Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Online schaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Online schaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verbaast me eigenlijk een beetje dat dit onderwerp hier nog niet is aangebroken. Er zijn op het internet tal van plaatsen waar geschaakt kan worden, en ik neem aan dat velen onder ons daar gebruik van maken. Zelf schaak ik zoals de meesten hier inmiddels wel weten bij ICC onder de naam DaneelOlivaw, maar ik heb ook accounts bij ondermeer FICS en US Chess Live.

Waar schaken jullie en onder welke naam?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-05-2002 18:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik schaak ook op ICC, alleen heb ik een dynamische naam: guest (1-3000?): werkt ook primaGlimlach

29-05-2002 10:40 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

FICS Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik schaak bij FICS.

Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat ik dat gewoon doe onder mijn eigen naam. 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-05-2002 10:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net als Corniel en Sander schaak ik ssoms ook op FICS,
en dan onder de naam: Isabellehve

29-05-2002 10:59 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Isis
Isbellehve

Het IsabelleHvE volgens mij, ik ben dus maar zo vrij geweest omdat voor je te weizigen. 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-05-2002 11:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Wouter
forumlid




geregistreerd: 24-03-2002
aantal berichten: 11

ICC account Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook ik ben regelmatig op het net te vinden, sinds ik niet meer op de clubavond kan komen.

Mijn id is AurelioZen

29-05-2002 12:45 Wouter is offline Send an Email to Wouter Search for Posts by Wouter Add Wouter to your Buddy List
Wouter
forumlid




geregistreerd: 24-03-2002
aantal berichten: 11

ICC account -vervolg- Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

.. en dat is dus op ICC (www.chessclub.com)


The best place to play live online chess!

PS als je de helt vergeet kom je snel aan veel posts Glimlach

29-05-2002 12:47 Wouter is offline Send an Email to Wouter Search for Posts by Wouter Add Wouter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

chessworld.net Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op www.chessworld.net (net te verwarren met schaakwereld.nl) schaak ik sinds enige tijd vrijpblijvend (geen zin om te betalen) wat potjes.

Ze bieden een correspondentieschaak achtige vorm aan met dat verschil dat het posten van zetten een stuk makkelijk is dan dat gedoe met zettenlijsten. Iemand geďntresseerd?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-06-2004 11:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Had vorige week al de aankondiging gelezen, maar ik nu heb ik aan den lijve ondervonden dat het als guest (iemand zonder account) niet meer mogelijk is om potjes te spelen op ICC (chessclub.com). Toch maar es op FICS gaan kijken dan. Als iemand een aanrader heeft voor clients...kom maar door!

02-08-2006 22:31 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Had vorige week al de aankondiging gelezen, maar ik nu heb ik aan den lijve ondervonden dat het als guest (iemand zonder account) niet meer mogelijk is om potjes te spelen op ICC (chessclub.com). Toch maar es op FICS gaan kijken dan. Als iemand een aanrader heeft voor clients...kom maar door!


Babas, veruit de beste.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

03-08-2006 08:11 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Elguapo
Had vorige week al de aankondiging gelezen, maar ik nu heb ik aan den lijve ondervonden dat het als guest (iemand zonder account) niet meer mogelijk is om potjes te spelen op ICC (chessclub.com). Toch maar es op FICS gaan kijken dan. Als iemand een aanrader heeft voor clients...kom maar door!


Babas, veruit de beste.


Overgang van Blitzin naar Babas is geen enkel probleem; ziet er inderdaad prima uit René. (handle op FICS is olivierr)

03-08-2006 18:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speel zelf sinds eind vorig jaar op FICS, dit vanwege bughouse + gratis natuurlijk.

Mijn handle is 'martao', voor als iemand eens online wilt spelen. Ik hoop er echter niet alteveel te vinden te zijn, gezien het hoge verslavings-risico en ik het al vrij druk heb de komende tijd :-)

Gebruik ook Babaschess inderdaad, en af en toe Thief voor bughouse.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 06-08-2006 at 11:49.

06-08-2006 11:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chris Ubels Chris Ubels is a Male
forumlid


geregistreerd: 15-11-2007
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hallo,

Ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken de volgende link door te geven:

We hebben een nieuwe schaaksite gelanceerd waar je online kunt schaken.

Je kunt andere spelers uitdagen, een open spel klaarzetten, blanco starten of vanaf een bepaald gambiet, tournooien aanmaken, een team beginnen, een club beginnen (ideaal voor schaakclubs, kunnen ze online thuis tegen andere clubleden spelen) enz. enz. Er wordt van iedere speler een ranking en een rating bijgehouden.

Het is volledig gratis, geen betaalde top accounts of zo, iedereen heeft direct alle mogelijkheden.

De link is: http://www.myarcade.nl/mychess

MyChess is onderdeel van MyArcade, en ondanks dat de site nieuw is, zal het een blijvertje worden. We gaan de site flink onder de aandacht brengen en dat moet resulteren in een qua sterkte goed verspreid deelnemersveld.

Voor een tegenlink wil ik de webmaster verzoeken deze site aan te melden op onze linksite: http://www.myarcade.nl/toplist (Er is een categorie schaaksites)

15-11-2007 09:28 Chris Ubels is offline Send an Email to Chris Ubels Homepage of Chris Ubels Search for Posts by Chris Ubels Add Chris Ubels to your Buddy List
Kees
forumlid


geregistreerd: 22-03-2008
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ikzelf schaak bij Helena Online Schaken
Dit is een gezellige nederlandstalige schaaksite.
Een echte aanrader dus.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Kees on 24-03-2008 at 01:38.

24-03-2008 01:37 Kees is offline Send an Email to Kees Search for Posts by Kees Add Kees to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De KNSB is flink reclame aan het maken voor online schaken - zie extra korting voor internetschaak op www.schaakbond.nl

Er bestond al korting voor KNSB leden, waardoor KNSB leden voor E 15 euro per jaar bij Playchess kunnen schaken (in plaats van het reguliere E 25 per jaar) Nu kan daar nog E 2,50 aan korting bovenop. Kleine voorwaarde is dat minimaal 75% van de leden van een club zich moet aanmelden voor Playchess.

Ik ben zelf niet echt bekend met Playchess, maar bij mijn weten is het een 'professionele' omgeving waar je:
- altijd tegenstanders kunt vinden van gelijke sterkte
- prima toernooien kunt volgen, voorzien van commentaar van topschakers
- zelf aan activiteiten (toernooien e.d.) kunt deelnemen, maar ook kunt organiseren
- als club een eigen 'stekje' maken, voor bijvoorbeeld onderlinge partijtjes, elkaar makkelijker vinden etc.

Vanuit de KNSB wordt geredeneerd dat online schaken een kans is voor promotie van de sport waar verenigingen gebruik van kunnen maken. Dit wordt gestimuleerd door korting op het lidmaatschap van Playchess en ook bijvoorbeeld het organiseren van activiteiten, NK internet chess e.d. Ik ben wel benieuwd hoe anderen binnen de club tegen de ontwikkeling aankijken, en of we hier als vereniging iets mee zouden moeten doen. Er zijn van onze club in ieder geval een aantal mensen die minimaal zo nu en dan een potje online spelen. Ik vermoed meer dan 20 % maar da's een grove schatting. Op basis daarvan lijkt me meer dan 75 % van de vereniging voor nog wat korting ambitieusKnipoog

11-06-2009 17:31 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een aantal punten:

Volgens mij betalen wij al via ons KNSB-lidmaatschap voor online-schaken. Daar is toch budget voor vrij gemaakt? André van der Weijde maakte me hier op attent.

Je vraagt mensen nu dus nog een drempel te nemen, terwijl je ook nog eens alle leden laat meebetalen. Een beetje vage constructie. Ik denk dat je beter het eerste jaar gratis kunt aanbieden (of is dat budget wat daarvoor is niet groot genoeg?) om daarna een bijdrage te vragen. Nu zal denk ik slechts een handjevol mensen reageren.

Overigens ben ik erg te spreken over PlayChess. Ik heb er enige ervaring (lid sinds september 2002, 23298 potjes gespeeld, jawel Knipoog)

Het lidmaatschap via de KNSB is voor mij niet van belang: ik heb een doorlopend abonnement tot 2039 Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-06-2009 00:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller