Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC2 verliest van Promotie 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 verliest van Promotie 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 verliest van nummer laatst Promotie 2 met 4½-3½. Zeer teleurstellend. Door deze nederlaag moet er nog hard gewerkt worden om de degradatie plaatsen te ontlopen.

De wedstrijd was zeer spannend en het leek erop dat DSC een kleine overwinning zou behalen. Echter een plotselinge nederlaag van Kim Meulenbroek in tijdnood deed het team de das om. Daarvoor waren er overwinningen van Pieter en Walter, maar verloor JanWillem in een zwak gespeelde partij. Joram kwam vervolgens niet verder dan remise en na de nederlaag van Kim stond het na de eerste tijdcontrole 2½-2½.

Dolf op bord 2 stond potremise, Patrick had net remise aangeboden en Frank van Zutphen had een goede stelling laten glippen en stond minder. Het was dus zaak voor Dolf om iets uit een remise toreneindspel te gaan halen om nog minimaal een 4-4 eruit te slepen. Helaas lukte dat niet. nadat Frank zijn mindere stelling verloor ging Dolf nog lang door maar deremisemarge werd niet overschreden.

Een kleine maar teleurstellende nederlaag dus voor DSC2.

08-01-2005 23:39 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer.
Geen beste dag voor DSC, helaas.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-01-2005 00:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Au! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een pijnlijke nederlaag tegen een zwakke broeder.
Nog zwakker is Hillegersberg, die heeft ondertussen een keer met 1-7 en een keer met 0.5-7.5 verloren. Tegen ons hebben ze echter wel 4-4 gescoord.
Deze twee teams spelen ook nog tegen elkaar, zodat zij nog twee matchpunten onderling gaan verdelen: we moeten echt nog wat scoren om boven de "deadline" te blijven.
Mijn partij liep ook niet lekker. Mijn pionnenstelling was belabberd, maar ik kon direct pion-verlies vermijden door een eenvoudige wending. Mijn oppo dacht in lichte tijdnood echter al te kunnen consumeren, hetgeen ik met een tussen-schaakje weerlegde. Ik won een stuk en daarmee de partij, terwijl ik anders nog lang had moeten zweten voor een halfje.
De volgende ronde tegen DBC. DBC heeft minder bordpunten, maar meer matchpunten: zij hebben "gewoon " gewonnen van Promotie en Hillegersberg. Dus nu moeten wij "gewoon" van DBC winnen.

09-01-2005 07:59 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is inderdaad opvallend dat de meeste punten worden gehaald tegen de koplopers

09-01-2005 11:30 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Volgende wedstrijd thuis Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben met DSC2 alle uitwedstrijden verloren, en we hebben geen enkel thuiswedstrijd verloren. Volgende keer tegen DBC thuis !

09-01-2005 15:25 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

uit thuis,thuis uit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerst volgende uitwedstrijd doen alsof je thuis bent..je weet wel de gastvrije opmerking..doe net alsof je thuis bent..en gewoon winnen Ja! Al met al zoals René zegt: slechte dag voor DSC. Gauw vergeten maar en op naar de volgende uitdaging Prodent

09-01-2005 16:50 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Differentiaal score DSC 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Walter Anema lanceerde na de vorige wedstrijd in het forum de kreet "Differentiaal-score" en definieerde dit als volgt: een differentiaal-score is het aantal matchpunten dat je met jouw score hebt bijgedragen aan je team versus het aantal matchpunten dat het team door jouw toedoen is misgelopen.

Als ik dit uitreken voor de vaste spelers kom ik tot de volgende score:

Dolf 0 - 4 (oftewel ik heb geen enkele bijdrage geleverd aan de matchpunten en mijn remises en nederlagen hebben geleid tot het verlies van 4 matchpunten)
Kim 1 - 4
Patrick 2 - 2
Walter 2 - 2
Joram 2 - 2
Frank 2 - 4
Pieter 2 - 3
Jan Willem 1 - 3

Maar kunnen we hier nu de juiste conclusies uit trekken?

09-01-2005 22:15 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien dat dit lijstje geen aanbeveling is om het volgend jaar een stapje hoger te proberen (op basis van de fide ratings).

09-01-2005 23:33 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De differentiaal score is trouwens bij uitstek geschikt om slechte prestaties te verbloemen.

Na 4 externe parijen heb ik 1,5 punt (ofwel -1). Mijn differentiaalscore is echter 2-1 (ofwel +1)

09-01-2005 23:35 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

oeps! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had tevoren niet gedacht dat dit een vierpuntenwedstrijd ging zijn. Het valt tegen dat dat het wel is, en nog erger dan die verloren gaat.
Hopen we volgend jaar weer terug te promoveren naar de KNSB?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 10-01-2005 at 12:54.

10-01-2005 09:34 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Hopen we volgend jaar weer terug te promoveren naar de KNSB?


Datr hoop ik niet (het degraderen wel te verstaan), anders spelen er volgend jaar 3 dsc teams in de promotieklasse.

10-01-2005 11:32 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat zou wel een stunt zijn, 3 DSC teams in de promotieklasse, maar niet wenselijk. Dat ben ik wel met Albert eens. Misschien moet DSC2 maar gewoon bewijzen dat ze echt in de derde klasse thuishoren door nog wat aansprekende resultaten neer te zetten. Ik heb er vertrouwen in dat kan.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-01-2005 11:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Come on, DSC2 kan zich hier toch wel handhaven?

Ach, volgende is weer thuis, misschien heeft het er wel echt een beetje mee te maken. Who knows.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-01-2005 17:01 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

RE: Differentiaal score DSC 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
... een differentiaal-score is het aantal matchpunten dat je met jouw score hebt bijgedragen aan je team versus het aantal matchpunten dat het team door jouw toedoen is misgelopen.
...
Jan Willem 1 - 3


Het is kennelijk moeilijk om dit uit te rekenen, ik had me zelf vergist in de score van Delft. Voor Jan Willem geldt:
Remise tegen Hillegersberg (4 - 4) maakt 1-1
Verlies tegen Venlo (4 - 4) maakt 1-2
Verlies tegen Promotie maakt 1-4.

Als je uit gaat van een achttal dan geldt:


Uitslag | 5 - 3 ,4.5-3.5, 4 - 4 ,3.5-4.5, 3 - 5
Winstje | 1 - 0 , 2 - 0 , 1 - 0 , 0 - 0 , 0 - 0
Gelijk= | 0 - 0 , 1 - 0 , 1 - 1 , 0 - 1 , 0 - 0
Verlies | 0 - 0 , 0 - 0 , 0 - 1 , 0 - 2 , 0 - 1

Andere scores geen bijdrage.

Eigenlijk te ingewikkeld om bij te houden. Het is meer een onderbouwing voor je gevoel:
  • Verdriet als je een matchpunt weggeeft
    Snik. Maar misschien maak je het nog wel goed!
  • Beter 3x remise dan 2x winst
    Als je 3x de laatste partij bent bij een 4-3 voorsprong, forceer dan niets!
  • Beter een lege dop dan een zinloze remise
    Voor het teamresultaat moet je misschien gaan gokken. Als jouw verlies of remise even duur is, dan was het wellicht de gok waard
  • Lange leve het team
    Zolang het team verliest, hoef je zelf ook niet tevreden te zijn.

Inderdaad Albert, je kan deze telling soms goed gebruiken om de kale TPR te verbloemen.

Laten we afspreken dat:
Alleen positieve scores gepubliceerd mogen worden
en
We gaan natuurlijk niet degraderen!

11-01-2005 18:12 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mee eens. Er zit genoeg kwaliteit in het team om (hoog) in de derde klasse mee te kunnen draaien. Helaas blijkt elke ronde bij een of meerdere van onze spelers er iets mis te gaan. Het aantal blunders is schrikbarend hoog. In een groep waar de krachtsverschillen klein zijn, kost dat al snel een hoop matchpunten.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

12-01-2005 01:34 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller