Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » We-Go-schaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Freel
forumlid


geregistreerd: 18-09-2004
aantal berichten: 1

We-Go-schaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Graag jullie mening hierover!

Schaken is een spel waar je om de beurt een zet mag doen. Het zo genoemde "YOU GO, I GO" systeem. Bij computerspellen werd dit vroeger (en nu soms nog steeds) gebruikt voor strategiespellen, maar de meeste van deze spellen hebben een "WE GO" systeem ingevoerd.

Dit betekend dat beide spelers hun zet bekend maken en dat dan tegelijkertijd gezet wordt. De computer kan dan natuurlijk allerlei variabele bij houden.

Nu lag ik vannacht te denken dat dit misschien best interessant zou zijn voor bij het schaken. Beide spelers schrijven op een briefje welke zet ze willen doen en geven dat briefje tegelijkertijd aan elkaar. Daarna zetten beide spelers de op hun eigen briefje geschreven zet. vb. Pion a2-a4.

Alle regels van het oude schaakspel blijven gehandhaafd, behalve dat er 3 nieuwe regels moeten worden toegevoegd om het spel speelbaar te houden.

1. Als 2 BEWEGENDE stukken op hetzelfde vlak eindigen dan wint het sterkste stuk. Dus van sterk naar zwak zou dit zijn Koning, Koningin, Toren, Loper, Paard, Pion.b(Misschien dat na enige playtesting het leuker is om het zwakste stuk te laten winnen.)

2. Als 2 gelijke BEWEGENDE stukken op hetzelfde vlak eindigen dan verdwijnen beide stukken van het bord.

3. Als door een gelijktijdige zet beide partijen schaakmat komen te staan dan telt de partij als remise.

Hopelijk vinden jullie dit een interessant idee!

Met vriendelijke groet,
Pascal Heinen
pheinen@home.nl

18-09-2004 07:21 Freel is offline Search for Posts by Freel Add Freel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas. Ik hou het bij slecht blijven in 1 spel.

Ja Martin, ik weet hoe slecht ik ben in Kolonisten, maar dat hou ik even buiten beschouwing. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-09-2004 15:04 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit doet sterk denken aan Kung-Fu schaak, maar dan met iets minder vrijheid.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

18-09-2004 15:30 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welkom Freel! (misschien is het netjes om je even voor te stellen?)

En ik sluit me aan bij Sander: het lijkt een beetje op Kung-Fu Schaak, dat geschikt is gemaakt voor een gewoon bord. OF dat een gelukkige intrepetatie is valt te bezien. Arno en ik heb hebben ook reeds een poging gewaard. Deze is te lezen op de site:
http://www.delftseschaaksite.nl/variante...d=kwantumschaak

Wat in iedergeval een leuke variant is. Of dat voor jouw variant ook geldt weet ik niet. Het lijkt me in iedergeval omslachtig.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-09-2004 15:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller