Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [13]: Chiel van Oosterom blijft winnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie [13]: Chiel van Oosterom blijft winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koploper Chiel van Oosterom blijft winnen in de interne competitie. Dit keer moest Richard van Oranje er aangeloven.

Achtervolger Gert Legemaat deed hetzelfde en kan bij een hernieuwt treffen met de koploper de spanning om het kampioenschap terugbrengen, maar of dat gaat lukken... We zullen zien.

Leo Hofland en Joost Michielsen speelden remise en zullen in de tweede helft van de competitie hard aan de bak moeten om nog aanspraak te kunnen maken op de titel.

De uitslagen van ronde 13:
Richard Oranje - Chiel van Oosterom 0-1
Michael Stradinger - Gert Legemaat 0-1
Leo Hofland - Joost Michielsen ½-½
Koert ter Veen - Pieter Buzing ½-½
Kees van der Meer - Matthijs Ransijn ½-½
Joram op den Kelder - Martin Glimmerveen 1-0
Hora Vlam - Diederik van Heijgen 1-0
Theo Rekveldt - Walter Anema ½-½
Mark Versteegh - Corniel Nobel 0-1
Kees Korving - Pieter Quist 0-1
Nico 't Hoen - Vitaly Kalikmanov 0-1
Bart Meulemans - Rob Smits ½-½
Joel Udden - Jan Neutel ½-½
Gerrit Bussmann - Albert Kemeling 1-0
Luc Verhees - Roland ten Have ½-½
Simon Dirkse - Bart Vlasblom 1-0
Marianne Zelitchenko - René Torenstra ½-½
René van Alfen - Cees Huygen 1-0
Herman Zonderland - Steven Mast 1-0

De stand is ook weer te zien via het onderstaande excel-bestand:
Stand interne competitie[13].

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 02-02-2005 at 17:03.

01-02-2005 09:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn eigen partij tegen Mark Versteegh was geenszins een vlekkeloze partij: Mark liet zich in de opening behoorlijk in de verdrukking brengen, maar echt goed heb ik daar geen gebruik van gemaakt. Uiteindelijk kwam er naar de een ‘bevrijdende’ afwikkeling de volgende stelling op het bord:



Wit speelde hier 35.axb5?? waarna zwart antwoorde met ...Txf3 met dodelijke matdreiging. Na 35.Tg1 is het eenvoudig remise: 35...Td2 36.Txg6+ hxg6 37.Kg1 Kf7 38.axb5 Lg7 39.Tc5 axb5 40.Txb5 Txb2 en potje.

Er kwam 36.Lg1 Txh3+ 37.Lh2 axb5? Ik had beter 37...Lf4 kunnen spelen, maar zag niet goed hoe ik naar 38.Te2 (enige zet) verder moest. Dat is eigenlijk best eenvoudig: 38...axb5 39.Tf1 e5 en wit staat zo aangekrant dat het als vanzelf gaat.

Nu heeft wit (meest hardnekkig) 38.Tf1 en zwart krijgt het nog moeilijk om het te winnen.

Echter, na 38.Tg1 is de winst niet moeilijk meer:



Zwart speelde de beste zet en wit gaf op.

Mijn 1900+ vs. mijn 1900- resultaten zijn nu nog schever: 2+ 2= 0- vs. 1+ 1= 8-, wie het begrijpt mag het zeggen...



edit: Vraag toegevoegd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 01-02-2005 at 10:16.

01-02-2005 10:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En de rest van de uitslagen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-02-2005 14:32 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
En de rest van de uitslagen?


Voor zover ik weet:

Richard Oranje - Chiel van Oosterom 0-1 (Hoewel Richard naar eigen zeggen gewonnen stond)
Leo Hofland - Joost Michielsen 1/2
Simon Dirkse - Bart Vlasblom 1-0
Hora Vlam - Diederik van Heijgen 1-0 (onterecht Knipoog
Joram op den Kelder - Martin Glimmerveen 1-0
Mark Versteegh - Corniel Nobel 0-1
Luc Verhees - Roland ten Have 1/2
Gerrit Bussman - Albert Kemeling 1-0

De rest heb ik te weinig van gevolgd.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Martin on 01-02-2005 at 15:23.

01-02-2005 15:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marianne - René ½-½.

We speelden een positionele Pb8-variant van de Sveshnikov. Marianne speelde vroeg 15.f4, waardoor Zwart zich vroeg in de kaart moest laten kijken. Op het moment dat de beste zet gevraagd werd speelde ik hem niet (plan wel gezien, maar dacht eerst nog een subtiele stutzet te kunnen doen) en won dus geen pion en een berg stukken ging er vanaf.
Nadat ook de torens weg waren en er ongelijke lopers overbleven hebben we nog dertig zetten vruchteloos doorgespeeld; Marianne was echter zo sportief niet op de vlag te spelen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-02-2005 15:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Mijn 1900+ vs. mijn 1900- resultaten zijn nu nog schever: 2+ 2= 0- vs. 1+ 1= 8-, wie het begrijpt mag het zeggen...


Ehh, net als bij de voetballers? Bij de kleintjes niet genoeg gemotiveerd? Blessureleed, gele kaarten? Richard die opruiende liederen zingt? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-02-2005 15:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zou nog een partij of wat afwachten en als de aantallen significant zijn kun je er iets overzeggenKnipoog

01-02-2005 16:50 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Richard die opruiende liederen zingt?


Dat zal het wel zijn... Lach Ja! Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-02-2005 17:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Richard stond inderdaad gewonnen. Er was nog niet heel veel bijzonders aan de hand tot Richard een stukoffer bracht. Het was wel een beetje speculatief, maar toen ik de goede verdediging niet kon vinden, kon Richard het afmaken. In plaats daarvan maakte hij een blunder, die verklaard kan worden door de zeer interessante partij naast ons.

01-02-2005 17:29 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vertel!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-02-2005 18:12 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat was de luidruchtige analyse Vlam-Van Heijgen...

01-02-2005 18:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar dat was toch 1-0?

Als Vlam wint gebeurt dat toch meestal niet zo luid?
Dat gebeurt toch alleen bij remise of verlies voor onze nestor?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-02-2005 19:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aangezien ik vandaag weg was zijn de uitslagen wat verlaat. Ze zijn toegevoegd aan de openings-post van Corniel. De stand volgt spoedig, en zal ook daar worden toegevoegd.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-02-2005 21:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

De drie O's Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ergens in de kelders van de ranglijst was ook de volgende Onthutsende uitslag te zien:
Rekveldt-Anema ½-½.

Ongelofelijk.
Ik kwam soepel goed te staan, maar schrok van Pf3-e5. Ik zag af van het Overtuigende Db8xb2 en koos voor een Ongeveer gelijke stelling.

Ik stelde de e7-e5 Opmars uit, zodat wit het nog Onzorgvuldig kon doen. O, wat slim!

Onnodig om te zeggen dat ik daarna Onverwachts een pionnetje aan mijn Oppo Ontvreemdde.
Ik zal Onthullen, dat ik daarna Onnozel doorspeelde. Op het Ogenblik dat Overal de Okere stukken op Onopvallende plaatsen waren Opgesteld, overkwam mij het volgende:


Ik besloot om met mijn koning om te lopen, want de witte toren is gebonden aan het dekken van a6. Natuurlijk blijft de toren op de a-lijn, want anders gaat mijn toren naar de a-lijn en kan dan vanaf a4 zowel een eigen pion dekken als wit binden aan a6.
En dus: 48 .. Ke6 49 Th5 Ta4 50 Th7!
OEPS.... OOOOOOhhhhhhhhh
Och och och.
O arme ik.
Oelewapper!
Met 49.Kd6 was alles nog goed geweest, nu is pion a6 indirect gedekt. Via eeuwig schaak heb ik dan maar een halfje gepakt.

Als het bij mij niet loopt, dan komt dat door de drie O's:
Onderschatting van de tegenkansen
Over voorzichtig (niet toeslaan in gewonnen stelling)
Oliedom

01-02-2005 21:57 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Stradinger - Legemaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had meer geluk dan jij Walter, kijk maar...


Michael en ik hielden elkaar de eerste 35 zetten volkomen in evenwicht in een positionele touwtrekpartij.
In de diagramstelling had hij de remise moeten pakken met 36.Lxc8,Dxb6 37.Dxc3
Hij had hier nog 12 minuten voor de rest van de partij en ik nog 7.
Omdat hij een spook zag (Dd2+) liet hij hier het verschrikkelijke 36.Td6?? uit zijn vingers glippen.
Er volgde 36..,Tb8! en zwart staat gewonnen. De dreiging is Tb2.
De resterende zetten waren: 37.Td3,Da7 38.Txc3,Dxa6 39.Tc7,Lf8 40.h4,Db6 41.Dc4,De6 42.Dc3,Lb4 43.Dc2,La3 44.Dd3,Tb2 45.Kg1,Db6+ 0-1

__________________
Homo Caïssapiens

01-02-2005 23:40 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Ja, dat kijkt toch een stuk lekkerder... (Je kan die dingen trouwens importeren vanuit Fritz/ChessBase)

edit: gespiegeld, tanx René

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 02-02-2005 at 09:15.

01-02-2005 23:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

... maar nu is ie wel in spiegelbeeld Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-02-2005 00:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hhm, die witveldige loper is me toch verdomde sterk....

02-02-2005 01:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

lekkerder? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote Corniel: "Ja, dat kijkt toch een stuk lekkerder... "

Corniel, jij gaat natuurlijk bij het bekijken van andermans partijen altijd achter de witspeler staan.
(En je doet het zeker stiekem ook bij je eigen partijen als je zwart hebt Ja! )

__________________
Homo Caïssapiens

02-02-2005 08:48 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn ervaring leert me dat het sowieso heel goed is om soms achter het bord van de tegenstander te gaan staan. Daarnaast, bekijk ik 'neutrale' partijen graag 'neutraal'. Iets anders is dat, wanneer mensen jouw fen zouden importeren, waarschijnlijk 36.h8/D zouden willen spelen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-02-2005 09:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller