Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC3 nipt ten onder tegen Promotie 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC3 nipt ten onder tegen Promotie 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het derde team heeft een kleine nederlaag geleden tegen Promotie 3. Aan het einde van de avond stond een 3½-4½ eindstand op het wedstrijdformulier.

De wedstrijd begon positief. Zowel Koert als Matthijs leken goed uit de startblokken te komen. Matthijs had een enorm actieve stelling, Koert kreeg in de opening een pion. Beide partijen leverden uiteindelijk echter geen punt op.

Matthijs onderschatte de kracht van een zwart pionnetje, en kon uiteindelijk promotie niet voorkomen. En de extra dame voor zwart was teveel van het goede. Koert zag de partij in eeuwig schaak eindigen, ondanks ruime materiaalvoorsprong.

Dit alles gebeurde echter laat op de avond, met nog een kwartier te gaan waren alle borden nog bezig. De eerste twee borden gingen in die fase verloren (Bob en Jaap), Arno won een iets beter eindspel, Teun en Willem-Jan speelden remise, en Henrik won in de koningsaanval.

DSC3 blijft dus staan op 8 matchpunten. Daarmee staat het in de subtop.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-02-2005 01:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was wedstrijdleider gisterenavond.

Het was ultraspannend, hoewel het er al een poosje niet zo goed uitzag voor DSC3. Alle partijen waren nog bezig om 11.00 uur, en dus over tijdsdruk, en bij sommige spelers (Willem-Jan met name) tijdnood.

Er had meer in gezeten, maar het derde is aan beide kanten veilig, dus los van het ego is er verder geen schade.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

08-02-2005 09:14 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, Henrik won in de koningsaanval is niet de waarheid: Henrik had veel dreiging, en kon misschien via de koningsaanval toeslaan, maar deed dat niet omdat hij geen enkele van de 100 varianten duidelijk goed zag gaan, en koos uiteindelijk voor een afwikkeling die een pion verloor, maar de tegenstander met een geisoleerde dubbelpion opzadelde, die al dan niet gevaarlijk waren, is meer de waarheid Glimlach

Achteraf analyseren met Richard, toonde aan hoe lastig het allemaal was, en na lange analyse kwamen we tot een variant van een zet of 12 diep waarin ik een kwal voor kwam te staan, maar niet in geheel duidelijke stelling.

Hoe dan ook, door de tijdnood van mijn tegenstander kreeg hij een moment van schaakblindheid en gaf een stuk weg, ik kwam uiteindelijk een stuk + 2 pionnen voor in een T+2p vs T+P+4p eindspel, waarin mijn tegenstander door zijn vlag ging en ik nog 26 seconden overhad Glimlach

08-02-2005 16:31 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

omslag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een tijd lang heb ik de partijen kunnen volgen. Inderdaad zoals Arno het zegt van Koert en Matthijs ..en dan zie je de omslag. Frons Koert begint te zuchten , Matthijs kijkt niet meer zo ontspannen. Frons Complicaties aan de overkant komen naar jouw kant!!! Verward Blijft een geweldig spel met spanning en sensatie en onverwachts een andere wending en uitslagen Ja!

08-02-2005 18:32 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard en Patrick zullen wel tevreden zijn...

Als Haeghe-Ooievaar nu niet degradeert weet ik het ook niet meer...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-02-2005 22:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Individuele uitslagen:

DSC3 (1910) - Promotie 3 (1884) 3½ - 4½

1. Bob Voogt (2033) - Ton de Waal (2155) 0 - 1
2. Jaap Flohil (1992) - Joop Huijzer (-) 0 - 1
3. Koert ter Veen (1920) - Harry Boerkamp (1861) ½ - ½
4. Arno Wierma (1902) - J.A. Baas (1806) 1 - 0
5. Willem-Jan van den Broek (1895) - W.T. Tsai (1714) ½ - ½
6. Teun Timmerman (1841) - Ron Landsbergen (2034) ½ - ½
7. Henrik Tamerus (1847) - Timo Leenman (1740) 1 - 0
8. Matthijs Ransijn (1847) - M. Wichhart (1762) 0 - 1

Complimenten voor de strijdlust van het derde. Niet voor de eerste keer waren we met acht borden tot de tijdnoodfase bezig. Ook complimenten voor de tegenstander: met name de opponenten van Koert en Matthijs, die uit volkomen verloren stellingen nog 1,5 punt wisten te halen. Willem-Jan probeerde het ook, kwam heel ver maar moest toch in remise berusten.

Opvallend detail: geen melkboeren in het team. In deze wedstrijd werden drie (vecht)remises gescoord, bijna een verdubbeling van het aantal tot nog toe (vijf). Totaal dus 8 remises in 56 partijen, nog geen 15%. Voor Teun en Willem-Jan was het de eerste remise in zeven partijen; Jaap, Henrik en Matthijs zijn nog remiseloos.

Hopelijk loten we Promotie voor de beker, dan kunnen we revanche nemen...

08-02-2005 22:39 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Teun heeft volledig gelijk met zijn opmerking over de vechtlust van het derde. Voor mijzelf heb ik daar wel een verklaring voor.
Met mijn Elo van 1941 sta ik op de 29e plek in de DSC-ranglijst, dus ik voel mij een veredelde invaller. Mijn ambitie voor volgend jaar is niet in het vijfde te spelen.

Mijn tegenstander verdient inderdaad een compliment. Hij zette het bord in brand en wist met zijn torenoffer (incorrect, maar toch) een remise uit het vuur te slepen.
Maar goed, ik ben invaller en dan is een remise een mooi resultaat.

Credo: Nait soezen mor doun

09-02-2005 11:01 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 1941 ben je meer dan een vaste kracht in het derde. Veel spelers die hoger op de lijst staan, zijn amper nog actief, of spelen extern niet voor DSC.
Op rating ben je zelfs ruim nr 3 van je team.

Merk op dat DSC4 ook niet op alle borden sterker is dan het vijfde. Maarja, het vijfde is een studententeam, ongeacht sterkte. En tenzij jij volgend jaar weer terug naar de collegezalen gaat... Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-02-2005 13:20 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een wijs bestuur wenst dat DSC met minstens 3 teams landelijk speelt en zal de leden onder druk zetten extern uit te komen.

Ik moet dus kiezen tussen de collegebanken en het zesde.

Credo: Nait soezen mor doun

09-02-2005 20:26 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Merk op dat DSC4 ook niet op alle borden sterker is dan het vijfde. Maarja, het vijfde is een studententeam, ongeacht sterkte. En tenzij jij volgend jaar weer terug naar de collegezalen gaat... Lach


Hmm... betekent dat dat ik, als ik ooit promoveer uit het zevende, resultaten moet neerzetten die me in één keer naar het vijfde brengen?
Als ik nou mijn baard afscheer?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-02-2005 08:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kunt het altijd proberen natuurlijk...

10-02-2005 08:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Als ik nou mijn baard afscheer?


Dat kan natuurlijk NOOIT kwaad. Tong Lach Tong

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-02-2005 09:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het kan natuurlijk ook tot gevolg hebben dat de tegenstanders dan sterker gaan spelen (of minder snel opgeven)

10-02-2005 12:40 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het landelijk spelen of het afscheren van je baard?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-02-2005 03:48 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by René Torenstra

Als ik nou mijn baard afscheer?


Dat kan natuurlijk NOOIT kwaad. Tong Lach Tong
dan is het schrikeffect bij de oppo wel weg natuurlijk Grijns

11-02-2005 09:55 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Richard en Patrick zullen wel tevreden zijn...

Als Haeghe-Ooievaar nu niet degradeert weet ik het ook niet meer...


niet echt, ik gun ze van harte de promotieklasse, maar het zit er waarschijnlijk niet meer in voor ze. alle uitslagen vallen net zoals de laatste paar seizoenen de verkeerde kant op.

11-02-2005 09:56 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach, het is eigenlijk mijn schuld. Vorig jaar heb ik in de allerlaatste wedstrijd één keer meegedaan met H.O. Achteloos speelde ik mijn tegenstander van het bord. En liet 'm daarna net zo achteloos met remise wegkomen. Had ik gewonnen, dan hadden ze zich gehandhaafd in de KNSB.
Tja, haal je de oude garde een keer uit de kast, wordt het nog niks. Frons

13-02-2005 19:07 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dankzij de oude garde hadden ze nog een kans.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

13-02-2005 20:42 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller