Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 2 wint spannende wedstrijd in laatse ronde hoofdklasse
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Evenhuis, Wybe Evenhuis, Wybe is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 20-09-2022
aantal berichten: 9

DSC 2 wint spannende wedstrijd in laatse ronde hoofdklasse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC wint spannende wedstrijd in laatse ronde hoofdklasse (HSB)

Op 24 april mocht DSC2 aantreden in de gezamenlijke laatste ronde van de hoofdklasse van de HSB. Wij speelden tegen het eerste team van SHTV in de wetenschap dat beide teams nog konden degraderen.
De wedstrijd begon vredig met een remise van Timo Bottema op het eerste bord tegen Eduard van Dijk (0.5-0.5).
Wij kwamen op voorsprong door wederom een sterke overwinning van Jorick Laan, die dit seizoen erg goed op dreef is. Helaas kon Petra Randic het niet bolwerken deze keer en kwam de stand weer in evenwicht (1.5-1.5). Gezien de stand op de borden had ik daarentegen goede hoop dat wij als overwinnaar uit de strijd zouden kunnen komen. Alleen Jouke was al snel in de problemen gekomen en moest helaas het punt aan de tegenstander laten (1.5-2.5).

Het werd een terleurstellende avond door onnodige blunders. Ik dacht goed uit de opening te komen, maar overzag een simpele dreiging. Dat kostte een belangrijke centrumpion, waarna de partij volkomen verloren was. Tegen beter weten in was het vechten, hopen, uitlokken, en zowaar kreeg ik de stelling dicht op de witte velden. De partij was gered, ik kon het nauwelijks geloven. Maar weer te vroeg gejuicht, want na wat heen en weer schuiven liet ik opnieuw een pion instaan. Niet alleen moreel geknakt, ook de stelling liet geen rommelkansen meer toe. Over en uit.

Bij Wim Kortis en Floris Doolaard zag het er daarentegen rooskleurig uit en Bob Voogt stond een pion voor. Maar toen Wim niet tot winst kwam en Floris vanwege complicaties behoorlijk in tijdnood kwam, begon ik mij toch enige zorgen te maken. Daarentegen werden in beide partijen de punten gedeeld, wat een geluk bij een ongeluk leek te zijn (2.5-3.5).

Wim"Ik speelde met zwart en bereikte geleidelijk een gewonnen stelling. Ik verzuimde echter de beslissende klap uit te delen. Bij de analyse viel ik bijna bijna van mijn stoel toen stockfish mij liet zien welke eenvoudige combinatie(s) ik had gemist. Maar ik won toch nog een pion. Ik meende echter dat ik een blunder had gemaakt wat ook door mijn tegenstander niet was gezien. Dit bracht me uit mijn evenwicht. Ik won nog wel een tweede pion maar raakte vervolgens door tijdnood de draad kwijt. Ik gaf een pion weg en daarna zag ik geen mogelijkheden om nog op winst te spelen. Terugkijkend op het seizoen mag ik over geluk niet klagen. Deze keer wel".

Bob moest hard werken voor hij uiteindelijk pionwinst om kon zetten in een overwinning en voor de derde keer dit seizoen een matchpunt binnen sleepte voor zijn team.

Bob werd geconfronteerd met een pionoffer. Dit was geen sterk offer, zijn tegenstander had nauwelijks compensatie. Stukken werden geruild, er ontstond een spannend paardeindspel. Bob won nog een pion en behaalde een overwinning.

Met weinig tijd op de klok was het toen aan Martin Glimmerveen om SHTV's sterkste speler te verslaan. Martin speelde een sterke partij en leverde een uitstekende prestatie waarmee wij de winst naar ons toetrokken. (4.5-3.5).

Met deze overwinning hebben wij een niet onverdienstelijke 5e plaats in de hoofdklasse behaald. Het is een woest maar succesvol eerste seizoen in de hoofdklasse geweest. Dit was niet mogelijk geweest zonder de inzet van beide de vaste spelers en de vele invallers die ons geholpen hebben.
De sterkste scores waren van Wim Kortis (4.5/6) en Jorick Laan (4.5/7)

Wybe

__________________
WEH

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 12-05-2024 at 12:59.

10-05-2024 15:40 Evenhuis, Wybe is offline Send an Email to Evenhuis, Wybe Search for Posts by Evenhuis, Wybe Add Evenhuis, Wybe to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller