Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zaterdag 7 oktober NK rapid in Vlaardingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Zaterdag 7 oktober NK rapid in Vlaardingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Negenrondentoernooi
Deelnemers worden op speelsterkte (rating) ingedeeld.
Negen ronden volgens het Zwitsers systeem, bedenktijd 20 minuten per persoon per partij.
Aanvang 1e ronde: 9:30 uur / Prijsuitreiking ca. 18:00 uur.

Deelnemers worden qua sterkte ingedeeld in vijf groepen.
Groep A : spelers met een KNSB- of FIDE-rating van 2200 of hoger
Groep B : spelers met een KNSB-rating of TPR* tussen minimaal 1850 en maximaal 2250
Groep C : spelers met een KNSB-rating of TPR* tussen minimaal 1650 en maximaal 1900
Groep D : spelers met een KNSB-rating of TPR* tussen minimaal 1350 en maximaal 1700
Groep E : spelers met een KNSB-rating of TPR* van maximaal 1400
* Laatste TPR behaald op een eerder toernooi georganiseerd door Sv Spijkenisse

Inschrijfgeld
5 Euro per persoon.
Te voldoen aan de zaal

Eten en drinken
Koffie, thee en lunch zijn voor rekening van de sponsor.

Op de site is meer informatie te vinden.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Elguapo on 02-08-2006 at 11:23.

02-08-2006 11:23 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit toernooi is afgelast omdat de sponsor zich heeft teruggetrokken. De precieze redenen zijn onduidelijk; op de site van het toernooi staat een persbericht en ook in een draad op utrechtschaak wordt hier uitgebreid over gediscussieerd.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-08-2006 21:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Naar aanleiding van besprekingen tussen het bestuur van de KNSB en de directie van de Schaakacademie eind juli/begin augustus 2006 heeft Kees Schrijvers besloten om zich niet meer in te zetten als sponsor voor schaakactiviteiten. Hij zal ook stoppen met de inzet voor de Schaakacademie b.v. De reden voor deze drastische stap is de houding van het bestuur van de KNSB. Om de schaaksport niet in een kwaad daglicht te stellen worden hier geen verdere mededelingen over gedaan.


Een quote van de website van Kees Schrijvers. Je kan discussieren over "de precieze redenen", maar volgens mij gaat het duidelijk om een conflict tussen Kees Schrijvers en de KNSB. Doodzonde dat iemand als Schrijvers deze stap neemt. Hij draagt het schaken overduidelijk een zeer warm hart toe, er moet wel iets heel vervelends zijn voorgevallen tussen hem en de KNSB.

Jammer, maar tot op heden heb ik geen signalen ontvangen die mij vertrouwen geven in het "nieuwe" KNSB-bestuur. Wellicht weet Koert ter Veen als HSB-voorzitter (en nauw betrokken bij de doorstart van de Schaakacademie) meer? Hoe staat het trouwens met de Schaakacademie, waar we met z'n allen als KNSB-lid veel geld in hebben geinvesteerd?

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Teun on 21-08-2006 at 00:36.

21-08-2006 00:34 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote van schakers info:

''Eerder meldden wij dat Kees Schrijvers zijn sponsoring van de Schaakacademie heeft beëindigd en tevens is opgestapt als (onbezoldigd) mededirecteur. Dit weekend hebben de andere directeuren Teun Koorevaar (voorzitter RSB) en Koert ter Veen (voorzitter HSB) zich solidair met hem verklaard en zijn ook opgestapt. De drie hebben verklaard welwillend mee te werken aan een overdracht van hun taken aan hun opvolgers.
Zullen die opvolgers er ook komen?
De Schaakacademie en het KNSB-bestuur lijken in een vervelende crisis terechtgekomen te zijn. "

Het rommelt in den schaakwereld, en goed ook.

21-08-2006 16:04 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is zeer opvallend. Termeer in SchaakMagazine telezen was dat deze Schrijvers wel is opgestaan als persoonlijk sponsor van Peng. Niet echt goed voor de continuiteit van e.a.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-08-2006 17:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

tekst en uitleg Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op het forum van de HSB (zie hier) geeft de heer Schrijvers tekst en uitleg over de gang van zaken. Erg jammer, goeie herinneringen gehad aan de toernooien van hem waaraan ik meedeed. Ik vraag me af waarom het zover komt, de man lijkt me een goeie peer en zijn schaakhart zit op de goede plek. Een botsing met de voorzitter van de KNSB (Roozeboom) lijkt de reden te zijn...

03-10-2006 22:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Intussen is er een apart item van gemaakt dat hier te vinden is.

In dit stuk kunnen we (op blz. 4) als doelstelling onder meer lezen:

Quote

aantrekkelijk maken van schaaksport voor sponsors.
Tja.....

En dan te bedenken dat Kees Schrijvers nou juist al jarenlang vele evenementen ondersteunde die voor alle schakers aantrekkelijk waren. Van een bond die met het oog op het teruglopende ledental de breedtesport wil stimuleren zou je toch meer wijsheid verwachten. Als de KNSB-voorzitter tijdens de bondsraad weer eens dreigt af te treden (zie hier), zou ik zeggen: laat 'm toch.....

04-10-2006 03:20 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar begrijp ik inderdaad ook niets van...
Ik zeg: Kees Schrijvers for president, nou ja, voorzitter ;-)

04-10-2006 10:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij DSC gaat alles al jaren geweldig.

Andere verenigingen in de HSB moeten fuseren om niet kapot te gaan.

Met de HSB gaat het ook niet geweldig.

Nu dit weer met de KNSB.

Al jarenlang maakt de FIDE, PCA, weet-ik-veel-wat er een zooitje van.

Waarom kunnen wij het bij DSC wel?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-10-2006 18:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verenigingen en bonden kun je niet vergelijken natuurlijk.

DSC heeft twee voordelen:
1) Schaal: veel leden = veel vrijwilligers, activiteiten
2) Goed clubgebouw: Aparte bar, bar in eigen beheer, sluiting 1 uur. (Natuurlijk heb ik commentaar op de zaal gehad, maar Leiderdorp zou een moord doen voor het Delftse Denksportcentrum)

04-10-2006 20:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by MarcoWaarom kunnen wij het bij DSC wel?

Ik weet het niet, Marco. Tips zijn welkom. Als alle kaderposities binnen de HSB door DSC-ers worden ingenomen en als dat leidt tot prima functioneren van de bond: graag. En dat is niet ironisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon echt niet. Kijk maar eens naar deze post van mij in een topic op de HSB-site. En nee, ik heb het moede hoofd niet in de schoot gelegd, maar ik heb geen oplossing, toen niet en nu ook niet.

05-10-2006 02:05 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco

Waarom kunnen wij het bij DSC wel?

Wat kunnen we bij DSC wel? Ik wil niet klagen, maar het is zeker niet zo dat alles goed gaat bij DSC. We hebben op dit moment geen materiaal commissaris, geen clubblad, van ons 110 jarig jubileum hebben velen niet zoveel gemerkt.

Daarnaast: op clubniveau is er veel meer binding tussen leden en verening, dan op landelijk of regionaal niveau. Daarnaast is het voor velen veel makkelijker kritisch te zijn over zaken waar ze niet direct bij betrokken/verantwoordelijk zijn dan voor zaken waarvoor dat wel geldt.

Let wel ik zeg niet dat het slecht gaat bij DSC, maar is niet zo dat wij volledig gevrijwaard zijn van problemen. En andersom is het bij de HSB niet alleen kommer en kwel, noch bij de KNSB of de FIDE.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2006 09:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om mijn eigen stukje even te nuanceren, en ook naar aanleiding van het stukje van Paul bij de HSB:

zonder Arno zou ook DSC het plots vrij zwaar krijgen.
Het is iets wat weleens genoemd werd, maar eigenlijk niet vaak genoeg gezegd zou kunnen worden:
Arno betekent zoveel voor de club dat ik me afvraag of het zonder hem nog steeds zo soepel zou lopen.

Corniel heeft ook zeker een punt.

En betreffende het jubileum trek ik me dat persoonlijk aan, de lustrumcommissie (waartoe ook ik behoor) heeft op dat punt behoorlijk gefaald.
Werd er met groot enthousiasme aan de opdracht begonnen, onder het thema 'liever geen werk dan half werk' is alles vooruitgeschoven tot nader order.

Daar mag wel weer eens wat aan gedaan worden, ik ga er weer met frisse moed tegenaan!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-10-2006 19:18 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Arno betekent zoveel voor de club dat ik me afvraag of het zonder hem nog steeds zo soepel zou lopen.

O jee....zie de laatste alinea van mijn post op het HSB-forum. Zoiets is een attentiesignaal. Let op mensen....leer van de geschiedenis.

05-10-2006 22:03 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mwah. Arno doet veel, inderdaad, maar hij is wel vervangbaar. Het zal in het begin lastig zijn voor de clubavond, maar dat moet wel te doen zijn. Misschien slaat Paul de spijker wel op zijn kop met (in mijn eigen woorden uitgedrukt) de scheiding tussen beleid en uitvoering (Arno doet een hoop, maar is geen bestuurder).

06-10-2006 00:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller