Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (5): Joost Mischielsen verslaat Kees van der Meer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (5): Joost Mischielsen verslaat Kees van der Meer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubkampioen Kees van der Meer is tegen zijn eerste nederlaag aangelopen. Joost Michielsen was hem met de zwarte stukken de baas.

Joost kwam iets beter uit de opening en bouwde dat gestaag uit naar een overwinning. De andere hooggeklasseerde spelers speelden remise. In de duels Jan-Peter van Zandwijk tegen Gert Legemaat, en Ted Barendse tegen Dolf Beltz werd het punt gedeeld. Bob Voogt deed goede zaken door Walter Anema te verslaan.

De uitslagen van de duels Frank van Zutphen - Naomi Snikkers en Theo Rekveldt - Simon Broos waren niet ingevuld. Beide zijn verwerkt als 1-0.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Kees van der Meer-Joost Michielsen0-1
2Jan-Peter van Zandwijk-Gert Legemaat½-½
3Ted Barendse-Dolf Beltz½-½
4Bob Voogt-Walter Anema1-0
5Koert ter Veen-Joram op den Kelder0-1
6Lucien van de Lisdonk-Arno Wiersma½-½
7Kim Meulenbroek-Willem-Jan van den Broek1-0
8Hora Vlam-René van Alfen1-0
9Frank van Zutphen-Naomi Snikkers1-0
10Roland ten Have-Edgar Huisman0-1
11Pieter Buzing-Jan van de Donk1-0
12Rob Smits-Pieter Goossens0-1
13Gerard Bilars-Dilshad Ramadan0-1
14Bart Meulemans-Mark Versteegh1-0
15Johan van de Pol-Rick Beekenkamp1-0
16Cees Huygen-Corniel Nobel1-0
17Theo Rekveldt-Simon Broos1-0
18Coen Leentvaar-Albert Kemeling1-0
19Kees Venema-Paul van Riet1-0
20Igor Babic-Roel Visser1-0
21Tabitha Snikkers-Adriaan ter Mors0-1
22Diederik van Heijgen-Kees Korving1-0
23Rick Plomp-Jan Swart½-½
24Bert Zwemstra-Simon Dirkse0-1
25Steven van der Weele-Dolf Mulder0-1
26Ernst Hanewald-Gabe Hoekstra1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

31-10-2006 01:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

hopelijk volgende week een tegenstander die op komt dagen...

31-10-2006 09:48 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

niet opkomen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad, hopelijk dat de volgende keer de tegenstander komt opdagen. Je zit te lang te wachten,en dat komt je concentratie niet ten goede!
Doet niets af aan de prima prestatie van mijn tweede tegenstander, Jan Swart ,door een remise te behalen.
In de uitslagenlijst zie ik een "1" voor Edgar ??,volgens mij moet dat een "0" zijn!!

31-10-2006 09:59 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kunt ook rondlopen zolang je tegenstander er niet is toch? Ik zie echt niet wat e.e.a. met concentratie van doen heeft. Wat Olivier volgens mij bedoelt is: afmelden indien je niet komt, anders zit er iemand zonder tegenstander. Als je na herindeling alsnog een tegenstander hebt, is het jammer dat je moest wachten, maar wees blij!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 31-10-2006 at 12:00.

31-10-2006 11:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad Rick, Roland had zeer zeker (en overtuigend) gewonnen van Edgar, en niet andersom. Deze uitslag is op de een of andere manier fout ingevuld o.i.d.

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

31-10-2006 13:20 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

blij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Je kunt ook rondlopen zolang je tegenstander er niet is toch? Ik zie echt niet wat e.e.a. met concentratie van doen heeft. Wat Olivier volgens mij bedoelt is: afmelden indien je niet komt, anders zit er iemand zonder tegenstander. Als je na herindeling alsnog een tegenstander hebt, is het jammer dat je moest wachten, maar wees blij!

Ik ben blij en ik was blij Red Face Maar iets beleven is des persoons zonder daar een waarde oordeel aan te geven! Knipoog

31-10-2006 17:58 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Terug in de massa Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Bob Voogt deed goede zaken door Walter Anema te verslaan.

Wanneer je je zaken goed doet, houdt de andere kant er ook een goed gevoel aan over. Maar nee, ik ben zeker niet van plan om zijn vaste klant te worden.
Na een bliksem-start heb ik nu twee nullen op een rij, dat is voorlopig weer genoeg.
De verf van de verder kleurloze opening was nog niet droog of ik veroorloofde mij enkele nonchalante zetten. Ik kon nog net de eindjes aan elkaar knopen, maar probeerde daarna te snel het initiatief over te nemen. Wit kreeg een pionnetje op b7 in het vizier, en mijn compensatie (koningsaanval) was alleen nog maar geschetst op de tekentafel. Wits vrijpion was daarna zo sterk, dat Bob met enkele krachtige zetten de resterende zwarte stukken zo bij het chemisch afval deed belanden.

31-10-2006 22:45 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen maandag was ik na een lange dag werken niet helemaal scherp (understatement):

Cees Huygen-Corniel Nobel
Delft 2006



16...Pe4!?? 17.Dxe4 Lxd4??
Na 17...Dxd4 heeft zwart een lekkere stelling, wit kan een pion op e7 meesnoepen maar dan heeft zwart mooie compensatie. Maar ik was zo verbouweerd dat de loper ook in stond na 17.Dxe7 (iets wat ik dus helemaal gemist had) dat ik niets meer kon verzinnen.

Daarna was het snel afgelopen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-11-2006 22:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller