Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Amsterdam Chess Tournament
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 2 [3] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mooie prestaties mannen. Van Simon verwachten we natuurlijk als groepswinnaar een uitgebreid verslag in Axioma. Marco heeft blijkbaar een lesje zwartreportoire nodig en ik wit, wellicht zit hier een samenwerking aan t e komen Glimlach Michiel heeft het zeer netjes gedaan, winst of remise tegen de op papier iets betere spelers en normale nederlagen tegen de te sterke mannen.

Helaas was het zaterdag veel te warm om te komen kijken en was het strand een betere plek om te vertoeven. En zondag was enige aandacht aan de relatie noodzakelijk Glimlach Maar via het WWW heb ik de prestaties prima kunnen volgen.

26-07-2004 10:11 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitstekend! Gefeliciteerd, mensen, en met name Simon Goed zo!
Dat gaan we natuurlijk even dunnetjes overdoen in Dieren. Knipoog

Quote

Rene: 8 ... Lf6 moet neem ik aan Pf6 zijn

Inderdaad, Henrik, maar de variant met drie lopers is ook leuk! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-07-2004 11:05 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Glimlach

26-07-2004 15:00 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel, die mail aan chessbase gaat vandaag of morgen de deur uit. En wie weet...niet geschoten...

Michiel, hoezo die toon..beetje gefrusteerd ? Lach

Ja Richard, m'n zwart leverde drie maal echt gelijk spel op (en dan bedoel ik ook dat winnen echt heel lastig wordt) en eenmaal sloeg gewoon alles nergens op. Die samenwerking lijkt me dan ook een uitstekend idee. Ja!
Tja, niemand gaf me de kans m'n Sveshy uit te laten. Doen ze bij van Wely, ala, maar nu ook bij mij...dat klinkt als een nogal vreemde vergelijking, maar in combinatie met het verhaal over de volledig voorbereide tegenstander valt dat mss nog mee...

Quote

En zondag was enige aandacht aan de relatie noodzakelijk


Nou Richard, dan vraag ik me af wat jij op zaterdag op het strand hebt uitgespookt. Lach

Succes in Dieren jongens, dat het maar net zo goed mag gaan. Alle anderen, tot vanavond!

En Gent, hoe is dat afgelopen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-07-2004 17:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

zaterdag de schwalbe van vd vaart uitgeprobeerd Glimlach

26-07-2004 17:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij je vriendin? Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-07-2004 17:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Ambities Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco,

Nu je zo'n goed toernooi hebt gedraaid (TPR>2000! - gefeliciteerd) betekent dat dan dat je je externe DSC ambities naar boven gaat bijstellen??

Ik had namelijk voor dit toernooi vernomen dat je graag in een lager DSC-team (bij "soortgenoten/studenten") wilde spelen, omdat je vorig seizoen dramatisch speelde in de Promotieklasse?!

Complimenten natuurlijk ook voor Simon Dirkse, gedeelde winnaar groep D, die wel weer op de deur van hoger team zal willen kloppen.
Jongens wat maken jullie het heerlijk moeilijk voor de wedstrijdsecretaris.
Ben benieuwd wat Dieren zal gaan brengen.

26-07-2004 22:42 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja hoe ging Gent (voor mij dan althans)
Ronde 1: Tegen Willem Muhren. Ik kwam beter te staan, maar wikkelde op een verkeerd moment naar het eindspel af (dacht een pion te winnen, bleek niet zo te zijn) en verloor uiteindelijk het (toren) eindspel.
Ronde 2: Tegen een laag gerate belg, na 10 zetten een stuk voor, rest behoeft geen commentaar.
Ronde 3: Na de tegenstander in (grote) problemen te hebben gebracht, offerde die maar een stuk voor vaag tegenspel, uiteindelijk stuk teruggegeven voor 2 torens op de 7de rij (en dame in de buurt). Daar ging hij wel aan kapot.
Ronde 4: Aggressieve opening met tegengestelde roccades. Ik leek beter te staan, maar koos een verkeerde voortzetting in een ingewikkeld middenspel, dit kostte uiteindelijk een pion en pionnenstructuur + gedwongen dameruil, en verloor dus.
Ronde 5: Saaie partij die voortkwam uit het Scandinavisch. Ik kon op een gegeven moment kiezen tussen passief spel of een pion verliezen, koos het laatste en haalde met actief spel (+beetje hulp van de tegenstander) de pion weer terug. Eindspel van D + L voor mij tegen D+P voor hem en ieder 5 pionnen, met een gevaarlijke pion van hem. Hij liet zich echter trucken, hij kon gedwongen een pion van mij winnen en daarna doorlopen met zijn pion, maar ik tankte hem met D+L mat in 6 (geforceerd).
Ronde 6: Tegen Erik Smit, ik offerde bij wederom tegengestelde roccades eerst een kwal daarna een pion daarna een stuk en daarna weer een pion, won in de resulterende aanval alles terug behalve de kwal, en ging dus tenonder.
Ronde 7: Tegenstander dacht een pion te kunnen winnen op e4 (of anders ruilen tegen een slechte pion van hem), maar had even gemist dat ik dan een paard op e6 kreeg (met ondersteuning van pion op d5 en met zwarte dame en toren op d8 en f8 ). Besloot maar stuk te offeren voor vage tegenkansen, ik maakte het mezelf nog moeilijk maar uiteindelijk kwam ik met een toren meer uit zijn aanval en zette mat met 1 minuut op de klok.
Ronde 8: Ik kwam erg lastig te staan na een 2.c3 variant van het siciliaans, na lang, maar goed middenspel kon ik afwikkelen naar een (goed) toren eindspel en deed dat, vergat te winnen, en verloor uiteindelijk in de tijdnood fase.
Ronde 9: Niet geslapen in de nacht voor deze ronde, aangezien er niks meer te winnen viel, speelde alles a-tempo in het Engels, offerde een pion, kwam goed tot gewonnen te staan, ging toen proberen na te denken, maar dat faalde toch na een nacht geen slaap, en verloor dus Glimlach

Samenvattend: 1 zwakkere tegenstander, 8 sterkere, eerste 7 ronden goed gespeeld, niet altijd maximale eruit gehaald, ronde 8 bracht de nekslag, ronde 9 boeide niet meer voor de prijzen, maar ik had er wel mijn TPR boven de 2000 kunnen houden, ach ja, volgend jaar weer.

Resultaat: 4 punten en een TPR van 1947
TAMERUS H. (1801) - MUHREN W. (2231) 0-1
CLAESSENS E. (1370) - TAMERUS H. (1801) 0-1
TAMERUS H. (1801) - VERBOVEN P. (2036) 1-0
OLTHOF R. (2102) - TAMERUS H. (1801) 1-0
TAMERUS H. (1801) - DEVOLDER H. (2022) 1-0
SMIT E. (2057) - TAMERUS H. (1801) 1-0
TAMERUS H. (1801) - PAESSCHESOONE S. (1968 ) 1-0
TAMERUS H. (1801) - HOOGENDOORN F. (2051) 0-1
D'HOOGE F. (2044) - TAMERUS H. (1801) 1-0

En dan de (slechts!) 2 andere DSC spelers:

Hora: 6 punten en een TPR van 2147:
BEEREPOOT GERARD (1582) - VLAM H. (2041) 0-1
VLAM H. (2041) - IM QUINN M. (2406) 0-1
VAN DONGEN J. (1803) - VLAM H. (2041) 0-1
VLAM H. (2041) - VANHOVE E. (1599) 1-0
STONE A. (2254) - VLAM H. (2041) ½-½
VLAM H. (2041) - VAN DIJK B. (2199) 0-1
DECHAMPS M. (1833) - VLAM H. (2041) 0-1
VLAM H. (2041) - HUMMEL E. (2219) 1-0
IM HOVHANISIAN M. (2345) - VLAM H. (2041) ½-½

Isabelle: 3.5 punt en een TPR van 1439
BIESTERBOS R (1959) - HAGEROP VAN EYS I. (1379) 1-0
HAGEROP VAN EYS I. (1379) - VAN DONGEN J. (1803) 0-1
GRANT-ROSS P. (1698 ) - HAGEROP VAN EYS I. (1379) ½-½
HAGEROP VAN EYS I. (1379) - VAN DE STAP H. (1687) 0-1
VAN MELKEBEKE W. (1204) - HAGEROP VAN EYS I. (1379) 1-0
HAGEROP VAN EYS I. (1379) - MEIGNEN G. ( 0) 0-1
BERGSHOEFF B. (1326) - HAGEROP VAN EYS I. (1379) 0-1
HAGEROP VAN EYS I. (1379) - BLACKMAN R. ( 0) 1-0
HAGEROP VAN EYS I. (1379) - VAN DE PERRE P. (1689) 1-0

edit: kut smilies

27-07-2004 10:32 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dolf, zoals iedereen weet ben ik iemand voor wie de gemoedstoestand van grote invloed is op het resultaat.
Het afgelopen toernooi heb ik een leuke TPR behaald, maar wel tegen allemaal spelers die qua rating gelijk of iets zwakker zijn. Niet voor niets beuk ik daar met wit doorheen en slagen zij in hun missie mij wanneer ik zwart heb op remise te houden.
Kortom, zo'n resultaat wil ik graag volgend jaar ook neerzetten met het studententeam. Misschien zelfs wel als teamleider. Waarschijnlijk wordt dit een vrij sterk team, dat ik zelfs promotiekansen toedicht.

Niet dat DSC3 niet gezellig is, absoluut niet. Ik heb me uitstekend vermaakt daar, en er was een hele hechte teamgeest. Maar in een studententeam voel ik me gewoon echt helemaal thuis, wat volgens mij ook zal blijken uit de resultaten.

Daarnaast vraag ik me af of met al die versterking van buitenaf er nog wel plaats is in DSC3 voor iemand die op de volgende ratinglijst rond de 1750 zal zitten. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-07-2004 15:58 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

maar mensen als Ted, Richard, Patrick, Arno en Corniel kunnen toch ook wel een dagje komen supporteren?


Ik was graag gekomen om onze helden aan te moedigen. Helaas zat ik afgelopen week in Kiev (Oekraine) voor werk. Aangezien mijn vlucht op zaterdagmidag vertrok, bood dat weinig mogelijkheden voor fysieke aanmoedigingen. Mentaal heb ik jullie en de andere DSC-toernooitijgers uiteraard continue gesteund.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-08-2004 11:37 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor iedereen die er niet bij was, maar toch wil weten wat hij gemist heeft:

http://www.chessbase.de/nachrichten.asp?newsid=3398

http://www.chessbase.de/nachrichten.asp?newsid=3384

http://www.chessbase.de/nachrichten.asp?newsid=3370

03-08-2004 19:03 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 2 [3]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller