Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Het nut van trainingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Het nut van trainingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Gisteravond meldde Arend mij trouwens dat we steeds na een training verloren.


Niet erg verrassend... Knipoog Alle trainingen zijn ingepland vlak voor de uitwedstrijden van het eerste. En die verloren dit jaar nogal veel. Boos

Quote

Ik heb de loop van de stukken weer een keer gezien. In tijdnood vergat ik eerst dat een pion recht vooruit gaat en even later dat een toren recht gaat.


Ik vermoed dat tegen dergelijke fouten op jouw niveau tijdens dit stadium van het seizoen weinig meer is te verbeteren. 8)

Quote

Blij dat ik me dat nu weer herinner, daar kan ik a.s. zaterdag mijn voordeel mee doen; ik vraag me af op dat op de training gemeld is!

Als het een ruime winst zou veilig stellen zou het gegarandeerd verplichte kost zijn geweest. Maar ja...

Bij ons is er voor de pauze die gegraven in de pionnenstructuren bij pionnen-eindspelen. Al met al een stuk leerzamer dan de loop der stuken. Draaiend hoofd Lach Draaiend hoofd

Maar misschien is dat te moeilijk voor je Kees. 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-04-2002 16:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1147

precedentie of volgorde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


Niet erg verrassend... Alle trainingen zijn ingepland vlak voor de uitwedstrijden van het eerste. En die verloren dit jaar nogal veel.

Waarde Corniel,

De volgorde is deze dat eerst de training kwam en daarna verloor het eerste.
Dus niet andersom: het eerste verloor en daarom ging het team juist daarvoor training krijgen.
Dit heet precedentie.
Precedentie komt in de wereld vaker voor, onder de minder wetenschappelijke naam volgorde.
Men ziet precedentie onder meer voor bij het ontwerpen van webwinkeltjes, wanneer men wil vastleggen vanuit welke schermen men bepaalde doelschermen kan bereiken.
Jaja beste lezers, het onderwijs aan onze jeugdige weetgierigen is mij een genoegen, een taak en een opgave!

winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

25-04-2002 14:02 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Draaiend hoofd

Quote

Originally posted by winfvdm
De volgorde is deze dat eerst de training kwam en daarna verloor het eerste. Dus niet andersom: het eerste verloor en daarom ging het team juist daarvoor training krijgen.
Dit heet precedentie.


Daar ben ik mij ter dege van bewust. Maar het gaat hier over een non-verband. Dat niet over de volgorde. De activiteiten-commissie heeft bedacht dat die trainingen voor de thuiswedstrijden te organiseren.

Het eerste doet het slecht. Logische conclusie LIJKT! - let op lijkt - het slechte presteren is gevolg van de trainingen vooraf aan de wedstrijden. Maar Marten is in deze mijn 'bewijs' - hij maakt het natuurlijk enkel aanneemlijk - hij volgde de trainingen niet, en score relatief het slechtste van alle DSC1-ers.

Je zou hier zelfs uit kunnen concluderen - ten onrechte dat wel - dat de trainingen en grote afgang van het eerste hebben voorkomen. Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-04-2002 22:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Ik wil alleen even melden dat ik persoonlijk de traingen bijzonder nuttig vond. Ik heb er aardig wat van opgestoken. Wat betreft het verband met de resultaten van het eerste; vorig jaar is hetzelfde systeem gehanteerd volgens mij, en toen ging het wel goed!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-05-2002 13:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller