Delfts Schaakforum » Overig » De Stelling » Partij van de week 29 januari 2024/ Khaled Elsandel vs Corniel Nobel 0-1 "De Kleine Held"
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Henk vd Bos
DSC-lid


geregistreerd: 12-01-2023
aantal berichten: 14

Partij van de week 29 januari 2024/ Khaled Elsandel vs Corniel Nobel 0-1 "De Kleine Held" Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een van de beslissende partijen in de B-groep met betrekking tot de promotie naar de A-groep had een Kleine Held: het zwarte "boertje" op h7. Er is in de schaakliteratuur al veel geschreven over de pionnen. Ik wil daar een opmerking met enige maatschappelijke relevantie aan toevoegen. Stel..., dat de boertjes in de beginstelling collectief staken om in beweging te komen. Het hele rijk van van beide Koningen en al zijn machteloze onderdanen zou stil vallen. Op wat gehuppel van de Paarden na. Maar daar hebben ze dan goed zicht op. Bovendien hebben boeren wat met Paarden.
Terug naar onze kleine Held. Door zichzelf na een pittige wandeling op te offeren nam ons boertje onderweg niet alleen een vette buit mee, hij maakte ook de weg vrij voor de zwaargewichten die uiteindelijk de genadeklap uitdeelden aan de vijandelijke Koning. Hieronder lees je zijn verhaal.

Khaled - Corniel

Gefeliciteerd Corniel!

03-02-2024 12:54 Henk vd Bos is offline Send an Email to Henk vd Bos Search for Posts by Henk vd Bos Add Henk vd Bos to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor je analyze. Ik moest wel lachen om je openingszin: “Al voor de partij is duidelijk, dat om kans te maken op promotie Corniel op winst moet spelen.” Ik speel eigenlijk altijd op winst, behalve als het in het teambelang is om remise veilig te stellen (en dat is me in praktijk denk ik zelden overkomen) of als mijn stelling zo slecht is, dat ik denk dat remise het hoogst haalbare is. Knipoog

Mijn eigen analyze vind je hier.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-02-2024 17:32 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller