Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Groningen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Groningen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit jaar doen er een aantal Delftse DSC’ers (een ook een aantal uit Drachten) mee aan het weekend toernooi van Groningen. Roland ten Have, Jan-Pieter de Vries en ik.

Roland en Jan-Pieter hebben een bye en ariveren morgen. Ik heb vanavond gewonnen van de altijd sympathieke Gerda Schreuder.

Wordt vervolgd...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-04-2005 00:55 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Update Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan-Pieter had een goede dag en scoorde 3 uit 3. Roland deed het ook niet slecht en scoorde 2 uit 3 (verloor tussen de middag). Zelf deed ik het niet zo best. Ik begon met een overwinning (2 uit 2) en verloor daarna twee keer op knullige wijze. Morgen meer, en hopenlijk ook meer punten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-04-2005 00:39 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weer veilig en moe thuis. Zelf 1½ uit 2 gehaald vandaag, waardoor ik tpr van 1720 en een score van 3½ uit 6 heb.

Jan-Pieter heeft het de laatste ronde niet gered (anders had hij de b groep gewonnen). Roland was nog bezig toen ik rond 15:00 wegging. Maar er vanuitgaande dat hij heeft gewonnen heeft hij net als Jan-Pieter 4 uit5 plus een bye.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-04-2005 23:48 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Roland heeft de laatste verloren, en eindigt zo dus op 3,5 uit 5 en een bye.

(Gezien op de eindstand op de site van dat toernooi,
http://www16.brinkster.com/scgroningen/index.htm)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-04-2005 15:16 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi, die was er nog niet toen ik dit schreef. (en ook vanmorgen toen ik keek niet). Maar het was een geslaagd toernooi.

Leuke partijen gespeeld:

  1. Vrijdagavond was niet echt moeilijk, maar dat lag meer aan niveau verschil dan aan hoe goed ik het speelde
  2. zaterdag speelde ik zeer goede partij. Mijn tegenstander rokeerde lang met een open a-lijn. Dat was eigenlijk direct dodelijk. De winnende compinatie kwam hem voor een donderslag bij heldere hemel. De aanval liep niet mat (miste een nog betere voortzetting), maar het eindspel ging prima, hoewel ook dat sneller had gekund. Maar tegenkansen heeft hij niet meer gehad.
  3. zaterdag middag was een drama, op bord 1 (je bent vol goede moed) speelde ik weer eens wat nieuws met zwart. Dat was al niet zo gelukkig, maar toen ik op zet 6 wel heel obvious een stuk in de aanbieding deed ik een paard in de aanbieding met Pb4 : Er volgde Da4+ en de pointe was dat het paard ook naar Pc6 wegens pionpenningen verloren ging). Heel dom.
  4. 's avonds was ik zo moe (had niet lang en ook niet heel goed geslapen) dat ik achter het bord alle moeite had om wakker te blijven en niet te gapen. Ik besloot dan ook dames te ruilen. Toen ik deze met de toren sloeg volgde direct een penning met een loper. Kwal achter partij weg.
  5. zondag ging het gelukkig beter: in een interessante pot kwam ik niet goed uit de opening maar ik verdedigde me taai en actief en remise werd gehaald. Fritz had bij thuiskomst wel vraagtekens bij dit middenspel. Er klopte niet veel van.
  6. ik sloot het toernooi nogal bizar af. Ik offerde in het Frans met wit een pionnetje. zwart pakte het beroerd aan en ik stond prima/zeer goed. Toen besloot ik een tweede pionnetje. Dat was niet heel goed, maar het vervolg dat ik koos was heel dramatisch. Daardoor kon zwart met een tussenschaakje reeds een derde pion ophalen. Gelukkig waren al mijn stukken actief en mijn koning in veiligheid. Zwart had nagenoeg nog niets ontwikkeld, de koning stond nog in het midden en de dame was opgejaagd wild. Toch moest ik nog een kwaliteit offeren om dit uit te buiten. De stelling die ontstond (ik stond een kwaliteit en drie pionnen achter) zag er interessant. Mijn tegenstander besloot toen maar om de dam tegen mijn laatste toren te offeren. D + 2L + P tegen 2T + 2P + 3p was het echter snel afgelopen. Op het tussenschaakje na - wat de derde pion koste en mij in een moeilijk pakket bracht, vond Fritz dit wel goed (wat mij verbaasde) sterker nog: na een halve minuut gaf hij in de stelling waar ik een kwal en drie pionnen achter stond zelf -0.39. Ik heb die stelling nog niet heel goed geanalyseerd, maar misschien is het zelfs wel uit.

Al met al dus een leuk toernooi met helaas twee zware bokken. Als ik dat eens wat zou kunnen minderen ben ik benieuwd waar ik toe in staat ben op schaakgebied. Als de tijd het toelaat, ga ik volgend jaar weer.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-04-2005 16:58 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller