Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zaterdag 24 oktober PK HSB Snelschaak/Open Snelschaakkampioenschap Promotie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Zaterdag 24 oktober PK HSB Snelschaak/Open Snelschaakkampioenschap Promotie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Datum: zaterdag 24 oktober
Aanvang: 10.00 uur
Einde: ca. 16.00 uur
Locatie: Denksportcentrum, Voorweg 107, 2716 NH Zoetermeer
Tempo: 10 minuten p.p./p.p.

Indeling: Deelnemers kunnen zich opgeven voor een van de volgende groepen:
Groep A - rating 1900 en hoger
Groep B - rating 1500 - 2000
Groep C - geen rating en rating tot 1600
Inleggeld: Jeugdspelers tot 18 jaar en studenten v 2,50, senioren v 5,0
Prijzen
Groep A: 1e prijs v 300, 2e prijs v 200, 3e prijs v 100
Beste Zoetermeerder, v 50
Voor de groepen B en C zijn er prijzen in natura.

Het toernooi is tevens het persoonlijk snelschaakkampioenschap van de Haagse Schaakbond. Het hoogst geëindigde lid van een HSB-vereniging mag zich HSB-snelschaak-kampioen 2009 noemen. Voor de kampioen zijn er een geldprijs van v 75 en een wisselbeker.
Aanmelden en informatie: Ruurd Kunnen (ruurdherma.kunnen@planet.nl; 0650241765) o.v.v. naam, rating, vereniging en leeftijd.

    DSC-ers die meedoen:
    A-groep
    • Richard Oranje
    • Marco Kirana
    • Lennart Ootes


    B-groep
    • Willem-Jan van der Broek
    • Roland ten Have
    • Nancy Kirana

    This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 23-10-2009 at 20:36.

    13-10-2009 20:40 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
    Martin Martin is a Male
    Penningmeester


    geregistreerd: 17-03-2003
    aantal berichten: 2232

    Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

    Doet er hier niemand aan mee?
    Edit: Ik overweeg zelf wel mee te doen, net als Arno.

    This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 23-10-2009 at 11:26.

    23-10-2009 10:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
    Untagonklik Untagonklik is a Male
    Erelid




    geregistreerd: 07-03-2002
    aantal berichten: 3279

    Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

    Richard staat op de lijst. Zelf overweeg ik ook mee te gaan doen, maar ik heb me nog niet opgegeven.

    __________________
    Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

    23-10-2009 10:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
    Marco Marco is a Male
    DSC-forumgrootmeester




    geregistreerd: 15-03-2002
    aantal berichten: 1355

    Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

    Denk dat ik toch maar oversla Knipoog

    __________________
    Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

    24-10-2009 16:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
    Martin Martin is a Male
    Penningmeester


    geregistreerd: 17-03-2003
    aantal berichten: 2232

    Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

    Was lang geleden dat ik aan het zaterdagcircuit meedeed. De laatste jaren eigenlijk alleen het OGD Rapid... Was toch wel weer leuk. Al was mijn score met 6 uit 12, TPR 1980 niet geweldig. Een klein smetje op het toernooi was het uitvallen van de computer op het eind, waardoor uiteindelijk de 13e ronde kwam te vervallen.

    Het toernooi werd gewonnen door GM Erik van den Doel een halfje voor op IM Manuel Bosboom. Een goed resultaat werd opnieuw behaald door Marco Kirana. Ik weet niet hoeveel punten hij gehaald heeft, maar hij won in ieder geval van een wisselvallige GM John van der Wiel (deze gaf ook een dame weg tegen Carlier ipv mat in 3...) en kon zich goed meten met IM Bruno Carlier. Daar moest hij na lang manoevreren onder tijdsdruk een kwaliteit voorsprong inleveren wegens een gevaarlijke vrijpion. Hij leek nog even het onderspit te gaan delven in het eindspel, maar toen greep Carlier vreselijk mis en verloor zijn twee pluspionnen -> remise.
    HSB Kampioen werd John van der Wiel, die gedeeld derde werd met IM Tea Lanchava en IM Jan-Willem de Jong. Wiel had echter onderling gewonnen van Jan-Willem, dus werd hij HSB Snelschaakkampioen.

    This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 26-10-2009 at 11:40.

    26-10-2009 11:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
    Upperdog Upperdog is a Male
    Coordinator HSB competitie


    geregistreerd: 06-02-2004
    aantal berichten: 946

    Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

    Zie http://www.haagseschaakbond.nl/content/view/1392/1/ voor eindstand. De DSC'ers: Marco Kirana na Van den Doel, Bosboom, Van der Wiel, JW de Jong en Lanchava met 8 (uit 12) gedeeld 6e, Richard Oranje en Lennart Ootes 6,5, Glimmerveen, Segers en Van den Broek 6, Ten Have en Nancy Kirana 5,5.

    Dat toernooi sterk bezet was mag blijken uit feit dat - behoudens Marco Kirana - de DSC leden allen rond een 50% score bleven hangen.

    Echt snelschaken was het overigens niet: 10 minuten p.p.p.p.

    26-10-2009 17:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
     
    Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
    Go to:

    Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller