Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC plaatst zich voor halve finale HSB-Beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC plaatst zich voor halve finale HSB-Beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zojuist hoorde ik van de razende reporter dat DSC zich geplaatst heeft voor de halve finales van de HSB-Beker.
Uit tegen RHC-Arena werd het in de reguliere partijen 2-2 door winst van Jaap Flohil en Seth van der Vegt (na een traditioneel Seth's kwartiertje) aan bord 1 en 2, en nederlagen van Marco Anink en Diederik van Heijgen aan de staartborden. Diederik scheen een gewonnen eindspel te hebben, maar het op tijd niet te redden.

1 van de 8 spelers zag geen heil in snelschaken, dus werd er geloot. Hierbij trok DSC aan het langste eind.

26-03-2009 23:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kleine nuance van Diederik daarbij was dat hij beter stond in het eindspel, maar wellicht nog niet gewonnen. Gezien de tijdsachterstand (15 min tegen zeer weinig) leek ook het halfje echter niet realistisch.

Kleine nuance omtrent het loten:

juist de tegenstander van Diederik wilde niet loten. Ik had inmiddels de wedstrijdleider 'overgehaald' mee te gaan in mijn interpretatie (als BEIDE teams willen snelschaken betekent dat je naar meerderheid van stemmen binnen een team moeten kijken), maar helaas wist deze man plots nog 2 spelers van zijn team, die eerder aangaven te willen snelschaken, over te halen om te gaan loten.

Typerend was dat NOG TIJDENS het loten mijn tegenstander de klok al op 5 minuten had gezet om nog een paar potjes tegen mij te vluggeren, zonder belang voor de uitslag...

De opmerking van de liefhebber van kansspelletjes "stel dat we er dan uitgaan, dan zijn we eervol uitgeschakeld" sloeg dan ook werkelijk alles.

Nee, liever uitgeschakeld worden door snelschaken dan op zo'n manier verder, hier beleefde niemand plezier aan. Nee!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 27-03-2009 at 03:20.

27-03-2009 03:18 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er hoort ook voor aanvang van de wedstrijd overeenstemming te zijn of er bij een gelijke eindstand gevluggerd of geloot wordt. Dat voorkomt dit soort situaties.

Maar van harte heren! Nog 2 wedstrijden winnen en ik kan jullie de HSB-beker overhandigen (die momenteel bij mij op de kast staat Tong).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-03-2009 08:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad wat knullig zo'n einde - zeker als het na de 2 - 2 pas wordt besloten....

Toch gefeliciteerd met dit succesje!

27-03-2009 09:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Loten is nooit goed om een gelijke stand te beslissen. Ik heb het een keer meegemaakt en als het gaat om doorgaan in een individueel toernooi, is het behoorlijk demotiverend, en teleurstellend als je wordt uitgeschakeld door middel van het trekken van luciferhoutjes. Maar niet doorgaan of niet winnen vanwege een halve Weerstandspunt in een open toernooi is ook niet direct fair als een paar deelnemers zich na een paar ronden terugtrekken. Een moeilijke kwestie.

__________________
Mopper

28-03-2009 02:25 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller