23:50 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bezoekjes aan Steven leverden mooie en leerzame verhalen op van een intelligente, vriendelijke man die ook echt wat te vertellen had en dat veelal met humor deed.

Hij was behalve schaker (en kunstenaar) een collega-pianist die - heel typerend - wekelijks, en aan het einde tweewekelijks in het bejaardentehuis liedjes ging spelen "voor die ouwetjes, dan hebben ze ook nog wat".

Ik had graag nog meer gehoord.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-06-2010 00:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, het spijt me dat te horen.
Ik mocht hem graag, en hij had altijd vriendelijke woorden voor zijn tegenstander.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-06-2010 14:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Steven overleden....een mooie herinnering. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is toch waar, Steven is overleden. De geruchten gingen al een tijdje. Ik vind het jammer dat ik niet echt afscheid van hem heb kunnen nemen. Dat kan natuurlijk ook bijna nooit, zelden kondigt iemand zijn dood aan.
Naast alle opmerkingen, kwinkslagen etc. die hij meermalen herhaalde tijdens of na schaakpartijen, voorbeelden hoef ik niet te geven, iedereen kent ze wel, blijft één verhaal me altijd bij.
We hadden ons jaarlijkse BBQ met het achtste, een jaar waarin Steven meermalen bij ons ingevallen was, een jaar ook waar hij vele punten voor ons gescoord had. Ook die avond speelde Steven vele nummers van zijn repertoire op piano. Uiteindelijk zaten we rondom het kampvuur, ver na twaalven, het gehele team was nog aanwezig, liederen werden gezongen, drank was in de man. Plotseling nam Steven het woord, hij had ieders aandacht. Eigenlijk, begon hij, heb ik een totaal mislukt leven! ......Er viel een diepe stilte, wij dachten die schiet vol, tranen zullen volgen.........om er met een grijns aan toe te voegen.. ..Ik ben mijn hele leven niet vreemd gegaan.
Bulderend van het lachen verstoorden wij de nachtrust van velen. Volgens mij valt het met dat mislukte leven van hem wel mee.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

29-06-2010 07:25 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Op een mooie pinksterdag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Diezelfde avond speelde hij bij Herman zijn liedjes op de piano. Samen deden we "op een mooie pinksterdag" en we hadden een geweldige avond. Met een deken om zijn benen ging hij door tot minstens één uur. Het jaar daarop dronk hij een halve fles van mijn VSOP Remi Martin op, die hij zeer goed kon waarderen. En dat hij daarna in de badkamer gevallen was, kon hem eigenlijk niet schelen. Een leuke avond in geleende tijd kon hij altijd waarderen. Zeker als er ook nog mooie jonge vrouwen in de buurt waren.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Rene Poots on 01-07-2010 at 21:12.

01-07-2010 21:10 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller