Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC6 speelt gelijk tegen Botwinnik 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC6 speelt gelijk tegen Botwinnik 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zesde heeft in de vijfde ronde een verdiend gelijkspel afgedwongen tegen koploper en ratingfavoriet Botwinnik 4.

Teamleider Bart Vlasblom had voor de wedstrijd al voor een kwaliteitsimpuls gezorgd door de Koetjesrepen te vervangen door Toblerone. Dit had een duidelijk positief effect op de resultaten.

De score werd geopend door Bart zelf. Hij moest een kwaliteit geven en verloor even later. De score werd gelijkgetrokken door Pieter Hofstee. Hij won een stuk en de matdreigingen werden zijn tegenstander teveel. 1-1.

Invaller Jan vd Donk bracht DSC op voorsprong. In de opening had hij een kwaliteit gewonnen, gaf die in het middenspel weg, om in het eindspel een stuk te winnen.

Vlak daarna bracht Albert Kemeling de stand op 3-1. Hij offerde een stuk voor 2 pionnen, maar kon middels een sterke penning het stuk terugwinnen, waarna de winst niet meer in gevaar kwam.

Kees Huijgen had goede kansen op remise via eeuwig schaak. Het lukte echter niet, en even later moest hij opgeven. (3-2).

De tegenstander van Rene Gelpke deed het verkeerd waardoor er een mat in 1 ontstond. Rene profiteerde hier onmiddellijk van. 4-2.

Helaas was het ons niet gegund om de wedstrijd te winnen. Kees Korving en Gerard Bilars stonden moeilijk en gingen in tijdnood beiden ten onder zodat het uiteindelijk 4-4 werd.

Door deze uitslag is Botwinnik een stapje dichter bij het kampioenschap en zal DSC6 waarschijnlijk in de subtop eindigen.

09-02-2009 23:58 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was zelf tevreden over mijn partij.


Zwart heeft zojuist Le6 gespeeld. Pxe7 Dxe7 Lg5
Het paard staat fijn gepend.
.. h6 Lh4 g5
Die penning was me wel een pion waard
Pxg5 hxg5 Lxg5


Fritz waardeert deze stelling met een ruime plus voor wit, en adviseert te vervolgen met Kh7. Mijn tegenstander speelde echter Kg7. En na Te3 Tg8 Tf3 ging het paard verloren. De twee pionnen voorsprong waren voldoende voor de winst.

10-02-2009 10:12 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even voor mijn inschatting: is dit een spaanse partij? Glimlach

10-02-2009 13:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet of het een spaanse partij was. ik weet wel dat het een Spaanse opening was Knipoog

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Albert on 10-02-2009 at 14:03.

10-02-2009 14:01 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller