Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Verslag DSC H6 - Rijswijk H3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tom Stoek
DSC Lid


geregistreerd: 24-06-2022
aantal berichten: 18

Verslag DSC H6 - Rijswijk H3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met Timo als vervanger voor Gerard begonnen we met een miskleun van mij als teamleider: Ik zette Timo op bod 3 ipv Jan ... Maar goed het heeft uiteindelijk goed uitgepakt. Met wat hulp van de tegenstanders slaagden we erin Rijswijk met 5˝ - 2˝ te verslaan.

Martin
Mijn tegenstander speelde geen agressieve opening. 1. d4 2. Lf4, met pionnen op c3 en e3. Ik kon al gauw mijn paard ruilen tegen die zwartveldige loper.
Mijn pion op d6 werd hét aanvalsdoel. Vier keer aangevallen en vier keer gedekt. Toen hij zijn dame er ook nog bij wilde halen, gaf dat mij de gelegenheid
die zware meiden te ruilen. Ik dreigde op de damevleugel door te breken, maar door af te wikkelen naar lopers van ongelijke kleur, was de muziek er uit.
Een rustige remise, al met al.

Simon
Mijn tegenstander had zich op mij voorbereid en speelde de Draak. Ik vertrouwde het niet helemaal en antwoordde anders dan hij wellicht verwachtte. Het werd best ingewikkeld. Uiteindelijk lukte het mij om zijn dame te overbelasten. Althans dat dacht hij, maar had hij zijn dame geofferd dan had hij voldoende compensatie gekregen. Hij zag dat echter niet, verloor een stuk en tenslotte de partij.

Timo
Van zijn partij heb ik (te) weinig mee gekregen. Op een gegeven moment zag ik dat Timo een mooi paard op e4 had geposteerd, maar enige tijd later was het paard weer verdwenen. Maar ik kreeg de indruk dat het een gelijk opgaande partij was waarin aan het eind terecht tot remise is besloten.

René
Ik weet nooit hoe mijn opening heet, het liefste bij zet 3 uit de theorie. Maar lekker kunnen aanvallen in het begin met offer erbij. Maar kwam er net niet doorheen. Aan het eind toren met 2 pionnen tegen paard en loper met weinig tijd. met remise als opdracht, missie geslaagd. Op dat moment 4,5-2,5. Overwinning binnen voor ons team.

Jan
Met zwart kreeg ik in het Frans een voor mij bekend spelletje voorgeschoteld: ik heb een geďsoleerde d-pion en wit valt die aan met al zijn stukken terwijl ik mijn stukken gebruik om de pion te verdedigen. Dat ging me goed af de partij kabbelde rustig verder. Helaas had wit een verrassing in petto: met een loperoffer op h6 blies hij mijn stelling op en kon ik na een paar zetten opgeven. Daarmee had ik deze avond de eer de enige teamspeler te zijn die zijn partij verloor, maar dat maakten jullie meer dan goed, bravo!

Cock
In een Konings-Indische strijd kwam ik geleidelijk in een duidelijk positioneel voordeel. Op de 30e zet kon ik een volgende stap zetten door een pion te winnen.
Toen mijn tegenstander op de 35e toestond dat het laatste stuk (toren) geruild kon worden, kwam er een gewonnen eindspel op het bord. Met uiteindelijk
drie verbonden witte pionnen tegen één zwarte, streek mijn opponent het vaantje.

Ronald
Tja, wat kan ik zeggen over mijn partij die matig verliep waardoor ik 2 pionnen achter kwam te staan maar wel met een sterk actief loperpaar.
Na het verlies van de 2de pion dacht ik een combinatie gevonden te hebben die eeuwig schaak zou opleveren. Dacht het want het was geheel verkeerd bedacht en zou bij correcte afwikkeling mij een toren verlies opleveren. Echter mijn tegenstander behandelde de aanval niet geheel correct waardoor ik zíjn toren kon veroveren.
Hierna gaf mijn tegenstander op. Onnauwkeurig spel dus met een slecht eindspel maar wel een overwinning.

Tom
Mijn tegenstander speelde een onregelmatige Pirc. Ik probeerde wel aan te vallen, maar kon hem niet echt in de problemen brengen.
Wel won ik een pion en even later een tweede. Toen mijn tegenstander een stuk weggaf, maakte hij het me niet langer moeilijk maar gaf op.

Eindstand zoals gezegd: DSC H6 - Rijswijk H3 5 - 2˝

15-12-2023 21:44 Tom Stoek is offline Send an Email to Tom Stoek Search for Posts by Tom Stoek Add Tom Stoek to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller