Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [25]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [25] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel van Wissen heeft de koppositie stevig in handen genomen. Hij versloeg Matthijs Ransijn, en profiteerde daarmee optimaal van de misstap van concurrent Ted Barendse.

Ted ging verrassend kopje onder tegen Pieter Buzing, die langzaam maar zeker steeds verder omhoog komt op de ranglijst. Door deze nederlaag is het gat tussen Michiel en Ted opgelopen tot 150 punten, en er zijn nog slechts twee ronden te spelen.

Knap was de remise van René Torenstra tegen Arend Bosma. En nieuwkomer Babek Hossaini debuteerde met een overwinning op Aad de Jong.

De uitslagen en tussenstand zijn uiteraard weer te vinden op de pagina van de interne competitie, of via de onderstaande koppelingen:

De uitslagen van ronde 25.
De tussenstand na ronde 25.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-06-2004 17:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een voor mij drukke periode waarin ik geen tijd/puf had om aan de interne mee te doen heb ik gisteren gekeken of het nog ging.

Tja, het ging nog. Maar het werd remise. Omstanders te over overigens, die die uitslag niet verwacht hadden. Sommige meenden dat ik had moeten winnen en anderen waren overtuigd dat dat voor René (Gelpke red.) had moeten gelden.

In de analyse op de club kwamen we op winstvarianten voor beide. Thuis (euh, op het werk) kwam ik er op een voor René. Hij had alleen aan het einde, toen de rook wolken net waren op getrokken een onnauwkeurige zet van mij kunnen afstraffen.

Ik vond het trouwens lovenswaardig dat Arend Bosma remise maakte tegen René (Torenstra). Deze had nog drie mintuten en een pion minder, en Arend had hem het zo moeilijk kunnen maken dat René waarschijnlijk door zijn vlag was gegaan. Een mooi staatlje fairplay. Overigens voor René sowieso een mooie prestatie denk ik zo.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-06-2004 08:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Sinasappelsap! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen Nico (zwart) ging ik twee keer in de fout. De eerste keer zag Nico een stukwinst over het hoofd,terwijl ik mijn natte hand van het zweet al had gedroogd om hem de hand te schudden. Stom zei hij toen ik hem er op attendeerde! Het had een waarschuwing moeten zijn met gelijk aantal materiaal liet ik een vrij pion te ver doorlopen. Het uitschakelen van een verdediger, klassiek voorbeeld, koste mij deze dappere zelfmoordpion. Past wel in deze tijd! In het eindspel kwam zijn dame in de aanbieding die ik gewoon had moeten afruilen?? deed ik niet en toen was het hek van de dam, toren erbij en volgende pion zou vallen....gefeliciteerd Nico...rustig en beheerst drinkend van de sinasappelsap!!!!

08-06-2004 10:42 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ted ging verrassend kopje onder (..)

Wat heet. Hij stond echt zeer goed, maar miste het direct winnende Dh3. Pieter maakte het overigens wel zeer fraai af, vervolgens.

Enne, dat Michiel nog won had ie toch ook wel een beetje aan zijn tegenstander te danken. Matthijs verliet niet voor niets hoofdschuddend de filmzaal...

Voor de spanning aan kop is dit alleen een minder leuke ontwikkeling. Maar wie weet, als Michiel volgende week verliest...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-06-2004 16:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arend maakte het mij zeer moeilijk in de opening. 1.d4 f5 2. Pc3 - en daar ging mijn tijd. Hoe zat dat ook alweer? Ik speel normaal alleen Hollands als ik bepaalde lijnen tegen een tegenstander wil voorkomen. Probleem is dat Wit veel effectiever (en eerder) e4 kan spelen.
Nu moet Zwart d5 doorzetten - ook eerder. Dat deed ik niet, en dus kreeg ik dat pas op zet 13 voor elkaar, onder zware druk. Arend gaf mij echter de tijd om me te bevrijden (9.h4?!) en ik ontsnapte in de lange rokade, een zeer goede loper tegen een paard aan de rand en druk.
Op zet 29 miste ik de winnende voortzetting (nog slechts 7 minuten op de klok) nadat ik de winnende combinatie nog wel goed had ingezet een aantal zetten eerder. Twijfel op het moment van zetten - toch maar anders: Oh, nee, dat was hem niet.
Twintig zetten later was Wit nog niets opgeschoten (toreneindspel met 2 tegen 1 pionnen op dezelfde vleugel). Ik twijfelde of ik remise kon claimen, tot ik zag dat Arend niet noteerde. Ik stopte mijn klok, en hij probeerde te reconstrueren, hetgeen niet lukte. Hij bood alsnog remise. Sportief, inderdaad, maar een terechte uitslag vanwege de winstkansen aan beide kanten.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-06-2004 17:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller