Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Match do 23 feb: DSC - St.Albans Chess Club 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Geslaagde match DSC - St.Albans Chess Club Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op donderdag 23 februari kwam St. Albans Chess Club (ten noorden van Londen) naar DSC toe voor een vriendschappelijke match.

In 2018 werd er nog een vredige eindstand (2,5 - 2,5) opgetekend.
Nu waren we echter te sterk en wonnen we met 5-3.

Maar daar ging het de meesten niet om; zeker bij onze Engelse gasten stond het vooral in het teken van kennismaken met DSC, Nederland en uiteraard gezelligheid. Dat laatste was bij hun late binnenkomst (25 minuten later dan afgesproken) te merken. Ze hadden al wat bier gedronken en nog niks gegeten. Gelukkig had Lars gezorgd voor wat toastjes zodat de Engelse magen nog wat werden gevuld.

Na een kort welkomstwoord van mij en vriendelijke woorden van een van de gasten kregen we een gegraveerde schaal van onze match aangeboden. Deze zal binnenkort een mooi plekje krijgen ergens bij ons clublokaal.

Daarna begonnen de partijen en werden de flesjes bier, maar ook koffie en fris, tijdens de partij erbij gehaald.

Er was een opvallende deelnemer bij de gasten die van zijn ontmoeting een partijtje ‘praatschaak’ maakte. Hij speelde al pratend en hardop denkend tegen onze voorzitter Henk die zich hierdoor niet van de wijs liet brengen en gewoon de winst binnen haalde.

De overige partijen verliepen met minder hardop denk-werk en duurden van een half uur tot zo’n twee uur. Aan het einde van de avond bleken we met 5-3 te hebben gewonnen via winst op de borden 4 t/m 7, remises op 2 en 3 en verliezen op bord 1 en 8.

Daarna werd er nog uitgebreid geanalyseerd en werd ons ook verteld dat we volgend jaar welkom zijn bij een rematch in Londen. Wie weet gaan we inderdaad in 2024 erheen met een aantal leden.

Uiteindelijk gingen onze Engelse gasten rond half 1 weer de stad in en zag ik ze even later bij een shoarmatent nog wat vette happen naar binnenwerken. Hun welverdiende avondeten, zullen we maar zeggen.
Ik begreep dat ze daarna naar cafe Locus Publicus zouden gaan om zich nog verder te verdiepen in het bier en nachtleven dat Delft te bieden heeft. En het bleef nog lang onrustig.....

De DSC-spelers waren:
1. Pieter Buzing (2114)
2. Erik Both (2097)
3. Lucien van de Lisdonk (1984)
4. Lars Visser (1909)
5. Marfa Blanter (1770)
6. Sofya Blanter (1724)
7. Henk Stipdonk (1603)
8. Bert van der Willik (1186)

This post has been edited 9 time(s), it was last edited by Lucien van de Lisdonk on 24-02-2023 at 14:58.

05-02-2023 13:26 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Mark Bas de Leur Mark Bas de Leur is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 24-11-2021
aantal berichten: 36

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat klinkt leuk!

Is het donderdag 23 februari of vrijdag 24 februari? Al denk ik dat ook donderdag voor mij onhandig is ivm vertrek naar Oostenrijk de volgende dag. Dus veel plezier

05-02-2023 18:14 Mark Bas de Leur is offline Send an Email to Mark Bas de Leur Search for Posts by Mark Bas de Leur Add Mark Bas de Leur to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is donderdag 23 februari.

05-02-2023 20:27 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 75

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas wordt er dan ook een ronde van het OPK gespeeld, dus ik kan helaas niet meespelen met de match. Maar wie weet kan ik wel even een praatje maken.

11-02-2023 15:13 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller