Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Verslag Botwinnik 3 - DSC 6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tom Stoek
DSC Lid


geregistreerd: 24-06-2022
aantal berichten: 19

Verslag Botwinnik 3 - DSC 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas hebben we deze wedstrijd verloren met 4½ - 3½. En het was ook een onnodige nederlaag ...
Opvallend was dat er maar liefst 7 keer een remise genoteerd werd.

Simon
Ik kwam met wit wat in het voordeel omdat ik met de goede loper het middenspel inging. Zwart stond onder lichte druk en ik kon via een
schijnpaardenoffer een pion voor komen, waardoor de druk verder toenam. Vervolgens miste ik de kans om de winnende zet te doen, dit onder
toezicht houdende ogen van René en Gerard, waarna ik in mijn tijdnood maar remise aanbood. Jammer van de gemiste kans om er 4-4 van te maken.

Jan
Met zwart kreeg ik een koningsaanval te verduren die, achteraf gezien, op verschillende momenten goed te pareren was geweest. Maar door te
zwakke verdedigingszetten van mijn kant kreeg wit beslissend voordeel en kon ik opgeven: 1-0

Cock
Om half negen was de eerste remise al een feit! Met wit kreeg ik een klassieke stelling op het bord. Mijn tegenstander speelde razendsnel
en benutte iedere afruilmogelijkheid. Ik – ook al niet ‘in wereldvorm’ – kon het niet anders gebogen krijgen; ik gaf op de 21e zet zelfs
nog een pion weg (die wellicht met veel moeite terug te veroveren zou zijn geweest), maar z’n tegenstander deed er gelijk een remiseaanbod
bij. Dat heb ik aangenomen dus en laten we deze partij maar snel vergeten ...

René
Ik hou niet van saaie partijen maar mijn tegenstander opende met b4. Voor mij lang geleden, dus ik opende heel voorzichtig. Schuif schuif,
baal baal, voorzichtig als 2 egeltjes en dus remise

Gerard
Ik speelde tegen Han Pekula, een oude bekende. Ik kwam in een Averbach Indische stelling en kreeg na h4 en h5 een mooie aanvalsstelling.
Helaas koos ik een verkeerde slagzet en daarna verzandde mijn aanval. Han speelde een sterke tegenaanval. Ik moest keepen en dichthouden en
dat lukte. Het was de volgende remise.

Ed
Ook Ed had de kans om de uitslag voor ons team dragelijker te maken. Hij kwam een kwaliteit voor maar wist met weinig tijd op de klok de
winst niet binnen te halen helaas.

Ronald.
De opening weet ik niet meer maar Ronald kreeg wel aanvalskansen. Na een remise aanbod van zijn tegenstander speelde hij dus terecht door
omdat op alle borden de stand nog min of meer in evenwicht was. Zijn tegenstander verdedigde echter nauwkeurig en Ronald kon de partij
niet in zijn voordeel beslissen.

Tom
Ik kreeg een onregelmatige Siciliaan te bestrijden, hetgeen me niet goed lukte. Ik beging ook een blunder die me een pion had moeten kosten,
maar gelukkig zag mijn tegenstander dat ook niet. In het middenspel kwam ik daarna beter te staan en kreeg met mijn loperpaar zijn paardenpaar
te bestrijden. Helaas kon ik het goede plan niet vinden en toen ik de a-pion van mijn tegensander te makkelijk liet oprukken mocht ik nog
blij zijn met remise.

Alles bij elkaar dus 7 remises en 1 nul, hetgeen een zeer teleurstellende uitslag was, want zoals René zo rond 22.30 constateerde: Ik ruik
de winst, want aan de laatste 3 borden zie ik een overwinning naderbij komen. Helaas René, het is ons niet gelukt.
Uitslag Botwinnik 3 - DSC6 4½ - 3½

18-03-2024 16:49 Tom Stoek is offline Send an Email to Tom Stoek Search for Posts by Tom Stoek Add Tom Stoek to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller