Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Uitslagen Haags Weekendtoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Uitslagen Haags Weekendtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vrijdagavond is het Haags weekendtoernooi begonnen.
De eerste ronde was voor de DSC-leden geen succes: alleen Marco Anink won, door in betere stelling, en met veel meer tijd dan zijn tegenstander, een prachtige zet te spelen die niemand verwacht had. De tegenstander ook niet, en al zijn plannetjes met snelschaken en schaakjes gingen het raam uit: alle schaakjes waren voorkomen en voor strategie was echt geen tijd meer.

Ik verloor van Nico Vromans, door in een werkelijk prachtige stelling een pion weg te geven. Vorig jaar verloor ik al tegen de Grob na hem ook weggespeeld te hebben en twee pionnen voor te staan, nu dus een Sokolski.

Simon Dirkse stond straal gewonnen, twee pionnen voor in een toreneindspel, maar wist in tijdnood zijn voordeel niet om te zetten in winst, en werd zelfs mat gezet.

Kees van der Meer verloor, daar hij, naar eigen zeggen, steeds betere zetten zag nadat hij al gezet had. Ik heb de partij niet gezien.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-11-2006 08:21 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

sluw hoor, allemaal zwitsers gambiet (behalve marco natuurlijk die gewoon alles gaat winnen)

18-11-2006 10:36 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een korte update:

Kees: mij onbekend

René:'s ochtends weer zo'n drama, straalgewonnen en nog weggegeven. 'S Middags tegen Jan Zonneveld (DSC) weer straalgewonnen en tot onze grote (aangename) verrassing nu wel winst.
's Avonds echt afschuwelijk. Ik denk dat het nog 2x zo erg was als wat er in de interne tussen mij en Bert gebeurde. Kortom: René nog maar op 1 uit 4.

Simon Dirkse: 's avonds een bye, 's middags een remise en 's ochtends weer een drama: 1 uit 4.
Ronde 5: Simon - René? Je weet maar nooit.

Simon Broos: Op vrijdagavond een bye, zaterdagochtend en -middag netjes gewonnen en in de avond een erg lekkere stelling maar wel één die waarschijnlijk pas nu net klaar is, en daarom ben ik al eerder vertrokken. Hopelijk heeft hij het ook kunnen afmaken.

Marco: 's ochtends een lekker potje. In de middag een hele scherpe Ben-Oni. De geofferde pion zou ik net gaan teruggeven terwijl ik minder begon te staan, ware het niet dat hij een grapje over het hoofd zag. Dat betekende aftrekschaak en damewinst. Beetje jammer dat hij toen nog zo'n 15 zetten doorspeelde, maar dat mocht de pret niet drukken.
's Avonds ging er met zwart snel veel van het bord en had na zo'n 20 zetten alleen wit enigszins spel. Een klein plusje echter dat een hoop zwoegwerk zou opleveren en waarschijnlijk nog steeds remise; niet gek dat hij op mijn remise-aanbod inging.
3,5 op 4, er is nog hoop maar 2x winnen is niet zomaar gebeurd, m'n 'oude' niveau bereik ik nog niet.

Morgen meer nieuws!

En een aantal toeschouwers, ik begreep dat sowieso Martin, Joost, Diederik (Arno?) (Richard?) kwamen kijken, wellicht komen nog meer DSC'ers ons aanmoedigen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-11-2006 23:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

I quote:

De B-groep trok dit jaar maar liefst 68 deelnemers. Melchior Vesters wist zijn eerste vijf partijen te winnen en kwam in de laatste ronde tot een weloverwogen en veelbesproken remise met tweedeprijswinnaar Marco Anink.

Glimlach

20-11-2006 08:44 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
I quote:

De B-groep trok dit jaar maar liefst 68 deelnemers. Melchior Vesters wist zijn eerste vijf partijen te winnen en kwam in de laatste ronde tot een weloverwogen en veelbesproken remise met tweedeprijswinnaar Marco Anink.

Glimlach


Veelbesproken inderdaad, maar ik zal Marco dat laten uitleggen als -ie wat afgekoeld is.

Ondertussen is Melchior gewoon een hi-ha-honde.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-11-2006 13:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller