Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie N8: In de schaduw van het eerste
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Interne Competitie N8: In de schaduw van het eerste Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had de uitslagen weer eens op de club laten liggen, vandaar deze uitslagen op de donderdagavond. Afgelopen maandag was net als de twee maandagen daarvoor weer een bijzonder drukke avond op de schaakclub. Bernard en Khaled begonnen hun partij zelfs in de bar vanwege het gebrek aan zitplaatsen in de zaal. Het eerste en derde speelden extern en waar het eerste de winstreeks voortzette met een 6-2 overwinning op Rijswijk moest het derde met 3-5 de eer aan Scheve Toren laten.

In de A-groep speelde Yasin alweer zijn tweede partij in de interne competitie. Yasin is een oude bekend van onze club en na een aantal jaar niet gespeeld te hebben heeft Henrik hem laatst weten te strikken voor een wedstrijd met het DSC K1 en is hij sindsdien ook aangesloten bij twee interne rondes. In de eerste ronde moest hij nog met remise genoegen nemen tegen Sicco, maar deze week ging hij pal voor de kampioensambities van Alexander staan door hem in een marathonpartij (om half 12 was de partij nog bezig) te verslaan.

Cagla, de vriendin van Yasin, speelde ook weer haar tweede wedstrijd in de A-groep. Voormalig A-groep speler Tom maakte even een uitstapje om de A-groep even te maken en moest dat meteen bekopen met een verliespartij.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Alexander Bruschke-Yasin Sari0-1
2Kees van der Meer-Bob Voogt½-½
3Henk van den Bos (J)-Sander van Gennip1-0
4Albert Kemeling-Christophe Rebreyend0-1
5Tom Broekhuizen-Cagla Yaren Aslan0-1


Corniel heeft hieronder al uitgebreid uitgewijd over zijn overwinning op Jan van de Donk, en komt met deze overwinning dichter bij de podiumplaatsen in de B-groep. Wie ook een veelbewogen avond had was Henk. Hij stond twee pionnen achter, maar had door zijn loperpaar, actieve toren en slechte witte stukken flinke compensatie.



Even later had hij een pion terug en leek het vrij duidelijk dat ondanks de extra pion het wit was die op moest passen om er niet vanaf te gaan.



Na wits laatste zet 37. Pe4 speelde Henk het moeilijk verklaarbare Lxb4 en gaf pardoes een kwaliteit weg. Henk sprak mij even aan terwijl ik langsliep en liet vol weemoed weten dat hij alle schade uit de opening gerepareerd had om zonder reden een kwaliteit weg te blunderen. Hij had er duidelijk een hard hoofd in er nog iets te redden viel en speelde met tegenzin verder. Victor wist echter niet het juiste plan te vinden en het lukte henk de laatste pionnen af te ruilen en te eindigen in L+L tegen L+T. De heren kwamen meteen na het slaan van de laatste pion remise overeen. Typisch zo'n partij waar allebei de partijen minder gelukkig naar huis gaan dan dat ze begonnen waren.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Edgar Huisman-Cock Hazeu½-½
2Jan van de Donk-Corniel Nobel0-1
3Simon Broos-Tom Stoek½-½
4Willem de Koster-Kees Korving½-½
5Victor van der Kloet (J)-Henk Stipdonk½-½
6Hugo van der Laan-Martin Verolme0-1
7Rob Smits (J)-Wytze Roël0-1
8Mark Bas de Leur-Jan van den Bolt0-1
9Bernard Bot-Khaled Elsandel0-1


In de C-groep doet Ferdinand het eigenlijk altijd goed en zo wist hij ook deze week Simon te verslaan. Marco van Geest, een nieuw clublid wist het andere nieuwe clublid Koen van Veelen te verslaan. Na twee partijen in de B-groep, waarvan de laatste een fout van mij (sorry Ruud!) mocht Ruud weer aansluiten in de C-groep. Een verdienstelijke remise tegen Bert was het resultaat. Michel van Baal is ook een relatief nieuw gezicht op de club en wist Ernst te verschalken.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Dirkse-Ferdinand Schreuder0-1
2Koen van Veelen-Marco van Geest0-1
3Ruud Fontijn-Bert van der Willik½-½
4Michel van Baal-Ernst Hanewald1-0
5Charlie Hylarides-Léon Mau-Asam1-0


De tussenstand voor de huidige ronde is hier te vinden.

Opmerking over de stand
Ik heb van verschillende mensen wat vragen gekregen over de ranglijst en dat de eigenwaardeverdeling voor bepaalde spelers verkeerd leek. Ik heb het onderzocht en het bleek inderdaad dat de eigenwaardepunten niet goed toegekend werden. Ze horen toegekend te worden op basis van positie, de nummer 1 het hoogste aantal en aftellend naar de laatste speler in de C-groep. Er stond een instelling verkeerd en de eigenwaardepunten werden niet toegekend op basis van positie op de ranglijst maar op basis van score. Het resultaat was de spelers bovenaan de B en C groep een veel te hoog aantal eigenwaardepunten had en spelers onderaan de A en B groepen een (veel) te laag aantal. Dat veroorzaakte hele grote puntengaten in de groepen die niet meer te dichten waren. Ik heb de instelling nu aangepast, en de eigenwaardepunten worden nu goed toegekend. Dit betekent dat je deze ronde een (grote) verschuiving kan zien in je score doordat het systeem de scores heeft herberekend met de correcte instelling. Bedankt voor de oplettendheid aan de mensen die me hierop gewezen hebben.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Lars Visser on 16-11-2023 at 23:57.

14-11-2023 11:27 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na 2 remises (intern) en twee nederlagen (extern) eindelijk weer eens een potje gewonnen. Ik was wel redelijk tevreden, al leek Jan niet zijn avond te hebben.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2023 11:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor het aanmaken Corniel. Ik heb de hoofdpost geüpdatet met de uitslagen, die ik gister nog opgehaald heb op de club nadat ik ze vergeten was. Ik heb onderaan de tekst ook een stukje opgenomen over de stand. Door een incorrecte instelling zaten daar wat problemen in, die zijn nu opgelost.

16-11-2023 23:58 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller