Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » Jan Timman trekt zich terug voor het NK
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Question Jan Timman trekt zich terug voor het NK Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan Timman heeft zich terug getrokken voor het NK. Wat is er aan de hand? Onze Delftse grootmeester meent niet te kunnen schaken nu hij zijn hand gebroken heeft, zo wist een van onze correspondenten ons te melden.

De jonge Jan Werle zal Timman vervangen. Wij houden u op de hoogte.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 24-08-2005 at 13:04.

23-08-2005 20:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De aansteller haalde er zelfs Studio Sport mee:

Quote

Wel heeft Timman ooit een toernooi gespeeld met een gebroken been (..)


Ik vind het zwak. Je zou bijna denken dat ie het er om deed...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-08-2005 08:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vraag me af of je je goed kunt concentreren met een pijnlijke gebroken hand... Dus hij heeft wellicht een goede reden, al moet ik zeggen dat het NK nog een week of 2-3 op zich laat wachten toch? Dus hoogstens een beetje raar dat hij dat nu al weet...

24-08-2005 11:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan Werle vervangt Timman

24-08-2005 12:31 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor zover ik weet is het zijn rechterhand. Links schrijven en zetten...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-08-2005 16:35 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je mag als je om wat voor reden dan ook denkt niet in staat te zijn te noteren bij de arbiter vragen om dispensatie. Dat lijkt me geen excuus. Dus met links zetten en niet noteren. Dat moet ie nog kunnen lijkt me...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-08-2005 16:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Corniel,

We weten inmiddels wel dat je Timman niet mag. Bespaar me (ons?) alsjeblieft je meningen over zaken waar je het fijne niet van weet. Timman beslist nu wat hij het beste vindt - dat mag hij in een democratisch land. Voordeel is dat zijn vervanger zich kan voorbereiden. Dus wel heel netjes lijkt me.

24-08-2005 18:50 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mee eens.
Ik kan me toch niet voorstellen dat noteren het probleem is.

Problemen zouden wel kunnen zijn dat ie zich niet kan concentreren door pijn, en ook tijdnood is denk ik niet echt fijn, maar goed, we speculeren allemaal maar wat.

24-08-2005 20:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet zeggen dat de manier waarop je je uitdrukt enigszins suggestief is Corniel...maar misschien weet je meer dan slechts het feit dat hij zijn hand gebroken heeft?

Zeer recente resultaten tonen aan dat hij momenteel in grote vorm steekt, wat de man gedreven zou maken om een NK te spelen nu. Dat hij zich afmeldt met bekenden reden zou in die zin een argument zijn dat er wel degelijk iets aan de hand is...

24-08-2005 20:26 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Dat hij zich afmeldt met bekenden reden zou in die zin een argument zijn dat er wel degelijk iets aan de hand is...


Er is zeker wat aan zijn hand, die is gebroken!

Dat inkoppertje kon ik niet laten liggen natuurlijk. Ik kan moeilijk inschatten wat de gevolgen zijn van het spelen met een gebroken hand. Is ook nogal persoonlijk denk ik. Als je op die manier niet echt prettig achter het bord zit (als ik maar niet in tijdnood kom, want ik kan niet snel zetten), dan is het verstandig dat je je afmeldt. Andere mensen hebben daar weer geen last van en zien het als een handicap waar je prima mee kan spelen. Pijn lijkt me niet zo'n probleem, daar zijn vast pijnstillers voor.

Timman heeft het in ieder geval netjes op tijd gemeld, waardoor Werle zich nog voor kan bereiden. Maar is ondertussen al bekend wat voor capriolen Timman heeft uitgehaald waardoor hij zijn hand heeft gebroken?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-08-2005 21:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun
We weten inmiddels wel dat je Timman niet mag. (..)


Bij herlezing viel me op dat Teun mij ervan betichtte dat ik Timman niet zo mogen, dat zou ik bij deze toch even recht willen zetten. Ik vind Timman een groot schaker, de grootste na Max Euwe. Het was ook mijn voorstel om destijds een AxiomA-Timman nummer uit te brengen. Dat doe je niet als je iemand niet mag.

Het is alleen jammer voor de schaaksport dat Timman voor de buitenwereld nog steeds de enige bekende grootmeester is. Dat is knap van hem, maar geen goede zaak.

En over dit voorval: juist door Timmans statuur was het zonde dat hij niet meedeed. Als Timman meedoet aan een NK is er meer aandacht van de pers. Ik heb me hier idd suggestief over uit gelaten, maar dat doet men hier wel vaker. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-05-2007 16:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller