Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-K4 verliest van CSV2 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

DSC-K4 verliest van CSV2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit verslag is schandalig laat, omdat de teamleider van dit team is al vier keer ziek geweest in de span van een herfst. Dus ik doe nu twee verslagen achter elkaar, en bij deze moet ik ook nog een paar verslagen missen van mijn teamleden (met alle vertragingen kreeg ik niet alles op tijd binnen). Mocht een van die teamleden toch een verslagje willen toevoegen, feel free om een comment achter te laten.

CSV2 was een van de sterkere teams, en we waren met een van onze betere opstellingen tegenaan gegaan. Het leek te werken - we kregen snel al drie overwinningen op de eerste drie boorden. Iedereen dacht dat in ieder geval remise voor het rapen lag. Maar daarna begonnen we te verliezen tegen verwachtingen in, en bleek de voordeel niet te houden. Als laatst speelde Martin nog met zijn partij theoretisch nog de uitslag kunnen veranderen, maar omdat de verlies van Thomas niet verwacht was, had Martin al naar een remise lopen afwikkelen en liep de poging om toch te kunnen winnen niet goed af. 3-5.

Verslagen van spelers:

David
Mijn tegenstander speelde een soort gesloten Siciliaans en leek een mooie aanval over de open f-lijn op te bouwen. Hij offerde een pion en sloeg op f7 maar had volledig overzien dat ik daarna met Pe5 alles kon verdedigen, met een pion meer en betere coördinatie van mijn stukken. Bij wijze van wanhoopsoffensief probeerde hij met zijn dame mijn stelling te infiltreren, maar dat leidde tot dameverlies en een snel einde van de partij.

Christophe
M'n tegenstander speelde de opening onnauwkeurig en ik kreeg al snel een flink initiatief. Toen hij daarop verkeerd reageerde veranderde mijn initiatief in een grote aanval, die niet meer te houden was. Op zet 20 gaf ik mat.

Rob
Ik kreeg f4 tegen mij gespeeld. Won door een aftrekaanval een pion op e3.
Mijn tegenstander won die won die pion wel terug maar door dat zijn achterste rij zwak werd was dat maar tijdelijk. Toen hij zijn dame afruilde ging het snel. Won nog een pion met schaak en even later een paard.

Martin
Euwe noemt in één van zn 12 openingsdeeltjes de Franse Ruilvariant een saaie speelwijze die snel tot remise leidt. Ik speel m al heel mn lange schaakleven en bij mij worden het nooit saaie partijen. Ook nu niet, ik kreeg torens op f1 en f7 en kon rond de 30-ste zet door T7f6 zetherhaling afdwingen. Later kreeg ik torens op a7 en f7. Zwart zat in de tussentijd niet stil en kreeg een gevaarlijke vrije e-pion. Ik moest een toren offeren voor een paar pionnen en bereikte de volgende stelling : wit Kg3, Ta7, pi g7 en h7, zw Kd8, Te2 en Th1, pi d2. Deze stelling is volgens Stockfish remise. Zwart moet schaak blijven geven omdat-ie anders mat gaat. Dus 50. ..., Tg1 51. Kf3 ???????, d1D 52. g8D, Te8, 0-1 Schaakblind (door het HORLOGE-incident, denk ik dan maar). 'Gelukkig' was het al 3-4, dus remise had ook niets uitgemaakt.

Sofya
Ik had een vertrouwde opening, maar raakte ergens de draad kwijt door de complexiteit van de stelling. In een combo van 5 zetten diep rekende ik niet goed genoeg door, waardoor wat een pionwinst zou moeten zijn, eindigde in een stukverlies door een "uitschakelen verdediging - lokken" trucje helemaal op het eind. De rest van de partij was het lastig te houden.

Thomas
Ik speelde eigenlijk een hele comfortabele partij waarin ik een koningsaanval wist op te zetten. Mijn tegenstander verdedigde goed maar toch had ik een winnend voordeel opgebouwd. De stelling werd ineens erg complex en ik miste een schaakje van mijn tegenstander. Ik stond nog steeds winnend maar de enige zet die ik had was mijn dame inleveren voor zijn paard en toren. Helaas vond ik dit niet en stortte mijn stelling binnen een paar zetten volledig in elkaar.



 DSC-K41671-CSV 21722 3 - 5
1Boersma, D.J. (David)1827-Ramak, V.I. (Vince)19531-0
2Rebreyend, C. (Christophe)1799-Brus, D. (Derk)17341-0
3Smits, R.C.M. (Rob)1763-Koning de, M. (Marco)16751-0
4Verolme, M. (Martin)1712-Ritsma, R. (Robbert)17070-1
5Blanter, S. (Sofya)1663-Stroosma, H. (Harry)17060-1
6Bredewoud, T.P. (Thomas)1685-Blokland, J. (Hans)16720-1
7Davazdahemami, A. (Arzhang)1456-Ramak, B.S. (Brett)17380-1
8Langeveld, Q.I.M. (Quirine)1462-Tjepkema, M. (Marco)15870-1

24-12-2023 10:57 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller