Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Liam Vrolijk en Casper Schoppen winnen - zonovergoten - 18e Kroeglopertoernooi 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Liam Vrolijk en Casper Schoppen winnen - zonovergoten - 18e Kroeglopertoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Door: Lucien van de Lisdonk

De 18e editie van het Delfts Kroeglopertoernooi is met overmacht gewonnen door Liam Vrolijk en Casper Schoppen. Beide grootmeesters waren al huizenhoog favoriet en lieten dat zien door met de recordscore van 13,5 uit 14 als eerste te eindigen.

René Poots, verantwoordelijk voor het regelen van de speellocaties, aan het werk op de markt - <i>Susanne Dimmers- van de Lisdonk</i>
René Poots, verantwoordelijk voor het regelen van de speellocaties, aan het werk op de markt - Susanne Dimmers- van de Lisdonk



Op een knappe 2 e plek eindigden de jonge Ansh Jakhari en Mees van Batenburg met een mooie 11,5 uit 14. Zij presteerden daarmee fors beter dan op basis van hun ratings kon worden verwacht.

Plekken 3 en 4 (10,5 punt) waren voor de befaamde duo’s ‘Joost en Joost’ respectievelijk Thom en Rogier. Deze laatste was er overigens als enige in geslaagd een halfje af te snoepen van GM Vrolijk.
Plek 5 was voor het duo T&T, ofwel Timon en Thierry met de score van 10 punten. Deze score was er ook voor de DSC-leden Erik en Richard, maar zij hadden een matchpunt minder en eindigden hierdoor op een (helaas niet-priemgetal) 6e plek.

In het Proeflokaal - <i>Sofya Blanter</i>
In het Proeflokaal - Sofya Blanter



Op de andere borden werd uiteraard ook hard geknokt; ieder team dat op een priemgetal eindigde won immers ook een prijs. Veel gejuich dus tijdens de prijsuitreiking, wanneer er weer een koppel ontdekte dat ze naar voren mochten komen voor een prijs.
Na de prijsuitreiking schoven zo'n 50 mensen aan bij de gezamenlijke maaltijd, ook dit keer weer uitstekend verzorgd via Toko Idola, waarna het nog lang gezellig bleef in het denksportcentrum.

Lucien ging ook zelf de strijd nog aan <br />
- <i>Susanne Dimmers- van de Lisdonk</i>
Lucien ging ook zelf de strijd nog aan
- Susanne Dimmers- van de Lisdonk


Pinsterzondag was een heerlijke dag. Met een zonnetje, weinig wind, en een aangename temperatuur, was het heerlijk toeven op de Delftse terrasjes. Daarbij ook weer een aantal nieuwe locaties; de deelnemers konden bij zo’n 20 locaties in Delft terecht.

Het was weer een gezellig toernooi. Voor een impressie van Sofya Blanter zie: Foto's Sofya Kroegloper

Ook de organisatie had het zwaar
Ook de organisatie had het zwaar



De eindstand is terug te vinden op de toernooipagina: Toernooipagina met eindstand

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lars Visser on 29-05-2023 at 21:01.

29-05-2023 20:56 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Dank en een leuk pat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank aan organisatie voor geslaagde toernooi.
Weer vele leuke ontmoetingen en partijen.
Leeftijdsverschillen van 80 jaar: sommigen waren nog maar een jaar of 10, mijn compagnon Hendrik Steffers 90!
Laatstgenoemde speelde in de 2e ronde bij The Three Sisters in de Kromstraat tegen Derk Dekker; zie foto hieronder (Hendrik met zwart links, Derk met wit rechts en daarachter met pet Lars Vistisen).


Pat bij de Three Sisters
Pat bij de Three Sisters


Voor degenen met minder scherpe ogen hieronder de stelling:



Derk heeft vanuit compleet gewonnen positie zojuist 1. Pc6??? gespeeld om met 2. Ta7 mat te kunnen geven.
Hij overzag daarmee echter 1. … Tg1+ 2. Kb2 Tb1+ 3. Kxb1 PAT met een hilarische remise!
Gelukkig voor hem overzag ook onze toernooinestor deze wending in tijdnood: toch 1-0 dus.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lars Visser on 30-05-2023 at 17:42.

30-05-2023 15:57 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, dank aan de organisarie, was weer zeer geslaagd.
Tja, als je net rustig mat-achter-de-paaltjes hebt voorkomen met b2-b3 kan je aandacht wel eens wat verslappen. Ik realiseerde me echter tijdens het loslaten van mijn paard op c6 al wat ik had gedaan...
Ik volgde dan ook met zeer veel interesse de bewegingen van de hand van mijn tegenstander. Zou hij met iets vollere maag de nederlaag willen incasseren, of ziet hij het pat?!
Er volgde Txg3 en toen ik mijn opluchting liet blijken strekte mijn tegenstander sportief de arm...

31-05-2023 12:44 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller