Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Amsterdam Chess Toernooi van 15 juli tot 23 juli
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Amsterdam Chess Toernooi van 15 juli tot 23 juli Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van 15 juli t/m 23 juli wordt in Amsterdam weer het ACT toernooi gespeeld.

Meer informatie is te vinden op www.amsterdamchesstournament.nl.

dsc-ers (en bekenden) tot nu toe

  1. Chiel van Oosterom(A)
  2. Leo Hofland (A)
  3. Dolf Beltz (B)
  4. Teun Timmerman (B)
  5. Philip Borst (B)
  6. Simon Broos (C)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 11-07-2006 at 10:32.

11-07-2006 09:15 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste dag was niet best, tenminste de twee anderen die mij hun uitslag toevertrouwden, hadden ook een 0. Ik was naar beneden ingedeeld tegen Willem vd Fliert en mijn stelling na 40 zetten was zo



Wie verwacht nu een verlies?
Nou ja, veel slechte zetten later staat het zo:



Inmiddels is het al niet meer zo duidelijk, maar als ik Kg1 ofzo speel, kan ik nog op winst spelen.
Ik speelde 53. Kh3???? , waarna ik rekening gehouden had met Tc1(antwoorden met g4) en h5 (antwoorden met Pxg5), maar na 53...g4+ was ik dus flink de sjaak. Ik ga mat achter de paaltjes

Lekker begin dus, kan alleen maar beter

15-07-2006 21:49 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En uiteindelijk is het dan ook een totale deceptie geworden, ik miste de simpelste trucjes enzo. Dat ik uiteindelijk nog twee partijen won kwam ook alleen maar omdat mijn tegenstander stukken weggeeft of omdat mijn tegenstander Marc Overeem heet. Uiteindelijk 3½ uit 9. Dat zal ongeveer 40 fide-puntjes verlies zijn...

23-07-2006 17:39 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Conform verwachting gepresteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit jaar in het ACT toernooi, groep B, geeindigd met 5 1/2 uit 9. Conform rating gepresteerd, maar dat is ook het enige waar ik tevreden over ben. Even een overzicht per ronde:

ronde 1 (z): moest nog inkomen na een aantal weken geen bord meer gezien te hebben. In een gelijke stand doe ik echter 3 grafzetten en kan direct opgeven.
ronde 2 (w): simpele overwinning tegen een speler die er niet veel van snapte.
ronde 3 (w): in een moeilijk eindspel weet ik een winnende voortzetting te missen, tegenstander weet in een dubbel toren eindspel terecht te komen wat potremise is.
ronde 4 (w): weer een simpele overwinning met wit.
ronde 5 (z): in een moeilijk middenspel vanuit de draak wijs ik een remise aanbod af. In het middenspel doe ik een aantal onverklaarbare slechte zetten en verlies het eindspel na de tijdcontrole.
ronde 6 (w): weer een snelle overwinning waarbij echter mijn tegenstander opgeeft na 12 zetten in een iets betere stand voor hem (volgens Fritz). Het ging als volgt:

1. e4 e6 2. d4 d5 3. Pd2 Le7 4. Ld3 exd4 5. Pxd4 Pf6
6. Pf3 Pbd7 7. Peg5 ! c5 ? 8. Pxf7 Kxf7 9. Pg5+ Kg8 10. Pxe6 Db6 11. De2 ! Pf8 12 Pg5 ? zwart geeft op (??). Na 12 .. Pd5 is er niet veel aan de hand.
12 Pf4 had wel groot voordeel gegeven voor wit.

ronde 7 (z): dramatisch verloren. In een betere stand (tegenstander had een stuk geofferd tegen vage compensatie dacht ik), ging ik eeuwig schaak uit de weg en stond pardoes mat. @#@#%%^
ronde 8 (w): weer een bijna soepele overwinning met wit. Echter ik doe 1 grafzet in een gewonnen eindspel die een toren zou verliezen wegens een paardvork, echter mijn tegenstander ziet het niet en de rest win ik eenvoudig.
ronde 9 (z): eindelijk een soepele overwinning met zwart. Wit heeft geen kans gehad en na 25 zetten konden de stukken de doos in.

Al met al niet geheel tevreden. Heb minder gescoord dan vorig jaar (6 uit 9), maar vooral de fouten met zwart hebben me pijn gedaan. Normaal gesproken ben ik degelijker met zwart dan met wit, maar nu heb ik 4 uit 4 met wit en 1 1/2 uit 5 met zwart. Moet waarschijnlijk nog schaakvolwassen worden.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Dolf on 23-07-2006 at 17:57.

23-07-2006 17:54 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller