Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Even voorstellen...
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Even voorstellen... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoewel de meeste mensen elkaar hier wel kennen is het misschien toch niet zo'n gek idee om eens een draad aanteslingeren waarin we ons kunnen voorstellen. Juist omdat sommigen hier onder meer en minder obsure pseudoniemen (gebruikersnamen) rondzwerven.

Tot slot getuigd het natuurlijk ook van fatsoen (nee, niet die van JP Balkendende) om je voor te stellen als je ergens binnenkomt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-08-2004 13:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Corniel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal zelf dan maar beginnen:
Zoals mijn handle al doet vermoeden heet ik Corniel. Ik ben vanaf maart 1999 lid van de Delftsche SchaakClub en actief voor de vereniging sinds september 1999.


  • Als webmaster ben ik medeverantwoordelijk voor www.delftseschaaksite.nl. Ik heb de site gebouwd en probeer hem - gesteund door vele leden - up-to-date te houden. Daarnaast ben ik samen met Sander de drijvende kracht achter het forum.
  • AxiomA is binnen de (Delftse) schaakwereld een begrip geworden. Ons clubblad werd al eens (2003) uitgeroepen tot het beste schaakclubblad van Nederland, en samen met de rest van de redactie proberen we er elke keer weer iets moois van te maken.
  • Binnen de activiteitencommissie help ik mee met het organiseren van verschillende toernooien en activiteiten.
  • Op maandagavond geef ik schaakles aan Stap 4 bij de jeugd.
  • Als bevoegd wedstrijdleider begeleid ik elk jaar weer een aantal thuiswedstrijden van DSC-teams.
  • De afgelopen vijf jaar ben ik drie maal teamleider geweest en een keer assistent-teamleider. Twee maal werd een team onder mijn hoede kampioen en eenmaal promoveerde het als beste nummer twee.


Wie volgt?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-08-2004 13:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aangezien ik pas sinds gisteren officieel lid ben van DSC zal ik me dan ook maar even kort voorstellen. Ik heet Chiel van Oosterom, ik ben 16 en ik woon in Rijswijk. Ik ga wel naar school in Delft. Komend jaar zal ik meedoen aan de interne competitie voor DSC, maar zal ik extern spelen voor SG Rijswijk en jeugdclubcompetitie spelen voor Bobby Fischer.

17-08-2004 14:09 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Untagonklik Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aangezien ik een van die mensen ben met zo'n obscuur pseudoniem, zal ik me ook maar even voorstellen. Al kan ik me nauwelijks voorstellen dat er bij de senioren mensen zijn die me niet kennen.

Allereerst naam even mijn pseudoniem. Ik heb al vaak mensen zich af horen (en lezen) vragen wat het betekent. Het heeft niets te maken met computers (een veel geopperde suggestie), maar is simpelweg een Fries woord. Inderdaad, ik ben over komen waaien uit Fryslân. De vertaling is "ontoegankelijk", en ik heb de naam ooit bij wijze van grap aangenomen.

Binnen DSC ben ik al enige jaren actief. Ik heb verschillende taken vervuld. Op het moment houd ik me met de volgende zaken bezig:

Ik zorg ervoor dat iedereen een potje kan schaken in de interne competitie (intern wedstrijdleider),
Ik zeg een aantal maal per jaar dat een externe wedstrijd mag beginnen (arbiter),
Ik help bij het organiseren van activiteiten (activiteitencommissie),
Ik help bij het maken van het AxiomA (redactie),
Ik help deze site actueel te houden (internetcommissie).

Ik speelde afgelopen seizoen in DSC3, en bezoek regelmatig met andere clubgenoten toernooien.

En o ja, ik heb dus ook een gewone naam: Arno Wiersma.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-08-2004 14:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, dan ik ook nog even Glimlach
Ik heb geen moeilijk pseudoniem, dus dat zal duidelijk zijn.
Binnen de club ben ik actief binnen de redactie (met name correctie).
Als je in een nieuwsbericht mijn naam eronder ziet staan terwijl ik het niet geschreven heb ("Post last edited by ...") stond er een spelfout in. Inderdaad, irritant Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-08-2004 17:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Patrick de Bas hier. Momenteel functieloos, maar het is de bedoeling dat ik volgende ALV als barcommissaris wordt benoemd. Wensen ten aanzien van happen en dranken kunnen dan tot mij worden gericht. Uiteraard graag vergezeld van afnameprognoses, marketingplan en financiele onderbouwing. Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

18-08-2004 21:08 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ok ok, ik zal er ook aan moeten geloven geloof ik.

Mijn nick is verder niet obscuur. Gewoon als mijn voornaam Glimlach Ik ben vijfdejaars informatica in Delft, en ik woon nu alweer 4 jaar in Delft. Verassend genoeg speel ik pas 1 jaar bij DSC, in het studententeam, DSC6. Dit team werd ineens zeer succesvol: we werden afgetekend kampioen in de 2e klasse. ;-)

Erg actief ben ik verder niet binnen de vereniging. Ik speel voornamelijk extern en dingen als snelschaak/rapid. Dat komt omdat ik nog steeds bij SV Leiderdorp speel. Daar speel ik interne, en ben ik ook secretaris. Dus dat leek me wel genoeg inzet... Glimlach

Als ik niet in Delft ben, ben ik meestal aan het zeilen, aangezien ik zeilinstructeur ben bij Zeilschool Aalsmeer.

Mocht iemand Rene met een blauw oog zien, dan had hij mijn bericht ge-edit ... Lach

18-08-2004 21:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn naam is Gert Legemaat.

Sinds mijn verhuizing naar Delft in 1999 speel ik met veel plezier bij DSC. (Wat een club!)

Ik mocht mij sindsdien maar liefst 2 maal clubkampioen noemen, waar ik erg trots op ben.

Eén seizoen was ik teamcaptain van het eerste. Dat promoveerde toen (terug) naar de 1e klasse KNSB.

Verder doe ik mijn best om goed tegen mijn verlies te kunnen, maar dat lukt niet altijd even goed.....

__________________
Homo Caïssapiens

18-08-2004 23:04 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naja ik ook maar dan Glimlach

Ik ben Henrik Tamerus, 27 jaar, en speel nu een jaar of 4 denk ik bij DSC (hm wel slecht dat ik dat niet meer weet). Ik probeer werk en studie te combineren, heb al ruim 6 jaar een vriendin, doe ook nog aan (redelijk niveau) voetbal (als keeper). Dus druk zat elke week. Ik speelde tot vorig jaar in het studententeam, vorig jaar (op verzoek) in het derde. Rating gaat gestaag omhoog, nog een jaar of 4 dan zit ik boven de 2000 Glimlach
Verder doe ik binnen de club niet heel veel, af en toe bar staan en vooral het kroeglopertoernooi georganiseerd (samen met Arno en Eelse-jan, die hier trouwens geen lid (meer) is).

En Gert, niet goed tegen je verlies kunnen schijnt een goede eigenschap voor een schaker te zijn (hoorde ik van Jan-Willem de Jong)

edit: typos

18-08-2004 23:14 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

soy elguapo! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben dus elguapo!
Oftewel Olivier, speel net als Martini in het studententeam. Dat team heeft voor komend seizoen 1 doel, pure promotie.

Verder hou ik van zingen, en hobbies en schaken. Langzaam schaken is eigenlijk stom, daarom doe ik vooral snelschaken op icc. Mijn handle daar is "fietsen".

Ik ben ook nog steeds student, nl techische bestuurskunde, en dat is ook leuk.

Dat was het.

Daaaaag

19-08-2004 02:27 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn naam is Ted Barendse (ik heb dus geen handle).
Ik ben 48 jaar oud, en werk bij de Dienst Technische Ondersteuning van de TU Delft.

Ik ben al sinds mijn 15de een enthousiast schaker. Ik speel sinds 1986 bij DSC (daarvoor bij Schaakmat (Naaldwijk) en Den Haag). Ik speel intern en extern (afgelopen jaren in DSC1), en doe daarnaast met enige regelmaat mee aan toernooien. Vooral bij het Corustoernooi ben ik langzamerhand meubilair.

Zoals dat vaker met mij gaat ben ik niet alleen geinteresseerd in het spelletje zelf, maar ook in het randgebeuren.
Dus ben ik actief bij DSC (bestuurslid activiteiten, jeugdtrainer), de HSB (lid van commissie van beroep), Servicepunt West (trainer van de topgroep jeugd), en de KNSB (KNSB-trainer en -coach, lid van Commissie Jeugdschaak (tot eind dit jaar) en de Technische Commissie).
Daarnaast train ik nog een jeugdselectie bij de NHSB, en geef soms wat privetrainingen.

Al met al een hele lijst (ik schrik er soms zelf van), maar ik heb er plezier en en krijg er dus veel voor terug.

Mijn grootste hobby naast schaken is voetbal (niet actief, slechts als toeschouwer, ik kijk zowel live als op tv, met name naar mijn cluppie Ajax), en films kijken.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

19-08-2004 10:29 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laten wij kennismaken.
Anink. Marco Anink.

20 jaar, student te Leiden. Lid bij DSC, waar ik op eigen verzoek deel uit zal maken van DSC5, het studenteam. Nadat ik vorig jaar in 1 jaar mijn propedeuse rechtsgeleerdheid heb behaald, heb ik besloten dat nog een studie daarnaast best kan...dat is Italiaans geworden.

Op bescheidenheid zal men mij zelden kunnen betrappen: ik ben een vrij prominent en actief lid van DSC; geen geweldige schaker, maar wel een groot schaakhart en niet te beroerd om zich ook in te zetten voor de vereniging. Wanneer de functie van Tapsch een avondje vacant blijkt ben ik dan ook nooit te beroerd mijn wedstrijd te laten lopen; tappen (cq. flesjes van kroonkurken ontdoen) is leuk!

Ook heb ik vele jaren jeugdcommissiewerk vervuld bij DSC en de HSB, bij DSC veelal als teamleider van het AB-team en het externe jeugdteam. Dat laatste doe ik nog steeds, maar dan a la Cruijff : ik geef enkel adviezen en doe geen officieel werk daaromtrent.

Ongeveer 13 jaar geleden begonnen met schaken bij DCSV, en nu sinds '96 lid bij DSC. Vorig jaar dubbellid, bij DSC&LSG, en vanaf volgend jaar waarschijnlijk weer alleen lid bij DSC. Na een maandag schaken wil je op dinsdag wat anders doen, dat is eigenlijk de belangrijkste reden.

Ik ben columnist voor het AxiomA, maar had de laatste tijd geen inspiratie, het volgende clubblad zal echter wel weer een column van mijn hand bevatten, gegeven het feit dat die in het word-venster hiernaast staat...

Tja, wat verder. Vooral druk met bier drinken, schaken, poolen, veel uitgaan (Zie de flyer in de trein "Zeg puntensprokkelende student die altijd bang is een feestje te missen en zich nog steeds afvraagt of rechten wel de juiste keuze was.." - dat laatste geldt niet voor mij btw! -) en wedstrijden van ADO Den Haag bezoeken. Dank Richard, afgelopen jaar heb ik gemerkt dat dat erg leuk kan zijn !

En ICC? Vroeger gebruik van gemaakt, onder "Schaakschaap". Nu niet meer. Gebrek aan tijd, en ik mis het sociale contact. Computerschaak is niets voor mij, potjes die ik win zijn mede te danken aan het psychologische aspect dat ik daar aan toevoeg, en dat kan daar niet.

Nog meer weten? Gewoonlijk hang ik bij de bar. Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 25-09-2005 at 18:34.

23-08-2004 14:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller