Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC speelt op 28 februari een KNSB bekerwedstrijd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC speelt op 28 februari een KNSB bekerwedstrijd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de 3e ronde van de KNSB beker moet DSC aantreden tegen het sterke Eindhoven.
De wedstrijd wordt gespeeld in Eindhoven komende maandag 28 februari.

In de reguliere competitie werd met 6 - 4 verloren van Eindhoven. Positief was dat aan de eerste vier borden een betere score werd behaald.

Er zijn dus kansen, maar het zal een zware wedstrijd worden in het verre Eindhoven

26-02-2005 10:31 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren hebben we met 3-1 gewonnen tegen Eindhoven, dat zaterdag nog van Paul Keres had gewonnen (en wel met 9 man!).
De wedstrijd in chronologische volgorde: Joost bracht op bord 2 tijdens de opening een optisch goed kwaliteitsoffer. Tegenstander Hallebeek reageerde goed, en zodoende werd deze partij remise.
Aan bord 1 speelde Marten een goede partij tegen Van de Plassche. Deze bracht eveneens een kwaloffer, maar in dit geval wist Marten er wel raad mee, na het zwarte iniatief afgeslagen te hebben.
Aan bord 4 speelde Leo tegen Friesen en hij keek lange tijd tegen een (dubbel)pion achterstand aan, maar nergens leek de remisegrens doorbroken te zijn. Leo won zijn pion terug en de partij werd remise door zetherhaling.
Aan bord 3 speelde ik tegen Sutmuller. Ik dacht dat ik na de opening wat beter stond, maar liet nodeloos tegenspel toe. Na de rommelige tijdnoodfase resulteerde een sterk paard tegen slechte loper (+ een paar torens voor beide spelers) eindspel, wat ik vrij makkelijk won.

Eindstand Eindhoven-DSC1-3 en weer een ronde verder!

Eindhoven 2201 -DSC Delft 2270 1 - 3
1. Bas van der Plassche 2361 - Marten Wortel 2301 0-1
2. Fred Hallebeek 2232 - Joost Michielsen 2281 ½ - ½
3. Jos Sutmuller 2200 - Michiel van Wissen 2309 0-1
4. Boris Friesen 2012 -Leo Hofland 2187 ½ - ½

01-03-2005 09:56 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller