Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [24]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [24] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De beide koplopers maakten geen fouten; Michiel van Wissen won van Dolf Beltz, en Ted Barendse versloeg Joel Udden.

De overwinningen waren geen van beide eenvoudig. Michiel wist pas in de eindfase van de partij de stelling naar zich toe te trekken. De partij tussen Ted en Joel werd pas in de uiterste tijdnoodfase beslist. Ted won een spannend toreneindspel.

De uitslagen van ronde 24.
De tussenstand na ronde 24.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-05-2004 17:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is mooi, de stand zo vroeg online!

Maar wat heeft iedereen gedaan? Ik zag (en hoorde) Michiel over een Sveshnikov die hij speelde tegen Dolf. Hij kwam naar eigen zeggen met een verbetering van de partij De Vreugd-Reinderman (die remise werd). Maar was dat de reden van de winst?

p.s. het AxiomA gaat er heel mooi uitzien, maar dinsdag uit ga ik denk ik niet halen (Kroeglopertoernooi vergt ook nog wat tijd van me deze week)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-05-2004 08:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

dreiging Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen René G. kwam ik redelijk uit de opening met zwart. In het middenspel beging ik een onnauwkeurigheid die René een vrijpion opleverde. In het eindspel moest ik een kwaliteit geven om deze pion te elimineren. En toen ja ....toen gebeurde het, de dreiging die er aan zat te komen... niet zien, niet gecontroleerd,dat is nog erger,...en dat terwijl de kranten er bol van staan ..let op de dreigingen. Dat koste mij een vol stuk, over en uit. Goed gedaan René.

25-05-2004 11:42 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Vermeldingswaardig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De winst van Koert T. op Richard O, lijkt mij ook vermeldingswaardig.

25-05-2004 11:46 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou verbetering....Dolf week als eerste af van de genoemde partij, gespeeld tijdens play-offs afgelopen vrijdag. Daarna stond ik steeds iets beter, en wist af te wikkelen naar een toreneindspel met een pion meer.
Dat was op zich al lastig te verdedigen en Dolf had nog maar 2 a 3 minuten over. Toen hij een 2e pion verloor, was het gebeurd.

Over de opening: het is weer eens wat anders dan de standaard-Sveshinkov (6...h6 i.p.v. 6...d6). Of het beter of slechter is, laat ik maar in het midden....

25-05-2004 11:49 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had wit tegen Albert Kemeling. Na wat schermutselingen in het middenspel leek het erop dat we een goede loper-slechte loper stijd zouden krijgen, met de goede voor Albert. Ik deed een dubieus pionoffer voor initiatief, waarvan duidelijk werd dat het bij lange na niet genoeg zou zijn. Achteraf liet Hora zien hoe de pluspion voor de winst zou zorgen in het eindspel, maar Albert speelde het niet accuraat, en de pion werd teruggegeven, maar nu met de koning volledig buiten spel.
Met 17 zetten in drie minuten (tijdnood!) wisten mijn verder opgerukte pionnen zich door hun tegenstanders te wurmen (toch nog ergens goed voor, die lesboekjes - alleen al omdat het geen bedenktijd kost) en de laatste zou promoveren. Ik had nog drie minuten over, maar dat zou genoeg zijn en Albert gaf op.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-05-2004 13:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

gat dichten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
met de koning volledig buiten spel.


Ik stond erbij en keek ernaar....en dacht nee Albert,niet die kant uit.... die koning heb je nodig om het gat te dichten. Maar ja de beste stuurlui...

25-05-2004 17:22 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, het was allemaal niet best.

Eerst een pluspion en een betere loper. Maar ik zag geen goede voorzetting, en ik ruilde de loper af. Dat was tot daar aan toe, maar vervolgens gaf ik de pluspion weg. Nog steeds was remise binnen handbereik. Maar ik had van de training van Dolf Meijer de verkeerde dingen onthouden en liet vervolgens een pion doorlopen. En toen was het afgelopen.

26-05-2004 09:04 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller