Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Overtuigende 6-2 zege DSC K3 op Sliedrecht
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Overtuigende 6-2 zege DSC K3 op Sliedrecht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 3e KNSB team heeft een overtuigende 6-2 winst geboekt op het tot dan toe nog ongeslagen Sliedrecht. Maar omdat koploper SHTV nu ook weer won, blijft de achterstand 3 mp en zal een kampioenschap erg lastig gaan worden.

Hieronder de persoonlijke uitslagen en de verslagen per speler.


Martin

In de opening kon ik met zwart lekker wat ruimte winnen, maar vervolgens besloot ik tot de manoevre Pg8-h6-g8. waardoor wit toch het initiatief kreeg. Achteraf gezien zegt de engine dat Pg8 terug niet nodig was, maar ik kon de gevolgen van ..f5 niet goed inschatten. Na Pg8 terug kon ik de boel nog net onder controle houden en alsnog kort rokeren. Wit zette haar dame een beetje onhandig neer, waardoor ik zelfs wat initiatief kreeg. De activiteit voelde veelbelovend, maar wit maakte verder geen fouten meer en dus was het te weinig voor de winst. In wederzijdse tijdnood werd een winstpoging steeds linker, dus dwong ik zetherhaling af.


Petra

I played queens gambit, he took a pawn on c4 and I continued with e4, in the middle game he had problems with developing his bishop, however I made a mistake and exchanged rooks which led to losing two pawns and a lost position

Timo

Ik kwam niet zo goed uit de opening maar wist de grootste problemen op een gegeven moment wel op te lossen. Ik twijfelde nog even over het remiseaanbod van mijn tegenstander maar besloot dat ik er nog wel zin in had. Dat betaalde zich na een tijdje manoeuvreren uit, de stelling van mijn tegenstanders had wat meer zwaktes maar het was lastig om een concrete manier te vinden om er doorheen te komen. Uiteindelijk kwam de fout en kon ik materiaal en de partij winnen.

Mark

Mijn tegenstander ontwikkelde een beetje onhandig in de opening. Daardoor kon in vrij gemakkelijk een voordeel afdwingen en mijn stukken in de aanval brengen. Mijn tegenstander kon niet rokkeren en na een paar verdedigende zetten had mijn tegenstander er geen zin meer in en gaf op voor ik daadwerkelijk materiaal voor stond. De stelling was op dat moment wel extreem in mijn voordeel overigens.

Kasper

Ik speelde de opening niet accuraat, maar nadat hij met 11. h3 en 12. a3 mij twee extra tempo's gaf om uit de opening te komen, stond ik prima. Met een subtiel trucje won ik zijn belangrijkste centrumpion, waarna ik besloot af te ruilen richting een beter eindspel. Mijn centrumpionnen stormden vervolgens het bord over, en mijn tegenstander kwam zowel op het bord als op de klok onder druk te staan. Die druk werd mijn tegenstander te gortig, en pardoes stond hij mat.

Paul

Het italiaanse vier paardenspel stond op het bord, waarna ik door een paar slordigheidjes enigszins rommelig uit de opening kwam. Gelukkig hield ik desondanks goed stand, en nadat mijn tegenstandster het centrum vast zette, wist ik het momentum te pakken. Ik won een kwaliteit en ruilde die niet veel later in voor een extra stuk. Deze overmacht leidde uiteindelijk tot een mat stelling waarin mijn initieel misplaatste loper op b6 een sleutelrol vervulde. Mijn eerst winstpartij in een officiële partij is een feit, en smaakt naar meer!

Henrik

Mijn tegenstander en ik begonnen de partij vrij rustig, waarna ik na de opening langzaam maar zeker steeds prettiger kwam te staan in het middenspel. Mijn tegenstander kwam steeds passiever te staan maar had ook weinig zwaktes en hield de boel goed bij elkaar. Toen hij zich uiteindelijk wist te bevrijden bleef er een totaal gelijke stelling over en werd er remise overeen gekomen

Alexander

Uit een 1. b3 speelde mijn tegenstander een soort egelstructuur. Het was een interessant middenspel waarbij mijn tegenstander druk kon krijgen op het centrum en op de damevleugel. Ik had daarintegen het iniatief op de koningsvleugel. Mijn tegenstander speelde de provocerende zet h3 waar ik al goed mijn loper kon offeren voor een open koningstelling. Dit deed ik niet direct (ook was het wel direct goed) maar twee zetten later. Vervolgens won ik met de aanval en mijn tegenstander gaf op toen het mat in 2 was.



Sliedrecht 2 Rating DSC Delft 3 Rating Ronde 5
Rekom van, J. (Jerry) 1877 Bottema, T. (Timo) 2045 0 - 1
Verheij, D. (Dana) 1786 Glimmerveen, M.A. (Martin) 1929 ˝ - ˝
Rooijen den, T.F.H. (Teunis) 1955 Tamerus, H.A. (Henrik) 1917 ˝ - ˝
Stoker, J.C. (Joost) 1696 Bruschke, A. (Alexander) 1850 0 - 1
Dekker, T. (Theo) 1890 Randic, P. (Petra) 1876 1 - 0
Kuiper, W. (Willem) 1753 Uithof, K. (Kasper) 1813 0 - 1
Griend van de, J. (Johan) 1767 Breton, M.R. (Mark) 1659 0 - 1
Mensing, L.K. (Luana) 1616 Henselmans, P.W.J. (Paul) 0 0 - 1
Gemiddelde Rating: 1793 Gemiddelde Rating: 1870 2-6

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lucien van de Lisdonk on 19-12-2022 at 18:02.

19-12-2022 14:55 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

en hierbij de link naar het korte (foto)verslag van de tegenstander:

http://www.schakendsliedrecht.nl/2022/12...ay-tweede-team/

19-12-2022 18:06 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller